Haen työttömyysturvan leikkausten vuoksi työkyvyttömyys-eläkettä
Ikää minulla on 43 vuotta. Minulla on sairauksia, jotka vaikuttavat työkykyyni. Olen kuitenkin pystynyt tekemään ajoittain osa-aikatyötä. Koska minulla lähtee lapsikorotus ja sovitellun suojaosa, yhteensä 300€/kk, en enää pysty tienaamaan niin että sillä eläisi. En pysty elämään myöskään pelkällä työttömyysturva, joten minun on pakko hakeutua työkyvyttömyys-eläkkeelle.
Kommentit (6)
Mutta työnantajat kuulemma ottavat ainakin eräillä aloilla mieluusti osatyökykyisiä, siis niitä joilla on eläkettä pohjalla, töihin.
No ei sinne vaan omasta halusta noin vain hakeuduta, mutta yrittää voi tietenkin.
Yleensä tarvitaan lääkärin vahva tuki työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei sinne turhaan joudu. Monen vuoden prosessi kyseessä.
Ei välttämättä kovin helppoa päästä. Itselläni kesti koko prosessi liki 10 vuotta.
Mutta nyt selkeä kuukausitulo millä pärjää.
Saahan sitä kaikenlaista hakea, mutta pitää olla oikeasti työkyvytön. Oletko pysyvästi työkyvytön kaikkiin mahdollisiin töihin? Siinä vastauksesi siihen, kantsiiko hakea.
Se, että ei aina huvita, ei ole työkyvyttömyyttä.
Saako siihen työkyvyttömyyseläkkeeseen lapsikorotuksia?
Meinaan vaan, että jos et ole ollut kokoaikaisessa työssä vuosikausia, niin et sinä tuon ikäisenä mitään suurta eläkettäkään tule saamaan...