Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti: Muutin Helsinkiin ja huomasin muualla asuvien olleen koko ajan oikeassa

Vierailija
29.02.2024 |

Eteläsuomalaisilla on lomallakin niin kiire, että Pohjois-Suomen laskettelukeskuksissa joudutaan muistuttamaan turisteja kärsivällisyydestä.
Rukan Hanki-baarissa työskentelevä Mikko Antti-poika kertoo Helsingin Sanomien jutussa, että ihmiset saapuvat Etelä-Suomesta kärsimättöminä:
Halutaan se lounas pöytään yhtä nopeasti kuin Helsingin keskustassa työlounaalla silloin, kun pidetään puolen tunnin ruokatauko.
https://is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000010257274.html

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muutit Helsinkiin, mutta oletkin Pohjois-Suomen laskettelukeskuksessa?

Totta on, että täällä keskimääräisesti eletään kiireemmin. Tuo itseasiassa pitää paikkaansa kaikkiin kaupunkeihin. Ihan kansainvälisesti on tutkittu, että mitä isompi kaupunki, niin sitä nopeammin ihmiset kävelevät kadulla.

Eihän tuo koske kaikkia, mutta keskimäärin noin menee..

Vierailija
2/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun kiireet! T Työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti jotenkin näin Helsingissä aina asuneena, että tunnistan tuon tunteen, millasta on yhtäkkiä joutua isoon kaupunkiin, jossa kaikilla vaikuttaa olevan kiire, elämä hyvin hektistä ja itse on jotenkin eri aaltopituudella kun tuntee olevansa niin hidas ja vain tien tukkeena muille. Tämä vaan tapahtui mulle New Yorkissa - elämä Helsingissä on mulle ihan leppoisaa, juoksu metroon on normipäivä, heh.

Vierailija
4/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä totta , maalla ehtii kuunnellä seinäkellon tikitystä ja laskea käkikellon kukkumiset , laskea omat kumisaappaanjäljet hangessa , kuunnella kaikki radion uutislähetykset mutta silti on olo että olen liian lähellä hautaa.

Vierailija
5/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin yksinäiseltä maaseutukorvelta ihmisten keskelle paikasta jossa puhuin vain eläimille , nyt olen huomannut että minua ei huomaa kukaan , ihmisiä on paljon , mutta kukaan ei tunne minua , olen näkymätön suurkaupungissa , nyt on eläimiä ikävä.

Vierailija
6/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalainen tulossa voileipä nyytissä helzinkiin etsimään parempaa elämää , sama kuin pikkulintu lähtisi leijonien sekaan etsimään elämää.

Täällä on toisilla jo 3 sukupolven perinnöt , köyhäläinen tulee köyhäläisenä ja lähtee risaisena velkaa omistavana takaisin kun toinen jalka pettää.

Vierailija
7/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti jotenkin näin Helsingissä aina asuneena, että tunnistan tuon tunteen, millasta on yhtäkkiä joutua isoon kaupunkiin, jossa kaikilla vaikuttaa olevan kiire, elämä hyvin hektistä ja itse on jotenkin eri aaltopituudella kun tuntee olevansa niin hidas ja vain tien tukkeena muille. Tämä vaan tapahtui mulle New Yorkissa - elämä Helsingissä on mulle ihan leppoisaa, juoksu metroon on normipäivä, heh.

Joo Nykissä tuntui olevan hektistä. Stadi on aika rauhallinen.

Vierailija
8/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höp. Olen muuttanut pikkukaupungista Helsinkiin yli 40 vuotta sitten eikä minulla ole vieläkään kiire minnekään.

Vierailija
9/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa betonikaruselliin , iso hieno paikka , sinulle on varattu ikkunaton betonitemppeli jossa puuhastelet 3 vuorotyössä , palkkio on sama kuin kuuman maan tummalla bablolla , maha täynnä riisiä ja tilillä reikä.

Vapaapäivanasi saatat nähdä perheen maastoautossa kun istut puiston penkillä , jos hyvin käy on penkki ehjä eikä sinua ryöstetä tänään.

Mustaan yöhön ei päivä paista.

Vierailija
10/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin yksinäiseltä maaseutukorvelta ihmisten keskelle paikasta jossa puhuin vain eläimille , nyt olen huomannut että minua ei huomaa kukaan , ihmisiä on paljon , mutta kukaan ei tunne minua , olen näkymätön suurkaupungissa , nyt on eläimiä ikävä.

Minä muutin kaupungista maalle ja täällä tunnen olevani liian näkyvä, kuin aina tarkkailun kohteena. Kaupungissa ihmisvilinässä sitä on anonyymi, ketään ei kiinnosta, aivan kuin muut olisivat jotain metsän elukoita. Se on rauhoittavaa. Täällä maalla ne harvat vastaantulijat katsovat tarkkaan, että tuolla SE nyt menee. 

Vierailija
11/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varttunut pikkukylällä, asunut sitten 15 vuotta kaupungissa ja nyt palannut takaisin. Ainakin keskustelun rytmitys on aivan erilaista. 

Kaupungissa pidettiin epäkohteliaana ja epäilyttävänä jos ei puhunut mitään, eli siis kuten minä, kun jäin kokonaan ilman puheenvuoroa odottaessani aina kohteliaasti että edellinen lopettaa puhumisen. Keskustelukulttuurin sääntö tuntui olevan se, että oma puheenvuoro otetaan aloittamalla puhumaan äänekkäämmin päälle kesken toisen lauseen. 

Takaisin pikkukylään muutettuani olenkin sitten nyt se nolottavan aggressiivinen puhuja, vaikka kaupungissa jäin edelleen hiljaisena jalkoihin ja sain yhä huomautuksia että mikä on kun en puhu mitään. Täällä pikkukylällä hämmennyn joka kerta, kun ihmiset antavat toisilleen puheenvuoron ja aidosti kuuntelevat minunkin sanottavani loppuun asti. 

Vierailija
12/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Pariisissa ja Nykissä, eikä Helsingissä ole mielestäni ollenkaan kiire niihin verrattuna.

Vierailija
13/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELSINKI ON PERSEESTÄ! 🤮

Vierailija
14/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopuksi kuitenkin totesi ettei voisi muuttaa Helsingistä pois. Hmm.

Vierailija
15/15 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiirehditte tamperelaiset? Jotkut ovat sielläkin vauhdissa niin etteivät koskaan pysähdy? Vaikka joskus se voi olla turvallisuustekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi