Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko köyhtynyt viime vuosina?

Vierailija
04.03.2024 |

Itse hävinnyt pörsissä ja asunnon hintakin on tippunut ainakin -25% .. kyllä harmittaa kun ei tullut myytyä hyvään aikaan. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitussivuilta katsoo paljonko analyytikot ennustelee nousua ja lukee firman tilinpäätöksestä tulevaisuuden ennusteet ja jos näyttää positiivista niin rahat sisään ja boooom profit

Vierailija
22/43 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Marinin hallitusaika köyhdytti eikä tämä hallitus ole vielä päässyt rikastuttamaan takaisin.

Sanoisit niin kuin asia on : Marinin hallituksen aikaiset tapahtumat kuten Ukrainan sota köyhdytti valtion varoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen pörssi vaan mörnii vaikka jenkeissä raketoidaan uusiin ennätyksiin. Ja jos veikata saattaa niin sitten kun jenkeissä rysähtää niin tänne tarttuu kyllä se alamäki.

Vierailija
24/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja paljon. Ensin vakavasti sairastuminen ja työt meni alta, sen lisäksi inflaatio. Ihan saatanallista köyhyyttä ja lisää luvassa.

Vierailija
25/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa jää paljon enemmän käyttöön koska viimeinenkin lapsi muutti omilleen, muutin halvempaan asuntoon ja mökkilaina on maksettu tässä kuussa. Tämä saattaa kuullostaa vaikka miltä mutta mökki on vanha mummonmökki ja asun vuokralla.

Vierailija
26/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat nousseet ja ostovoima tippunut. On pitänyt tukien lisäksi tukeutua säästöihin. Viiden vuoden aikana olen joutunut käyttämään omia säästöjä yli 5000 €.

Säästöihin koskeminen on ihan hirveää. Olisi kannattanut piilottaa ne Kelalta, niin olisit saanut enemmän tukia, eikä olisi tarvinnut kajota niihin. Entä sitten kun säästöt on käytetty ja tulee vaikka sota?  Sitten olet täysin muiden armoilla.

Vierailija
27/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuli yleiskorotus, jäin kotiin töihin, jäi hsl lippu ostamatta.

Rahaa menee huomattavasti vähemmän ja jää säästöönkin.

Vierailija
28/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon laskennallisen arvon nousussa sä et voita mitään ja sen laskennallisessa laskussa et häviä mitään. Niin perus-perus-perus asia sijoittamisen ABC-kirjasta. Voitto tai tappio realisoituu vasta sitä myydessä. Jos mä ostan osakkeen hintaan 1€ ja kohta joku sanoo sen arvon olevan 20snt, niin so? Jos mä myyn sen osakkeen kolmen vuoden päästä kahdella eurolla, niin arvonnousu on ollut 100%.

Vierailija
29/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asunnon arvo on köyhtymistä ?

Lopullinen tulee sitten, kun asunto on myyty.

Vierailija
30/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjen ostovoima on pienentynyt inflaation verran kaikilla, eli kyllä tämä lama iskee myös niihin "hyvätuloisiiin", eivät vain ole vinkumassa palstoilla. Ja työtä niiden  säästöjen aikaansaamiseksi on pitänyt tehdä.

Vierailija
31/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa jää enemmän käyttöön kun lapset muutti omilleen ja asuntolaina on maksettu. Hyvin pärjätään nyt.

Vierailija
32/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy hieman laskea... Juuh 150% on noussut bruttotulot 10 vuodessa.

Vierailija
33/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa puuhaa kyllä tää osakesijoittaminen, nyt jännätään että pääseekö edes omilleen koskaan. Ja jotkut suosittelee sijoittamaan ettei vaan menetä inflaatiossa rahaa tilillä makuuttamalla, heh.

Taidat olla harvinaisen paska sijoittamaan. Ainakin minulla oli viime vuoden netto-osinkotuotto päälle 6%, ja siihen vielä arvonnousut päälle niin ei voi kuin kiittää että olen tajunnut sijoittaa jo pitkään.

32% plussannut osakkeet ja indeksit keskiarvona tämän vuoden aikana. En sijoita suomeen joten se voi olla syynä.

Vierailija
34/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan saatu säästöön, joihin todella aion koskea jos täytyy.

Vierailija
35/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 keväällä lähti 13 vuoden sijoitusten tuotosta puolet. Olin jo ajatellut että teettäis pihahommia niillä tuotoilla, mutta jäi sitten tekemättä, omaan pääomaan en koske. OST tuli aloitukseen todella onnettomaan aikaan, siellä mulla on ainoastaan kotimaisia osakkeita ja hitonmoinen tappio jos lunastaa. Ei onneksi euromäärissä vaan %. Kotimaa ei juuri ole palautunut.

S&P500 porskuttaa kuitenkin. 

Asuntojen hinnanmutokset ei kiinnosta nyt, en ole myymässä. Ja palkka voi hyvin, ensi kuussa 2% korotus.

Vierailija
36/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä köyhtyy kun ei ole ollut vakityötä. Jonku aikaa töissä, jonku aikaa työttömänä. Semmonen oravapyörä.

Vierailija
37/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen köyhtyneeni: palkka on pysynyt samana, mutta ostovoima pienentynyt rajusti. 

Asunnon arvokin on tainnut pudota, mutta onneksi ei ole myyntiaikeita. 

Vierailija
38/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pari vuotta sitten oli säästötilillä 15 000 e, nyt 5000 e :( Vähän matkustellut niin siinä mennyt säästöjä.

Vierailija
39/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Marinin hallitusaika köyhdytti eikä tämä hallitus ole vielä päässyt rikastuttamaan takaisin.

Vieläkö täällä on niin hölmöjä ihmisiä, että kuvittelevat Maailmanlaajuisten kriisien olleen edellisen hallituksen vika.

Jännä muuten, että melkeinpä milä tahansa mittarilla, suomen asiat olivat paremmin edellisen hallituksne aikana kuin nykyisen.

Vierailija
40/43 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan hinnat hinnat ja koko ajan nousevat pakolliset laskut ovat ostovoimaa heikentäneet todella paljon.

Onneksi ei ole tullut otettua sellaisia harrastuksia kuten lemmikkejä joista olisi nyt vaikeeta luopua kun menoja on pakko pienentää.

En käy ravintoloissa ja nouto ruuan hakemistakin on pitänyt harventaa. Kotikokkailu lisääntynyt ja termari+eväät mukana.

Vaatteita ja kenkiäkään ei enää niin vaan ostella. Sisustusta ja huonekaluja ei uusita. Kaikkee pitää paikata ja korjata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme