Vähäpätöisimmät syyt, miksi jotkut ovat käyneet lääkärissä?
Mua jaksaa ihmetyttää, miten pienistä syistä ihmiset hakeutuvat hoitoon. Esim. pientä mustelmaa mennään näyttämään lääkärille. Yksi tuttava meni pitkään kestäneen yskän takia päivystykseen. Hohhoi, miksei näitä ihmisiä käännytetä ovelta ja ohjata kotiin tai omalle terveysasemalle virka-ajalla? Sitten vakavasti sairaat eivät saakaan apua, vaikka jalat ei kanna tms.
Kommentit (27)
Numero 116 117 on myös keksitty. Auki 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä päivystyksessä hoidetaan ensin kiireelliset tapaukset pois alta. Eikä sinne päivystyksen hoitoon välttämättä edes pääse vaikka menee paikan päälle. Siellä kyllä ensin kysytään mitä vaivoja on ja sen mukaan sitten tehdään päätös tarvitseeko hoitoa just nyt.
Tiedän kyllä. Ihmettelen, miksi siellä hoidetaan jotain tavallista yskää syyttä. Suoraan ovella pitäisi käännyttää pois moni päivystyksen asiakas. Todennäköinen syyhän on, ettei ihmiset viitsi hakeutua terveysasemalle tai eivät saa sieltä aikaa järkevässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Peräsuolen laskuman takia.
Lopeta
Vierailija kirjoitti:
Numero 116 117 on myös keksitty. Auki 24/7.
Sinne pitäisi useamman soittaa kyllä.
Meillä piti töissä jokaiseen saikkuun saada lääkärin lappu. Julkiselta toki, kun ei ollut sen kummempaa työterveyshuoltoa ja sairaanhoitaja ei kelvannut.
Meillä päin jos käy tuuri ja saat lääkäri ajan niin paikanpäällä on aina 10-20 mummon ryhmä joka ei tarvitse lääkärin apua vaan varailee aikoja että pääsee keskenään juttelemaan odotusaulassa jonka lisäksi saa vielä lääkäristäkin juttuseuraa hetkeksi. Niin monta kertaa kuunnellut siellä että ei minulla mitään vaivaa ole mutta tulin juttelemaan ajankuluksi
Vierailija kirjoitti:
Meillä piti töissä jokaiseen saikkuun saada lääkärin lappu. Julkiselta toki, kun ei ollut sen kummempaa työterveyshuoltoa ja sairaanhoitaja ei kelvannut.
Myös minun eli aloittajan piti aiemmin tehdä noin, todella typerää. Nykyään onneksi ilmoitus esihenkilölle riittää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin jos käy tuuri ja saat lääkäri ajan niin paikanpäällä on aina 10-20 mummon ryhmä joka ei tarvitse lääkärin apua vaan varailee aikoja että pääsee keskenään juttelemaan odotusaulassa jonka lisäksi saa vielä lääkäristäkin juttuseuraa hetkeksi. Niin monta kertaa kuunnellut siellä että ei minulla mitään vaivaa ole mutta tulin juttelemaan ajankuluksi
Itse en ole koskaan tuollaista kuullut. Noillekin mummoille pitäisi kirjata tietoihin, että edellinen käynti oli turha jne.
Useimmiten kun lisää ruumiillisen työnteon tahtia alkaa rintaa pistämää ja sen jälkeen jää sellainen epämiellyttävä puristava tunne pitkäksi aikaa
tuosta oireilusta en ole vielä viitsinyt lääkärille mennä
Luomi, oli ihosyöpä.
Kuole sinä AP rauhassa kotiisi niin halutessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan tuollaista kuullut. Noillekin mummoille pitäisi kirjata tietoihin, että edellinen käynti oli turha jne.
Edellinen käynti oli turha niin ei päästetä seuraavalla kerralla ollenkaan sisään, ei sillä kumminkaan taaskaan mitään ole!
Mun outo niskajumi oli meningiitti. Tunnissa tevryskeksusessa jonotellessa olo huononi, kuume nousi ja oksentelin ja ambulanssilla 3 viikoksi sairaalaan.
Mummuille pitäisi lisätä uusi diagnoosinumero sairaudelle "voi tohtori kun minua vain kolottaa":
Jos ap on niin hyväuninen , ettei kuukausien yskä haittaa itseä eikä muuta perhettä niin kiva juttu .
Minulla puhkesi astma hometalossa työskenneltyäni ja yskin lakkaamatta , kunnes sain sopivat lääkkeet sekä siirron toiseen toimipisteeseen .
Vierailija kirjoitti:
Luomi, oli ihosyöpä.
Kuole sinä AP rauhassa kotiisi niin halutessasi.
En kuole, koska tiedän milloin pitää mennä minnekin. Ei luomen näyttäminen lääkärille ole vähäpätöinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Mummuille pitäisi lisätä uusi diagnoosinumero sairaudelle "voi tohtori kun minua vain kolottaa":
Ja kamferitipat erityiskorvattaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen käynti oli turha niin ei päästetä seuraavalla kerralla ollenkaan sisään, ei sillä kumminkaan taaskaan mitään ole!
No pitää olla hyvät perustelut, miksi varailee jatkuvasti aikoja, jos ei vaivaa ole.
Kyllä siellä päivystyksessä hoidetaan ensin kiireelliset tapaukset pois alta. Eikä sinne päivystyksen hoitoon välttämättä edes pääse vaikka menee paikan päälle. Siellä kyllä ensin kysytään mitä vaivoja on ja sen mukaan sitten tehdään päätös tarvitseeko hoitoa just nyt.