Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläisitkö suhteessa tällaisen miehen kanssa

Vierailija
23.02.2024 |

Kummallakin oma asunto, ja kumpikin maksaa omansa. Asumme minun asunnossa, josta maksan vuokraa. Asuntoni paljon kalliimpi kun hänen. Hän maksaa omastasi vaan vastikkeen verran.

Ruokakulut jaamme vähän niin ja näin. Sanoisin että itse käytän muutama sata enemmän. Meidän lisäksi myös lapsia ruokittavana.

Hän maksaa 1 tai 2 ulkomaanmatkaa perheelle mikä ihanaa.

Ei niin haitannut tuo järjestely muuten, koska maksaa ainakin omat ruokakulunsa ja vähän ylikin ja lapsillekin jotain,mutta hänen selittäminen asioista hieman häiritsee.

Suureen ääneen joskus selittää kuinka maksaa kaiken mukamas, niin että aikuinen lapsemmekin kerran kysyä ,että miten nuo raha-adiat menee kun hän noin puhuu. Selittää myös, että koska maksaa ulkomaanmatkat ei sillä mitään merkitystä että ei maksa paljon yhtään asumiskuluja (siis oman asunnon) ihan kun hän maksaisi tälläkin hetkellä jotenkin liikaa. Pahimmassa tapauksessa selittää ihan kun en maksaisi mitään. 

Ai noin, maksaa hän auton, joka pääasiassa hänen käytössään. Senkin ottaa aina mukaan maksuihin.

Ai olemmeko yrittäneet keskustella? 

Kyllä, mutta hän usein torppaa sen siihen: Mä maksan jo nyt niin paljon. Mä maksan kaiken, semiaggressiivisesti." Siihen se jää se juttelu. 

Mitä mieltä rahanjaostamme?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatka maksaa ihan törkeästi, varsinkin MONELLE ihmiselle. Auto samoin, jo pelkkä "väliaikainen" vero 60-luvulta bensa-autossa on 100-400 € per vuosi. Siihen vielä vakuutukset 500-1000 € per vuosi. Ja sit bensa vähäisellä ajolla 1000 € ja keskinkertaisella ajolla 2000 € vuosi. Kyllähän tuo mies maksaa varmaan ainakin 5000-8000 € per vuosi kaikkia noita maksuja.

Vierailija
2/6 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin itsekin huomasit, ei tuossa varmaankaan ole tosiasiassa se ongelmana, miten raha-asiat jaetaan, vaan miten siihen jakoon suhtaudutaan.

Itse sanoisin, että kaikesta riippumatta, voit sanoa miehelle, että ei ole kiva mihin sävyyn hän puhuu perheenne yksityisasioista (suomalaiset pitävät raha-asioita yksityisinä, esim. toisen palkkaa on epäkohteliasta udella) Ja toisekseen, jos hän ei ole tyytyväinen tilaan (mitä voi tuosta ulospäin puhumista päätellä) niin olet valmis muutoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat kompensoivat paljon. 

Vierailija
4/6 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo ole kuin neuvotteluasioita. Mies nähtävästi kokee maksavansa kokonaisuudessa liikaa, joten ei muuta kuin neuvottelupöytään ratkaisuja hakemaan. Ei kannata jatkaa niin että toinen osapuoli pikkuhiljaa katkeroituu, se lävähtää kasvoille jossain kohtaa.

Vierailija
5/6 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää kaikki kulut paperille ja katsokaa, miten se todellisuudessa menee. Tympeä asenne kyllä miehellä. 

Vierailija
6/6 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta mielikuvatilanteesta pitäisi päästä sellaiseen, jossa on sentilleen selvää, mihin rahat menevät ja keltä ne tulevat. Siinä voisi sitten rehelliseltä pohjalta lähteä keskustelemaan, että onko reilua ja kuka maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme