Meillä on aina sotkuista ja vieraat tuppaa kylään
Tykkään kun ystävät ja sukulaiset käyvät, mutta se aiheuttaa monen päivän stressin. Meillä on sotkuista. Tavarat levällään kun lapset sotkee joka huoneen. Vetää huvikseen kaapeista tavarat lattialle, kun on ensin keksineet miten saa nippusiteet poikki millä ne on tarkoitus pitää lukittuna. Ja sitten lemmikkien karvat... kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Karvaa, hiekkaa ja pölyä lattiat täynnä. Mulla ei jaksaminen riitä imuroimaan riittävän usein, kun lattiat on aina täynnä jotain ja ne pitäisi ensin raivata imurin tieltä. Tää ympäristö masentaa itseänikin ja pitää ihan pakottaa itsensä pesemään pyykkiä ja pitämään edes keittiö jonkinlaisessa kuosissa. Tuntuu että elämästä menee hirveästi aikaa siivoamiseen tai sen miettimiseen, mutta tulosta ei näy missään. Kovalla työllä vaikka pesee jonkun maton ja kohta siinä on koirankarvoja, oksennusta ja muovailuvahaa. Yhdestäkään rakkaastani en silti luopuisi! Mutta vieraiden takia stressaa tämä, onko muilla vastaavaa vai aina koti tip top jos joku vaikka tulee yllätysvierailulle ;)
Kommentit (8)
Jos itse kestät sotkua, silloin vieraiden pitää kestää sitä myös.
Oma tupa, oma lupa.
No minun kotiin ei tunkenut vieraita sen jälkeen, kun sanoin, että sinä pyyhit oven pielet ja sinä peset lattiat.
Ja tuo tullessas ruokaa.
Olen avoimesti sanonut, että mikäli jatkossa tulette, tuokaa ruokaa meille ja itsellenne. Tämä ei ole kestikievari. Tyrkyt pyörtää vierailut, kun kerron jo etukäteen, mihin kotihommiin ne pääsee asap.
Minusta on ihan mukavaa käydä sellaisessa paikassa kylässä, missä ei ole kaikki tiptop. Rentoa.
Auttaisiko mahdollisesti robotti-imuri?
Onko lapsilla pahakin perinnöllinen vähä-älyisyys, kun vetävät hyllyjä alas?
Sehän on selitettävissä ihan Murphyn lailla. Jos saat kerrankin siivottua kotisi oikein viimeisen päälle tiptop, niin vieraita ei näy mailla eikä halmeilla. Samoin jos olet yksin hississä ja heität oikein tautisen leijan, niin seuraavassa kerroksessa tunkee porukkaa sisään hissin täydeltä.
Joku sanoi viisaasti, että talon väki elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan. Älä ressaa! Jos joku tulee yllättäen kylään ja sitä häiritsee sotku, sanot sille, että hän saa kernaasti laittaa hihat heilumaan ja siivota.