Kuinka moni on kironnut tätä talvea tänään?
Ensin auto oli jäänyt autotalliin kuin kuoppaan, eli takana oli nouseva märkä jääluiska. Etupyörät kaivaantui maan sisälle hyvin nopeasti kun kaasutin. Perä alkoi myös kääntyä uhkaavasti rautaista välitankoa kohden. Olin kuin uitettu hiestä, kun vihdoin sain auton tasamaalle pois katoksesta. Seuraavaksi bensa pumpun ympäristö kellui 10 cm vesilätäkössä, eli kengät kastui läpi välittömästi. Kello oli vaan tässä vaiheessa jo niin mua vastaan, että pakko oli vaan kahlata vedessä. Meinasin vielä kaatua pari kertaa oiken kunnolla vesiseen jäätikköön.
Kommentit (23)
En mä tämmöisenä päivänä kiroa. Talo kohtuullisen lämmin, sähkö halpaa, ulkonakaan ei iho jäädy ja pärjäsi ilman pitkiä kalsareita. Kyllä ne pakkaskelit oli mulle se ranteet auki-sää. Jatkuis nyt vaan tätä vesisadetta ja sulaisi tiet ja maa.
Inhoan talvea, mutta en voi poiskaan muuttaa, koska joutuisin jättämään lapsen tänne.
Kävelin 10km sateessa, tiet oli jäässä. Uutiset huutaa syyhyä ja noroa. Miten joku voi tykätä talvesta?
Vähän otti päähän kun kasvihuoneen katto antoi periksi lumitaakan alla. Joo, olis tietty voinu käydä ihan ite ne lumet rappaamassa sieltä katolta aiemmin pois, mutku ei se koskaan ennen oo sortunut...
Kiva että lauhtui. Liukasta voi olla. Onko lammikkoja. Varapatteri on ainoa joka kerrostalossa toimii, kun muut patterit eivät enää toimi. Ne toimivat vain pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ekaa kertaa tänä talvena kaaduin. Särkee vieläkin kylkeä.
😔
Odottelen että jäät sulaisivat. Onneksi niin taitaa seuraavan parin viikon aikana käydä, koska yölläkin on plussan puolella. Kylmä tai lumi eivät muutoin haittaa. Huono talvikunnossapito kyllä.
Olen kironnut tämän talvea Huonoa ja röhkeää hallitusta. KAUHUGALLERIA... SAATANA.
Vihdoinkin rupesi lauhtumaan. En tiedä teistä muista, mutta meillä se ainakin näkyy ihan rahallisesti, kun säästyy lämmityssähköä ja osto-halkoja.
Liukastuin kyllä aika lahjakkaasti mutta nyt sataa vettä ja toivoakseni tuo jäinen pihakin sulaa.
Pakkasta, loskaa, kadut liukkaita. Kun vähän sulaa, taas pakastuu. Ei ole päässyt kävelemään rennosti lainkaan. Selkä jumissa, kun joutuu koko ajan varomaan kävelyä. OI kevät, tule jo.
Vierailija kirjoitti:
Vähän otti päähän kun kasvihuoneen katto antoi periksi lumitaakan alla. Joo, olis tietty voinu käydä ihan ite ne lumet rappaamassa sieltä katolta aiemmin pois, mutku ei se koskaan ennen oo sortunut...
Mutkumutku. Tyhjennän kasvihuoneen katon useasti talvessa. Tosi pieni vaiva, vaikka joutuu kahlaamaan pitkän matkan pihan laidalle, mutta silti pieni vaiva. En kyllä ota riskiä, että katto pettää, vaikka valmistaja lupaa kuita taivaalta kestävyyden suhteen.
Sukat kastui lenkillä, mutta ei tuo nyt niin paha ollut. Hiton lumi on vain näyttänyt rikkoneen jonkin auton parkkisensoreista.
En osaa sanoa. Itse en ainakaan ole kironnut tätä talvea tänään. Luultavasti ainakin muutama on.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasta, loskaa, kadut liukkaita. Kun vähän sulaa, taas pakastuu. Ei ole päässyt kävelemään rennosti lainkaan. Selkä jumissa, kun joutuu koko ajan varomaan kävelyä. OI kevät, tule jo.
Nastakengät kehiin. Tänään olisi tosin jonkinlaisille tosipitäville loskakengille ollut enemmänkin käyttöä.
Ensimmäisen kerran ostin liukuesteet kenkiini. Ovat olleet todella hyvät. Äsken kävin postilaatikolla, en viitsinyt laittaa niitä. Vettä jään päällä, liukastuin ja nyt alaselkää vihloo.
Ärsyttävintä on se, kun tietää, että tätä samaa jäätä, loskaa ja välillä taas lisää lunta voi hyvinkin riittää vielä ainakin puolitoista kuukautta. Minun puolestani olisivat saaneet pakkaset vielä jatkua, niin että tämä vaihe olisi jäänyt lyhyemmäksi. Päivisin aurinko kyllä lämmittää jo selkeällä säällä, vaikka yöllä ja aikaisin aamulla olisikin kipakka pakkanen.
Hakunilassa ei auta edes nastakengät. Täällä säästetään hiekasta. Kadut peilijäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutkumutku. Tyhjennän kasvihuoneen katon useasti talvessa. Tosi pieni vaiva, vaikka joutuu kahlaamaan pitkän matkan pihan laidalle, mutta silti pieni vaiva. En kyllä ota riskiä, että katto pettää, vaikka valmistaja lupaa kuita taivaalta kestävyyden suhteen.
Omapa on ongelmani. Vähän jesaria keväthuollon yhteydessä ja hyvä siitä tulee. Ja jos ei tule, niin uutta kennolevyä saa edullisesti. Tuo on vähän sellainen kovan onnen kasvari. Yhdessä kesämyrskyssä lensi katto ja seinät pitkin metsiä ja tietty tomaattien varret irtipoikkikatki. Oli vielä pitkän ylityöpäivän ilta kun itku silmässä etsin niitä palasia myrskyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tule asiaa ajatelleeksi ja muitakin syitä voi olla.
T nainen jonka kasvihuone romahti lumitaakan alle korona-aikana (jolloin mökille pääseminen estettiin lain voimin!)
Kyllä. Ekaa kertaa tänä talvena kaaduin. Särkee vieläkin kylkeä.