Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan huomannut, että ei riitä, että pärjäät taloudellisesti, elämänhallinta on kunnossa, vaan pitäisi olla vielä enemmän, eli ei se r

Vierailija
03.03.2024 |

Jos sinulla ei ole lapsia, puolisoa, hienoja harrastuksia, Olet jotenkin vajaa, vaikka elämän perusasiat olisivat muuten kunnossa. Sinua neuvotaan, vaikka et ole pyytänyt neuvoja. Esim. Minulle on sanottu, että kannattaisi mennä uudelleen koulutukseen, tai alkaa tekemään lapsia. Tai asun liian syrjässä, pitäisi asunto myydä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😬

Vierailija
2/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan älykkyyteen kuuluu olla välittämättä ylimääräisestä vouhotuksesta. Ei tarvitse mitään lisää jos asiat in ok ja pystyy elättämään itsensä. Woke-uskonto on myös hyvä esimerkki siitä, mille pitää antaa piutpaut. Kukaan järjissään oleva ei allekirjoita niitä uskonjakeita.

Vierailija
4/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi persumiehen kanssa mistään hinnasta. Aivan hirveitä ihmisiä paitsi nettiulosantinsa perusteella niin myös oikeassa elämässä.

Yhtään en ihmettele että valittavat ikisinkkuuttaan ja kiroavat suominaisia päivät pitkät.

Vierailija
5/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että yksineläjän ratkaisua ei aina lähtökohtaisesti kunnioiteta vaan odotetaan, että hän perustaisi perheen, ja asia sitten ilmaistaan jonkinlaisina uteluina tai ihmettelynä.

Vierailija
6/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa näin vähillä tiedoilla, mutta yleensä hyvää tarkoittavat ihmiset yrittävät neuvoillaan auttaa toista, joka ei ymmärrä tarvitsevansa neuvoja. Esimerkiksi jos töitä ei ole, uudelleenkouluttautuminen on hyvin viisas neuvo. Jos jättää neuvot huomioimatta, ei pidä jälkikäteen syytellä maailmaa siitä, kun valintojen seuraukset realisoituvat.

Vierailija
7/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähipiiriä häiritsee etten matkustele. Mitä h*ttoa se heidän elämäänsä vaikuttaa??

Vierailija
8/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa näin vähillä tiedoilla, mutta yleensä hyvää tarkoittavat ihmiset yrittävät neuvoillaan auttaa toista, joka ei ymmärrä tarvitsevansa neuvoja. Esimerkiksi jos töitä ei ole, uudelleenkouluttautuminen on hyvin viisas neuvo. Jos jättää neuvot huomioimatta, ei pidä jälkikäteen syytellä maailmaa siitä, kun valintojen seuraukset realisoituvat.

No mulla on töitä niin paljon kuin jaksaisi vain tehdä. Mutta tämä sama henkilö myös ilmoitti, että hänen ystävillään kaikilla on lapsia. Mä vaan että selvä se sitten on

Ap

Vierailija
9/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🧚

Vierailija
10/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hyvien neuvojen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kun olet tyytyväinen itse omaan elämääsi muiden neuvoilla ei ole merkitystä. 

Vierailija
11/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee.

Olen hyvin tyytyväinen itse valitsemaani elämäntyyliin.  Minulla ei ole miestä, en kaipaa parisuhdetta. En kaipaa lapsia. Elätän itseni ja maksan laskuni ja elantoni itse tienaamallani rahalla.

Mutta niin ei vai saisi olla!  Olen kummajainen, nainen enkä edes vanha, ja elän yksin tyytyväisenä ja onnellisena.

Tässä eräskin naapurinmies ottaa puheeksi saman asian; eikö miestä ole löytynyt. Kun sanon että ei ole eikä tule, niin silmät lautasen kokoisina tuijotetaan että  pitäähän mies olla!

Ei sillä että välittäisin, elän kuten haluan, ihmetelkööt keskenään.

Vierailija
12/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ihmisen antavat kyllä ihan hyvää tarkoittavia neuvoja, mutta eivät välttämättä tiedä neuvottavan ihmisen tilanteesta paljoakaan, esim. siitä, ovatko neuvot oikeasti realistisia ja pystyykö niitä toteuttamaan käytännössä. On niin helppo heitellä kaikenlaista sen kummemmin miettimättä.

Esim. tuo uudelleenkouluttautuminen. Opintotukikuukaudet on ehkä käytetty jo. Työvoimapoliittisten koulutusten tarjonta on todella suppea, omaehtoiseen opiskeluun tarvitaan TE-toimiston lupa, jota välttämättä ei heru. Aikuiskoulutustuki lopetetaan. Kaikki eivät jaksa opiskella tai pysty opiskelemaan työn ohessa. Kaikilla ei puolisoa tai muuta henkilöä, joka elättää opiskelun ajan, jos mistään ei tule rahaa.

Sama monen muun asian kanssa. Ei kannata olettaa ja sen pohjalta neuvoa. Luulo ei ole tiedon väärti.

Vierailija
13/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä pitää? Miksi muiden mielipiteistä pitäisi välittää?

Suomessa saa oikeasti aika vapaasti elää miten haluaa. Paljon heikommat normit on kuin monissa muissa maissa, mitä esim. perheen perustamiseen ja lasten tekemiseen tulee. Siksi meillä niin paljon lapsettomia sinkkuja onkin. 

Vierailija
14/14 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan kintaalla näihin pitäisi sitä pitäisi tätä, ne on huonon itsetunnon omaavien ihmisten neuvoja.