Missä vähintään keskisuuressa kaupungissa on hyvä vuokra-asuntotilanne?
Että olisi asuntoja tarjolla niin että on valinnanvaraa ja että hinta ja laatu kohtaavat? Saa suositella :)
Kommentit (7)
Esim. Kouvolasta löytyy asuntoja keskustastakin aika edullisesti. Hyvän kokoinen kaksio alle 500 €.
Mun kaverilla on siellä asunto vuokrattavana ja aika huonosti on kyselijöitä. Tarjontaa riittää.
- yks vaan -
Tesomalla Joo-kodeilla näyttää olevan 15 tyhjää kämppää, huippuvarusteltuja. Melko uusia, mutta kova muuttoliike niissä näyttää olevan.
3 lisää. Tesoma on tamperelainen lähiö.
Katsoppa vaikka vuokraovesta tarjontaa. Jyväskylässä voisi olla sinulle asunto.
Kiitos vastanneille. Ja siis yksiö tai muuten pieni asunto tosiaan hakusessa, mielellään keskustassa/palvelujen läheisyydessä tai hyvien yhteyksien päässä.
Lahdessa on vapaana yli 8000 vuokra-asuntoa. Luulisi riittävän.
No ainakin Tampereella näyttää olevan vuokra-asuntoja tarjolla ihan sairaan paljon.
Ihan keskustassa vuokrataso on tietty aika korkea. Samoin upouusissa taloissa, kauempanakin.
Mutta ainakin naapuritalossa on mulla yksi vuokralainen, jos asuu tosi halvalla (asumistuen jälkeen). Se maksaa asumisestaan kuukaudessa vähemmän omaa rahaa kuin että jos omistaisi sen asunnon ja maksaisi vain vastikkeen.
Eli asuu halvemmalla vuokralla kuin mitä omistusasuja omassaan. Ilman muuta, jos ei ole oikeutettu asumistukeen, niin sitten pitää maksaa koko vuokra itse. Mutta alle viidellä sadalla löytyy jo valinnan varaa vaikka kuinka. Alle kuudella sadalla jo vähän isompaakin. Riippuu tietty, kuinka lähellä keskustaa haluaa asua.