Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Uusi viikko alkaa; MAANANTAI, SYYS-04*****

15.01.2007 |

Pinon aloitus, olkaa hyvät!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä nukuttiin ihan hyvin, jospa tämä tauti alkaisi hieman helpottaa. Molemmat pienet ovat ihan rupisia jo, näpyt alkavat siis kuivua. Onneksi tässä on vapaata sekä miehellä että huomisen jälkeen itselläkin, kolme päivää, että saadaan vielä olla kotona, ennen kuin yritämme uudestaan aloittaa hoitorumbaa.

Jatulle toivon paranemista. Niin kuin Tea sanoi, ab kuurin vaikutus alkaa parin päivän päästä kuurin aloituksesta. Ja monesti on hyvä ottaa vielä kuume/särkylääkettä ihan niinä eka päivinä lisäksi, vaikka kuuri olisikin aloitettu.

Hellille jaksamista viime metreillä, aatella, sulla on parin viikon sisällä oma pieni nyytti kainalossa :)

Syömisestä on ollut puhetta. T on nykyisellään sellainen pikasyöjä. Itse lapioi suuhunsa sen minkä maha vetää ja sitten pois pöydästä. Vaihtelevasti ruoka-aika kestää minuutista noin 10 minuuttiin. Riippuu nälästä ja ruoasta (hmmmph!)...Mutta kun pöydästä on noustu pois, ei siihen ole sitten enää uudelleen tulemista. Olen niin julmuri-äiti! Mummoni (juuri siis se mummo, joka kuoli nyt jouluna) piti meillekin silloin aikoinaan " lempeää kuria" ja opetti, että ruoalla ei leikitä. Pula-ajan nähneenä ja kokeneena ei tykännyt pöydässä oleskelua ja ruoalla leikkimisestä... Ehkä tämä tapa on juurtunut minuun sieltä.

Missä on Enkeli? Ja Kukkuu? Oletteko hengissä ja miten jakselette? Edes pikainen böö, jookos?!

Aika rankkaa on ollut tämä työn ja hoidon aloitus. Mutta toiveikkaana odotan sen pian helpottavan. Töissä on ihan älytön tappotahti. Töitä on siellä ja täällä ja sitä pursuilee ovista ja ikkunoistakin sisään... ei auta, työt on tehtävä, vaikka sitten ruokatauon kustannuksella. Mutta onneksi osaan heittää työt töihin, ettei niitä tarvitse märehtiä vielä kotona (yleensä....joskus tietysti jos on sattunut jotain tosi ikävää ja traumaattista, niin sitten sitä tulee mietittyä kotona, mutta onneksi harvemmin).

Mutta nyt alan leikkimään pienten kanssa, kun on taasen mentävä iltavuoroon.

Se on moi!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
2/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki luuraa!!! Kello on jo iltapäivän puolella ja pino on alkutekijöissään. Tässä viikonloppu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9322437&p=2&mpage=4&tmode…

Tulipa Vennasta ja hänen tavastaan syödä puuroa Onni mieleen. Nyt muutama viikko ollaan oltu ilman sokeria mutta meilläkin se oli yks pakollinen juttu puuron kanssa. Sirotinta ei ole, joten laitettiin vähän kuppiin, josa se lusikoi sitten yhteen kohtaan lautaselle sitä ja siinä piti sitten aina puurolusikkaa käyttää. Mulla meni tähän tapaan hermo, kun sitä sokeria lopulta meni suuhunkin sitten aika paljon, jos antoi pojan itse syödä. Sanottiin, että sokeri on loppu ja tässä pitääkin nyt olla johdonmukainen sitten;) Kerran näki kahvipöydässä (oli vieraita) sokeria ja sanoi heti, että nyt on ostettu sokeria! Kaneli otti sokerin paikan mutta enää ei sitäkään ole pakko laittaa. Kaurapuuroa kanelilla...nam varmasti hyvää.

Pitäs pankkiin lähteä tänään. Aamulla olin aikeissa mutta naapuri pyysi ulos, joten mentiin. Laitan kohta Onnin nukkumaan joten sitten kun on aika herätä, nappaan vaunut mukaan ja lähden bussilla kaupunkiin. Pitää nostaa rahaa säästöstä (ihan tiskiltä, kun ei ole korttia sille tilille) ja viedä toiselle tilille. On tuo luottokorttilasku tuossa odottamassa... Ja sitten pitää Onnin kaks säästöpossua tyhjentää.

Enkeliä ja Kukkuuta kaipaan minäkin. Aavis ja Ankkis myös, huhuu.

Nyt valmisteleen Onnia unille.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki pitää kiireisenä. Kaikki kirjoittamiset tahtoo jäädä suunnitteluasteelle.

Syöminen sujuu Pekalta vaihtelevasti. Välillä syö tosi reippaasti, välillä taas venkoaa ees takasin.

Puhetta on ruennu tulemaan kovasti.

Minä ite asuu meillä ja siinäpä on äitillä hommaa. Pekka saa kyllä monia asioita tehtyäkin ite, mutta aikataulujen kanssa vaan tahtoo tökkiä.

Kurinpalautusta yritän taas koko porukalle, että sais hommat sujumaan.

Pekka ei suostunu, että laitetaan päikäärivaippa. Saishan nuo vaipat jo jäädäkin kokonaan pois, mutta tahtoo pissa tulla, niin siksi mieluusti unille laittaisin. No, sanoin, etttä sitten on nukuttava omassa sängyssä. (Eilen tuli pissa meidän sänkyyn, ed. päivänä kävin Pekan nukahdettua laittamassa vaipan)

Tekemistä ja pähkimistä siisi riittää, mutta normaaliarkea kuitenkin, ettei itellä kummempaa.

En osaa sanoa, milloin pääsen kunnolla mukaan, mutta koitan roikkua porukassa kuitenkin.

T@hti

Vierailija
4/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan hiljaista! Onneksi viikonloppupinot edelleen ovat pitkiä! Itse ainakin olen uskollinen syysmammoille, en ole odotuspuolta juurikaan ees taustaillen seurannut, kivempi teidän tuttujen kanssa tarinoida :)

Venna vetäisi melkein 12 h yöunet, nyt laulelee sängyssään. Saa nähdä nukkuuko päiväunia tänään ollenkaan. No, kunhan nyt hetken pötköttelee. Mies menee tänään piiiitkän tauon jälkeen treeneihin suoraan töistä, pitkä päivä Vennan kanssa kahden. Huomisesta eteenpäin on onneksi joka päivälle tällä viikolla mukavaa ohjelmaa.

Persikkarahka-ainekset odottavat kaapissa, tekee kovasti mieli kaikkea makeaa. Turvottelua alkaa pikkuhiljaa olla ja samalla on tullut myös himo hedelmiin, etenkin tuoretta ananasta tekee mieli. Taidan illalla mennä ihan yksin kauppareissulle kunhan mies kotiutuu. Eilen ehdin jo vähän huolestuakin, kun oli huono olo, päätä särki ja turvotti, ettei vaan ois raskausmyrkytys. Onneksi on kotona verenpainemittari niin sai sen huolen mielestään (hyvät paineet siis).

Typy rymysi pihalla pitkin kallioita, nyt eteisessä tuoksuu mukavasti maatuneille lehdille ja sammaleelle. Kaikki lumet olivat yön aikana sulaneet, mutta sehän ei estä typyä laskemasta peppumäkeä kallioita pitkin.

Typyli nukahti sittenkin - nyt pikana itsekin pötköttelemään!

- tea -

ps. Enkeli, huhuu !??!?!

Vierailija
5/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä käyty aamupäivällä, enkä yhtään viisaamaksi taas tullut. Ei hirveitä intressejä hakea töitä, kun meinaan kevään yhteishaussa hakea sinne amk:n uudestaan.

SyömisG. Typykkä on aika kaikkiruokainen, puurot ei ole uponneet enää vuoteen. Syö kaukalo kaulassa, syöttötuolissa, Ikeasta pitäis hakea korkea lastentuoli.

Hedelmistä tykkää todella, mandariini paras. Vihanneksia menee keitettynä, raakoja en ole edes paljoa antanut, hyi minua.

Ainoo ruoka mitä ei syö on ollu kaalilaatikko ja maksalaatikko.

Viikonlopun pinon luin ja oikein ajan kanssa, siltikään ei kommentoitavaa muistu mieleen :)

Kivoja kuvia oli s-postissa.

T@hden naapuriin toivotan parantumista ja voimia.

Hilu

Vierailija
6/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki alkoi meilläkin.Eilen lapset valvo sängyissään vielä 11aikaan!!Onneks ovat sellasia et eivät kiukkua vaik aamulla herätetään.Reippaasti läks poika eskariin :-) Typy nukahti päikeille naps vaan,yhen jälkee!Kohta pitää herätellä jos ei ite herää...

Ulos ei menty,oma olo ei vielä jaksa,mut kauppamatkat typykkä käveli.

Kiitokset Tealle tauti selvityksestä.Meillähän on se hieman erikoinen omalekuri ja se on myös ahkera punkteeraamaa,kuulemma ei osaa mut tekee kyllä!!Mulleki sano et jos ei nämä lääkket auta ni sit punkteeraus.Aion kyllä eka vaatia jotain vahvempaa " talossa ja puutarhassa" tyyppistä kuuria.Nyt Amorion menossa.

hyvä kun mainitsit siitä unettomuudesta!!!Sain clarinasea(lääkäri kielsi kyllä ottamasta jokapäivä,vaan joka 5.päivä) ja ajattelin eilen illalla

ottaa jos yö ois helpompi!Luin sitte selostaan ja otin vasta aamulla.

Yöllä heräsin kamalaan yskään ja puoltunia meni vessassa limaa kakoessa-ei kiva!!!!

Tiiviikö kyseli..en muista..Ei ole kokemusta Mll:stä.Ite kyllä olin pitkään Mll:n hoitaja mut nyt hirveesti mietityttää et ottasin vieraan ihmisen kotiin,jättäsin tänne lasteni kanssa!!!!!!Kuiteski ois kiva joskus johonki päästä..

Eilen löysin kaapista yhen glögipullon.Illalla sitä juotiin ja tuli ihan outo olo..niinku ois joulu tulossa ;-)) Kamala hössötys ja niin äkkiä se meni :-/

Anoppi oli sanonu isälleni et oli hyvä ku jokainen vietti joulun omassa kodissaan..aika suora ilmaus et joluna emme ole tervetulleita!Munäiti taas sano et tahtoo olla joulun meidän kanssa,lapset on niin hetken pieniä..Onneks on vielä pitkä aika pähkiä!

Otin ikkunista valot pois,partsille saa vielä jäädä..aika aution näköstä,meillä oli paljon joulukoristeita!Tykkään kyllä enemp tälläsestä" avarasta" .

Vklna tutkailin myös kaupungin työsivuja,ei hirveesti kyllä houkuta!

Täytyy kai neitosta herätellä kun ei ala ääniä kuulumaan..

jatu

Vierailija
7/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tämä kovin hiljainen eloni, olen puuhaillut niin tiiviisti yhden projektin parissa, etten ole koneelle hirmuisesti ehtinyt. Siis ei mitään kovin ihmeellistä, aikaa vievää vain, kerron sähköpostissa.

Nyt äkkiä Motti ylös, meillä on Taas taiteiltu oikein urakalla nukkumisten ja nukahtamisten kanssa. *huoh* Sympatiat muille samaan ongelmaan!

Pikainen parannuspuhallus sairastupiin*******************>>

Aavis ja Motti

Vierailija
8/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tääkin, aika tänään tosi kortilla kun ne jumpat alkaa tänään.

ei tästä tuu mitään, villi Sassa könyää sylissä...

PAkko mennä antaa välipalaa.

Palataan.

Kerppu

Vierailija
9/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin.

Hengissä ollaan ja hengessä mukana.

Nyt mennään ulos tarkastamaan lumiukon tila.

tilulii,

m + ummetus-hellu + lisko rv10

Vierailija
10/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli, sano sinäkin edes böö! Huolestuttaa sun jaksaminen, kun ei kuulu mitään. Ei silti, ei ole tarkoitus aiheuttaa paineita pinoilun takia:)

-Satu

Vierailija
11/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelillä oli äiti kylässä viimevkon ja sunnuntaina viettivät Minin nimijuhlaa,ei varmaan ole tänne ehtinyt.Tänään kai jäi yksin lasten kanssa.

Minin altistus oli ja pieni sai siitä taas pahoja mahavaivoja :-( oli nyt kuitenkin vika Kelan vaatima altistus ja nyt saa käypää maitoa.

jatu

Vierailija
12/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahduttaa kuitenkin, että niin moni sairastupalainen tervehtynyt tai toipumassa - liity Jatu joukkoon, olet ollut jo huolestuttavan kauan puolikuntoinen.

Aavis: hyvä, että kävit ilmoamassa.

Mimmuli: miten Nöösän pottumaistiaiset ovat edenneet? Hurjalta kuulostaa, kun muistaa miten rajusti ennen oireili. Kädet ja sormet ristissä, että teilläkin algeerit siirtyisivät unholaan päin.

Täällä ei mitään uutta. Iltatöitä taas pariksi illaksi tiedossa ja opiskeluhommia rästissä yks tai pahimmillaan kaks. Alkaa olla kiirus saada nekin tehtyä:-( Hyödyllinen kurssi kuitenkin ollut, vaikka raskas käydä työn ohessa viikonloppuisin.

Keilin

Vierailija
13/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsoset on sängyissä,saa nähä millon uni tulee...

Typykkä oppi eilen avaamaan pojan huoneen portin.Tuloksena oli n.20 arkkia taidetta,suuria ympyräitä..taidetta oli myös lattialla,typyn jaloissa ja käsissä sekä housuissa että paidassa!!!Nyt menee kokoajan pojan huoneeseen ja levitää kaiken pikkutavaran lattaille ja sänkyy:-/

Poikulaisella on joku omantunnon-kausi..kai...Kertoo mitä ovat tehneet tarhassa ennen joulua..tänään kerto että sanoi jotain lasta typeräksi,kerto myös että suihkuverho vahingossa kastu suihkussa ja että joskus on vahigossa pursottanu liikaa tahnaa..6v ei ole helppo ikä,mutta mä en pysy yhtään perässä!

Voi Keilin kun niin mielelläni liittysin joukkoon!!!!

Mietin tässä et sairastelu alko marraskuussa ja sain lääkkeet keuhkoputkentulehuksee,olin muutaman pvän ihan terve!Sitten taas tautia,joulun aikaaolinok,söin duactia..ois kai pitäny jo sillo mennä lääkärii.Nyt nokka tukossa ja kurkku kipee-edellee!!!

Typy laulaa sängyssä,kohta pyytää mua sinne olemaan senunnin(sekunnin)aikaa ja laulamaan nalle puh on pehmeä..tarkottaa peikko äidin kehtolaulua ;-))

Nälkä on..

jatu

Vierailija
14/14 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa niin kovin erilainen tapa toimia lasten kanssa välillä. Tää ainainen iltariekkuminen alkaa jo tosissaan ottaa päähän. Mies yleensä vie lapset nukkumaan ja jää sitten itse tänne koneelle. Mun mielestä virhe. Sen aikaa ok, kun lapset saa lukea sängyissään, mutta sitten valot pois ja alakertaan pois helposta tavoitettavuudesta. Esikoinen kun käy koko ajan hyppimässä jonkin asian kanssa vieressä, tai sitten huutelevat sängyistään eikä mies osaa olla vastaamatta ja komentamatta. Sitten kun mies yrittää tosissaan komentaa, niin mun mielestä vaan kuulostaa ihan epätoivoiselta.

En minäkään saa lapsiin kuria, jos vaan sanon ja komennan. Tänään lopulta tulin tänne yläkertaan ja otin molemmilta sukat pois, kun olivat ottaneet ne jalasta ja sen takia huusivat koko ajan apuun sinne. No, esikoinen päättää, ettei sitten halua nukkua. Siinä vaiheessa lähti rakas hapsupeitto pois. Kohta perään molemmat unilelut, kun ei vieläkään uskonut. Sitten riehuu pienempi ja joutuu luopumaan unilelustaan. Esikoinen ei vieläkään halua uskoa, kun harmittaa lelujen puute. Laitan oven kiinni ja siitähän vasta huuto tuli (=pimeä huone). Eipä meinannut esikoinen vieläkään mennä sänkyynsä. Siinä vaiheessa ja vein neidin sinne ja korotin jo ääntänikin ja sinne jäivät molemmat sänkyihinsä huutamaan lelujen perään ja ties minkä perään. Lopulta nukahtivat.

Mulle ihan oikeasti riittää tää iltatouhu. Kun eivät nuku koskaan ajoissa. Saa nähdä uskovatko huomenna illalla vähemmällä. Meinasi jo itseltä lopua keinot esikoisen kanssa kesken. Ei tulis mieleenkään siirtää pienempää tavalliseen sänkyyn, kun sitten valvoisivat varmaan koko yön toisiaan villitsemässä. Auttaa asiaa, kun toinen ei pääse pois sängystään.

Ärsyttää välillä, kun mies ei oikeasti tee mitään sen hyväksi, että sais jotain kuria lapsiin. Kun on niin julmaa ottaa unilelut pois ja huudattaa toisia. Hohhoijakkaa!

Nyt itse yrittämään unta. Aika huono on meikäläisen nukkuminen taas nykyään.

T: Ynis