Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin psykiatriselle osastolle pääsee?

Vierailija
02.03.2024 |

Pääseekö vain psykoosipotilaat?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä masentunutkin pääsee jos tarvii.

Ei pääse, täytyisi löytää valoa elämään. Mennä siis ulos, keksiä harrastuksia ja ajatella positiivisesti. Mitähän te nyt kuvittelette tämän yhteiskunnan maksavan teidän hyväksenne vielä? 🤣

Vierailija
22/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäis päästä pelkästään jo sen perusteella että kertoo äänestäneensä vihreitä

Persuus on vaarallisempaa muille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut lääkärin vastaanotolla riittävän sekavia ja annat puheissasi ymmärtää olevasi vaarallinen itsellesi tai muille, niin kyllä voi ainakin 4 päivän tarkkailujaksolle päästä, vaikkei oikeasti psykoosissa olisikaan.

Vierailija
24/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee itsemurhan nin pääsee.

Ei sinne kuolleita oteta. Tai no, lääkkeet on niin tujut, että tuntee ittensä kuolleeksi.

Vierailija
25/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosipotilas pääsee mutta ei saa siellä mitään hoitoa. Tutulle tuli psykoosi ja osastolla ei annettu kuin lääkkeitä. Osaaton huoneitten ovet oli auki, potilaat meni mielensä mukaan toisten huoneisiin varasti toisten tavaroita ja kävi käsiksi toisiin potilaisiin!!

Ei siis mitään ryhmäterapia keskusteluja tms mitä ulkomaisissa elokuvissa on.

Nämä typerät ihmiset kuvittelevat että ihmiset parannetaan joillakin "hoidoilla". 🤣

Vierailija
26/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosipotilas pääsee mutta ei saa siellä mitään hoitoa. Tutulle tuli psykoosi ja osastolla ei annettu kuin lääkkeitä. Osaaton huoneitten ovet oli auki, potilaat meni mielensä mukaan toisten huoneisiin varasti toisten tavaroita ja kävi käsiksi toisiin potilaisiin!!

Nämä typerät ihmiset kuvittelevat että ihmiset parannetaan joillakin "hoidoilla". 🤣

Millä sitten? Mitä muuta lääkkeet, leikkaukset, jumpat, vuodelevot yms. ovat?

Vierailija
27/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naurun eikä vitsailun aihe tuo asia.

Ei nyt luulisi mutta jokaista tunnutaan nykyisin tuputtavan syömään keholle haitallisia myrkkyjä lääkkeiden muodossa sekä pakotetaan hakemaan hoitoa. Mitähän lääkäritkin jo sanovat.

Vierailija
28/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhut lääkärin vastaanotolla riittävän sekavia ja annat puheissasi ymmärtää olevasi vaarallinen itsellesi tai muille, niin kyllä voi ainakin 4 päivän tarkkailujaksolle päästä, vaikkei oikeasti psykoosissa olisikaan.

Mutta ei tuossa kannata valehdella. Haittaa hoitoa jos keksii ongelmia.

Vierailija
29/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä tuurilla somaattisen osaston kautta itsemurhayrityksen jälkeen.

Tarvitseeko olla sekavassa tilassa tai muuten voimakkaasti ahdistunut tms.?

Olen ollut päivystyksessä kahdesti. Toisen kerran olin voimakkaasti ahdistunut, eivätkä ottaneet. Toisen kerran olin kärsinyt sekavista tiloista vasta eivätkä silloinkaan ottaneet, koska en ollut silloin sekava.

Mutta avohoitolähetteet sain

Ok. Mitä se tarkoittaa käytännössä se lähetteen saaminen? Mitä sinun pitää sen jälkeen tehdä tai mihin se lähete oikeuttaa sinua? Kiitos kun valaiset näitä asioita.

Vierailija
30/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä pitäisi puhua sellaisia? Oletko ollut huolissasi itsestäsi näin kovin? Eikö sinua ole otettu vakavasti? Kiinnostaisi nämä tilanteet.

Vierailija
31/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut päivystyksessä kahdesti. Toisen kerran olin voimakkaasti ahdistunut, eivätkä ottaneet. Toisen kerran olin kärsinyt sekavista tiloista vasta eivätkä silloinkaan ottaneet, koska en ollut silloin sekava.

Ok. Mitä se tarkoittaa käytännössä se lähetteen saaminen? Mitä sinun pitää sen jälkeen tehdä tai mihin se lähete oikeuttaa sinua? Kiitos kun valaiset näitä asioita.

Käytäntö vaihtelee sairaanhoitopiireittäin. Käytännössä tuosta aletaan odottamaan aikaa psykiaktrille jonka kanssa mietitään jatkohoitoa.

Uudemmalla kerralla olin tehostetussa avohoidossa, jossa tavataan psykiaktrista sairaanhoitajaa säännöllisesti. En tiedä millä perusteella sinne ohjataan.

Vierailija
32/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sitten? Mitä muuta lääkkeet, leikkaukset, jumpat, vuodelevot yms. ovat?

Mitä nyt ihmettelet kun aloittaja sanoi jo että se on paikka jossa ollaan. Puhutte sekaisin asioista. 

Vierailija
33/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei tuossa kannata valehdella. Haittaa hoitoa jos keksii ongelmia.

No eihän tuo missään hoidossa ollut :D

Vierailija
34/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytäntö vaihtelee sairaanhoitopiireittäin. Käytännössä tuosta aletaan odottamaan aikaa psyk

Okei, tämä oli hyvä sekä selventävä kertomus, kiitos.

Vierailija
35/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
36/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kaikki, jotka lääkäri haluaa sinne laittaa. Kunhan yksi haluaa, kollega komppaa ja asia on sillä selvä. 

Rajoja tai kriteerejä tai kynnysehtoja ei siis ole. 

Vierailija
37/37 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI sinne päästä vaan joudutaan.

t:psykoosi sukkaa

Olen itse pyytänyt terveyskeskus lääkäriltä. Kun syitäni hänelle kerroin ja juteltiin niin hän kysyi onko minulla kyytiä että pääsen sinne ( 70 km.) Odotin vastaanoton aulassa kun lääkäri kirjoitti lähetteen. Näin minä pääsin. En joutunut.