Mikä häiriö se on kun tavaroiden ulkonäkö häiritsee, on tarkka että on silmälle hyvä enkä tarkoita mitään design sisustusta
Onko joku Aspergerin tai muun lievä häiriö kun jos pitää olla tavaran esim. Kahvinkeitin tietyn näköinen, jos on jotenkin erilainen niin se ahdistaa ja pistää silmään koko ajan, tuntuu ihan pahalta väärä näköinen esine. Menee hirveän kauan ennen kuin tottuu vaikka uuteen kirjahyllyyn ja ihan itkettää välillä kun näyttää niin oudolle. Ja vaatteet pitää tuntua päällä tietynlaiselle, muuten en pysty olemaan ja ahdistaa.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, pakko oli ostaa toinen kahvinkeitin alle vuoden käytön jälkeen ja nyt ei enää häiritse silmää.
Joo, ja voin vaikka maksaa hiukan enemmän siitä että tavara on hyvä eikä ahdista. Jotenkin en vaan voi olla. Kiinnyn myös tavaroihin jollain tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, pakko oli ostaa toinen kahvinkeitin alle vuoden käytön jälkeen ja nyt ei enää häiritse silmää.
Joo, ja voin vaikka maksaa hiukan enemmän siitä että tavara on hyvä eikä ahdista. Jotenkin en vaan voi olla. Kiinnyn myös tavaroihin jollain tapaa.
Sama mulla mutta en ole heti luopumassa tavaroista mitä hankin niin ei kai se huono asiakaan ole että ostaa sitten sellaista mistä oikeasti tykkää.
Kiinnostaa! Minulla on ystävätär joka ei voinut ostaa tietynlaista pesukonetta koska siinä oleva teksti häiritsi niin. Siinä vaiheessa epäilin kyllä mt-ongelmia.
Ei välttämättä mikään häiriö. Sulla on vain jokin sellainen ominaisuus ettet kestä riitasointuja, haluat symmetriaa, sopusointua, ehkä kauneuttakin.
Onhan sitten ihmisiä joita ei esim. sekaisuus häiritse millään lailla, sietävät epäjärjestystä, sietävät keskeneräisyyttä.
^Niinpä, tarviiko kaiken nykyään olla "häiriö"? Meitä ihmisiä nyt vaan on erilaisia.