Miksi nykyiset kolmikymppiset perustavat perheen vain leikkiäkseen kotia?
Miksi nykyiset kolmikymppiset perustavat perheen vain leikkiäkseen kotia? Nykyiset kolmikymppiset yhtäältä kuvittelevat elämän olevan jotakin Temptation island -tapaista sinkkuparisuhdehumputtelua, mutta toisaalta kokevat tarvetta perustaa perheen isolla p:llä ja elää todellista idyllistä perhe-elämää. Ennen parisuhteet syntyivät intohimosta tai sivistyneestä sielunkumppanuudesta. Nykyään ihmiset mitään ajattelematta solmivat liiton jonkun mitäänsanomattoman kanssa, hankkivat varallisuudestaan riippuen sieluttoman omakotitalon puuttomalta uudenaikaiselta pientaloalueelta ja ostavat robottiruohonleikkurin pitämään pihanurmen siistinä, vaikkeivät edes tiedä, mistä lajista kyseinen kasvi on jalostettu, tai kaksikerroksisen nelihuoneisen rivitaloasunnon, jonka sisältävässä talossa on erikoisen ulkoneva räystäs, joka symboloi seuraavaksi kuvaamaani elämää.
Nämä ihmiset kuluttavat vain sivistymätöntä massatuotantoviihdettä. He ostavat katumaasturin, jonka katolle asentavat hiihtolomalla suksiboksin ja ajavat iskän kyydissä Leville kaupunkilaisille tehtyihin tusinamökkeihin ja käyvät lasten kanssa katsomassa poroja. Ruoaksi näissä perheissä äiti tekee vain kanapastaa, jauhelihakastiketta tai kalapuikkoja. Vanhemmat käyvät lasten kanssa K-Citymarketissa autolla eivätkä ajattele siellä muuta kuin hintoja. Lapsiperhe-elämään kuuluu runsas autoilu, joten vanhemmat käyvät joka päivä asioilla, mutta koska asioita ei todellisuudessa ole, he käyvät vain ajelulla pitääkseen kulisseja yllä. Lapset nukkuaan laitettuaan he vasta aloittavat todellisen aikuiselämän teeskentelyn: He syövät prosessoituja Pirkka parhaat -herkkuja ja katsovat aikuismaisia ja kypsiä tv-sarjoja, kuten Salattuja elämiä tai Sykettä, ja täten tuntevat itsenäisiksi aikuisiksi. He eivät kuitenkaan ole ollenkaan valmiita itsenäiseen elämään, vaan pienenkin ongelman tullessa päivittelevät sitä uusavuttomasti, minkä jälkeen äiti laittaa lapset pois ja sanoo iskän hoitavan asian. Kuitenkin iskä vain kumartuu katsomaan ongelmaa ja raapii päätään.
Tällainen sivistymätön kasvatus näkyy jo nykylapsissa. Miten yhteiskunta ratkaisee ongelman.
Kommentit (34)
A blaablaablaa. En jaksanut lukea moista tekstiseinää. Jo on kumma että ei kelpaa kun ihmiset ei hanki perheitä, ja sitten kun ne hankkiikin, niin sekin on muka tehty väärin. Ap:lla joku ihmeellinen ylimielisyyskompleksi ja outo kuva ihan normaalista elämästä, antaisi ihmisten vain elää miten haluavat.
Sivistystä tarvitaan tosiaan. Mutta ainakaan reunaihmisten keskuudesta sitä ei löydy lainkaan koska niissä piireissä on lasten henkisen hyvinvoinnin vaarantavia perhekuvioita.
Vierailija kirjoitti:
A blaablaablaa. En jaksanut lukea moista tekstiseinää. Jo on kumma että ei kelpaa kun ihmiset ei hanki perheitä, ja sitten kun ne hankkiikin, niin sekin on muka tehty väärin. Ap:lla joku ihmeellinen ylimielisyyskompleksi ja outo kuva ihan normaalista elämästä, antaisi ihmisten vain elää miten haluavat.
Tein samoja havaintoja kuin sinä.
Luin vain ensimmäisen lauseen koska minulla on adhd. Suosittelen hampaiden pesua, nukkumista ja huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule
Amen.
Ja ekalle kommentoijalle, taidat kirjoittamasi mukaan kuulua samaan porukkaan jos tuo on sinulle liian pitkä teksti.
Voi voi ja lämmin leipä, ei käy edes sääliksi.
Oon samaa mieltä, mä tunnen tasan 1 pariskunnan kenestä mä voin oikeasti sanoa että ne kuuluu yhteen, nää 2 on ollu yhessa tyyliin 14 vuotiaasta saakka ja ne on nyt 32v molemmat.
Kaikki loput on ihan väärien ihmisten kanssa yhdessä. Ja mä tunnen paljon ihmisiä ja mä olen myös hyvä lukemaan ihmisten kemiaa, nää ihmiset on vaan yhdessä muodon vuoksi, siitä puuttuu se "palo" kokonaan.
Ap on kateellinen oikeasti koska oman elämänsä pistänyt palasiksi sekoilullaan. Siksi sarkastista vihaa tihkuva vuodatus jolla pyritään oikeuttamaan omat elämänvalinnat jotka eivät kestä aitoa kriittistä tarkastelua.
Mitä oikein horiset Jarmo. Korkki kiinni jo.
En jaksanut lukea kuin puoliväliin. En tunnistanut itseäni enkä aviomiestäni kuvauksesta. Asumme kerrostalokolmiossa, emme omista tai tarvitse city-maasturia ja rakkaudesta menimme naimisiin vuosien yhdessäolon jälkeen. Lapsi myös kasvatetaan huomioimaan muitakin ihmisiä ja myöhemmin tulevaa pikkusisarustaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä, mä tunnen tasan 1 pariskunnan kenestä mä voin oikeasti sanoa että ne kuuluu yhteen, nää 2 on ollu yhessa tyyliin 14 vuotiaasta saakka ja ne on nyt 32v molemmat.
Kaikki loput on ihan väärien ihmisten kanssa yhdessä. Ja mä tunnen paljon ihmisiä ja mä olen myös hyvä lukemaan ihmisten kemiaa, nää ihmiset on vaan yhdessä muodon vuoksi, siitä puuttuu se "palo" kokonaan.
Narsisimiin kuuluu tuollainen ylemmyyden tunne. Mitäs jos vaikka antaisit noiden normaalien ihmisten suhtein olla.
Väitän että tänä päivänä lapsia tehdään, kun halutaan olla vanhempia ja kasvattaa uusi ihminen. Ennen vanhaan tehtiin kun piti koska se oli normi. Nykyään muuutenkin ainakin 6 % on keinohedelmöityksellä tehtyjä, eli todella haluttuja.
Vierailija kirjoitti:
Väitän että tänä päivänä lapsia tehdään, kun halutaan olla vanhempia ja kasvattaa uusi ihminen. Ennen vanhaan tehtiin kun piti koska se oli normi. Nykyään muuutenkin ainakin 6 % on keinohedelmöityksellä tehtyjä, eli todella haluttuja.
Olet oikeassa. Jotkut syöttävät vaan tahallaan valheellista mielikuvaa asioista. Oikeuttaakseen omat tekonsa,
Miksi K-kaupassa kun halvemmaksi tulisi käydä saksalaisessa tai S-kaupassa? Novellisi kielellinen ilmaisu ei ollut kovin mielikuvitusrikasta. Vähän unettava iltasatu oli tämä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi K-kaupassa kun halvemmaksi tulisi käydä saksalaisessa tai S-kaupassa? Novellisi kielellinen ilmaisu ei ollut kovin mielikuvitusrikasta. Vähän unettava iltasatu oli tämä.
Taitaa olla jonkun puoli alter ego ja kokeilee täällä mitä palautetta tulee. Romaania ap ei saisi vuosissakaan aikaan. Niin surkeaa on ilmaisu.
Ja kohta Erotaan !!!! Vaimot haluavat jälleen bilettää!! Syytä ei tarvi olla eroon. Sääli vain lapsia !
Johan oli jorinaa. Joskus 80-luvulla perustettiin perhe, koska se oli tapana. Ei se nykyään edes tunnu olevan tapana, mutta hyvä jos joku vielä niin tekee.
Ap taitaa itae olla jostain rikkinäisestä perheestä 80-luvulta. Syvä kateus normaalia elämää kohtaan huokuu kirjoituksesta.
Ihmiset eroaa helpommin kuin ennen vanhaan,mikään ei ole enää pyhää edes avioliitto, kun toisen pärstä kyllästyttää niin eikun uutta putkeen vaan...ja lapset kärsijöinä.... vanhempien itsekkäät mielihalut ja teot menee lastensa hyvinvoinnin edelle.
Ei kuulu mulle eikä sulle. Älä kirjoita no pitkästi.