Miksi minulle tulee yhtäkkiä mustelmia? Voiko e-pillereistä aiheuttaa mustelmia?
Olen 18 vuotias ja olen käyttänyt Zoely e-pillereitä reilu 2 kuukautta. Minulle on alkanut yhtäkkiä tulla paljon mustelmia reisiin ja sääriin, vaikka en ole satuttanut niitä mihinkään, ja normaalisti minulle ei tule helposti mustelmia. En käytä muita lääkkeitä enkä keksi muita syitä kun e-pillerit. Voiko Zoelyt aiheuttaa mustelmia vai mikä muu voisi mahdollisesti olla syynä?
Kommentit (13)
Jos ne on toistuvia, niin menisin näyttää lääkärille.
Voi olla. Ota yhteys lääkäriin niin mahdollisesti vaihto johonkin toiseen ehkäisymuotoon.
Nopealla googlettelulla löysin useammankin tarinan että e-pillereistä tullut isojakin mustelmia reisiin ja sääriin. Eiköhän johdu niistä pillereistä.
Onko mahdollista että mustelmat ovat tulleet seksistä?
Kannattaa melko nopeasti ottaa yhteyttä, ettei ole mitään veritulppajuttuja.
Ap, luitko omien e-pilleriesi pakkauksen, paperisen infon?
Niinpä. Et tietenkään. Monikaan ei viitsi nähdä sen vertaa vaivaa, että lukaisisi sen.
Nimittäin siitä näkee mm. sen, mitä sivuvaikutuksia juuri niillä e-pillereillä saattaa olla.
Ja noin yleisestikin ottaen : E-pillerit voivat enemmeinkin auheyttaa veritulppia = verisuonituksia. Kuin verenvuotoa kehossa, joista näkyvinä oireina ovat mm. mustelmat.
Jos käyttää esim. paljon tulehduskipulääkkeitä, ne voivat näkyä mustelmina kehossa.
Samoin jotkut ihmiset ovat herkempiä sasmaa mustelmia, jo pienistäkin kolhaisuista, kuin toiset.
ITP ja jotkin verisyövät voi aiheuttaa
Ainahan sitä mustelmia tulee jos kännispäiten kaatuilee.
Vierailija kirjoitti:
Nopealla googlettelulla löysin useammankin tarinan että e-pillereistä tullut isojakin mustelmia reisiin ja sääriin. Eiköhän johdu niistä pillereistä.
Puhut täyttä paskaa!
Päinvastoin, pahimillaan e-pillereistä voi tulla verisuoni tukoksia eli verirulppia.
Eikä mitään VERENVUOTOJA, JOTKA NÄKYVÄT MUSTELMINA.
Miksi sinä kusipää valehtelet tässä ketjussa? Ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut täyttä paskaa!
Päinvastoin, pahimillaan e-pillereistä voi tulla verisuoni tukoksia eli verirulppia.
Eikä mitään VERENVUOTOJA, JOTKA NÄKYVÄT MUSTELMINA.
Miksi sinä kusipää valehtelet tässä ketjussa? Ääliö!
Rauhoitu, hyvä koominen raivohullu. Veritulpat ja mustelmien saaminen herkästi ovat kaksi eri asiaa ja e-pillerit voivat aiheuttaa molempia.
Mulle tuli kans Yasmineista mutta lääkäri vaan kohautteli olkiaan, nykyään kierukka kun oli muitakin sivuvaikutuksia niin hitosti ja en jaksanut enää pillerirumbaa
Lääkäriin nopeasti. Ehkei tänään, mutta pian. Lääkärin määräämä kipulääke meni vaihtoon, kun aiheutti mustelmia. Lääkäri teki myös ilmoituksen sivuvaikutuksista.
Mies asialla.