Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
2,5-vuotias poika käyttäytyy isovanhempien luona eli siis minun appivanhemmillani
16.01.2007 |
tosi huonosti. Päivällispöydässä pitää ihan hirveää showta, käyttäytyy aina kuin joku ad/hd-lapsi. Mitkään kiellotkaan eivät auta, ja varsinkin vaarin milestä se on vain ihan hauskaa. Mummo on hiljaa ja kauhistelee mielessään, siitä olen varma.
Itse jännitän tilannetta ja lapsi varmasti vaistoaa sen. Mutta mikä avuksi? Sunnuntaipäivälliset ovat painajaista nykyään :-(
Kommentit (2)
Jos pistää pöydässä shown päälle, niin ei muuta kuin pöydästä pois, ja joko syö jossain muualla tai saa tulla takaisin sitten kun on nätisti. Kyllä se äkkiä oppii.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
lapsi pitää sitä leikkinä. Jos ukki kerran pitää käytöstä huvittavana saa lapsi siitä lisää intoa käytökselleen. Meillä kans 3v poika lyö mun isää. Isä on alkoholisti ja siis aina silloin humalassa ja poika luulee sitä leikiksi. Ukki vielä joskus on sanonut että ukkia saa lyödä mutta muita ei kannata alkaa lyömään ja tietysti 3v sen ymmärtää juuri niin että ukkia saa lyödä.
Lapset ei kuitenkaan aina tiedä oikeesti kuinka heidän odotetaan käyttäytyvän ja jos hän on huomannut saavansa tuosta käytöksestä huomioa ja ukilta vielä hänen mielestään positiivista huomioa niin hän käyttää tilanteen hyväkseen. Usein lapset haluaa saada isovanhempien huomion ja aivan joka hetki, ainakin näin meillä usein on.
Voisi auttaa jos ukki sanoisi lapselle että tommonen käytös ei ole kivaa ja antaisi huomioa vaan kun lapsi on kiltti. En tietenkään tiedä tilannetta sen enempää mutta ajattelin kirjoittaa jos vaikka syy löytyisi juuri tuosta lapsen väärinkäsityksestä.