Mikä on alimmantasoinen kahvi, mitä juotte?
Minä juon joskus Kulta Katriina, mutta sen alemmas en mene.
Entä te?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisko listan, josta näkee kahvitasot?
Joku voisi huvikseen väkertää!
Ap saisi tehdä, sehän tässä alkoi kahvin tasoista kirjoittamaan.
Venäjältä vuosia sitten ostettu pikakahvi. Joskus joudun juomaan sitä, että saan kofeiinitarpeeni tyydytettyä. Tämä ei ole minun ostamaa, eikä omassa kodissani, vaan tietyssä kyläpaikassa.
Ostan aika usein rainbowin tummapaahtoista kahvia, se on ihan ok. Kulta Katriinakin on ok. Saludoa en osta vaikka oli hyvässä tarjouksessa. Lempikahvini on Reykjavik.
Kapselikeittimet ovat sitä alinta tasoa.
Kaikki suodatinkahvit tavalliselle keittimelle. Ne on ihan tiskivettä kun on tottunut juomaan vahvoja espressoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tuoreita yksittäispakattuja vahvoja italialaisia oikeita kahveja, esim. Lucaffen kapselityynyt.
En juo huonoa kahvia. Tai siis vain kerran. Kahvi on nautintoaine, sen pitää olla hyvää.
Juhla Mokka, Kulta Katriina nämä vielä menee. Halpamerkit xtra, Rainbow, Intenso, k-menu ja saludot jää juomatta samoin kun tummapaahtoiset ruotsalaiset kitkerät kurat.
Vierailija kirjoitti:
Joku kerran väitti, että yksi Lidlin kahvi olisi muka parasta. Tuo joku oli yks köyhä tyyppi joka luuli, että on hyvää kun ei parempaa pystynyt ostamaan.
Olen maistellut kahvimakuja aika paljon. Myös niitä ihan parhaita. En sano että suomalaiset kahvit on huonoja mutta on ne aika vaaleapaahtoisia eikä aromi silti ole mitenkään tähtitieteellinen. Liiterin tummat on paljon enemmän makuuni. Sekä espresso että suodatinkäytössä. Harmittaa että ne ei ole luomua tai reilua mutta harva kotimaiseykaan ovat (se rainforest alliance on kauppiaiden itse keksimä sertifiointi).
Vierailija kirjoitti:
Juon aina joko Arvid Nordqvist Frankrost-kahvia tai Lidlin tummapaahtoista pikakahvia. Kyläpaikoissa joutuu juomaan vaaleapaahtoisia yleensä, onneksi käydään harvoin missään. Nuo mitä itselle ostan on ne alimmantasoiset mitä juon jos voin valita. Mitään Pirkkaa/Xtraa/Kulta Katriinaa en osta ikinä.
Pistät kylässä tarpeeksi maitoa ja sokeria, niin ei tunnu missään.
Niin minä teen.
Jorvin sairaalan potilaskahvi jäi juomatta. Valmistaja?
kofeiiniton pikakahvi, mikä merkki vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tuoreita yksittäispakattuja vahvoja italialaisia oikeita kahveja, esim. Lucaffen kapselityynyt.
Mistä olet keksinyt että italialaiset kahvit olisi "Oikeita". Ai niin ne on "trendikkäitä ja niillä on hienot nimetkin".
Todellisuudessa ne on täyttä kuraa.
Olen kokeillut Lildin halvinta INTENSO tummaa kahvia. Totesin, että tähän vedän rajan. Ei kiitos tätä kahvia enää.
Juhlamokka on minunkin alin taso, en pidä tosin sen mausta, mutta aika monella tuttavalla on tätä tarjolla, joten menee paremman puutteessa.
Blue mountainii tulee juotua silloin tällöin.
Tumma paahto on hyvää. Siksi juon joskus ihan "mikrokahvia" - tekee tujun maun ja madotki saa kyytiä.