Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koulutuksesi pärjää Ylen palkkakoneessa?

Vierailija
21.02.2024 |

"Palkkakoneesta voit katsoa, miten paljon juuri sinun havittelemallasi tai suorittamallasi tutkinnolla tienaa. Ammattikoulussa opiskellut voi ansaita monilla aloilla korkeakoulutettuja paremmin."

https://yle.fi/a/74-20053544

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mukavasti. Ihmetyttää, miten tohtorit pärjäävät niin huonosti.

Vierailija
2/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis tienaa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti pärjää, ei löydy tietojenkäsittelyn tradenomia koko listasta.

Vierailija
4/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti pärjää, ei löydy tietojenkäsittelyn tradenomia koko listasta.

äh eiku olihan se, kun kirjoitti toisin päin.

kaikki tutkinnon suorittaneet: 4 303

työkokemus 21-25 v: 5 332

olen palkkakuopassa näemmä itse

Vierailija
5/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mukavasti. Ihmetyttää, miten tohtorit pärjäävät niin huonosti.

Omalla tohtoritutkinnolla YLE:n palkkakoneen palkka on: 7487 eur / kk. Vähän ehkä alakanttiin, koska tosiasiallinen kuukausipalkkani on laskennallisesti vähän yli 8000 eur / kk.

Vierailija
6/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa laskimessa olisi pitänyt huomioda valmistumista edeltävät tulot. Nyt oletuksena, että ei olla opiskeluaikana töissä.

Vierailija
7/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät on palkat tällä tutkinnolla, itselläni yli mediaanin, mikä lienee ok, kun olen vuosikymmeniä töitä jo tehnyt.

Vierailija
8/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään empiiristä evidenssiä sen väittämän puolesta, että hyvin fiksut ihmiset olisivat taloudellisessa mielessä materialisteja. Huippufiksut ovat toki filosofisesti materialisteja, itsestään selvä asia, jota ei edes tarvitse perustella. Jos huippufiksu on varakas, se omaisuus ei ole ollut itse tarkoitus, vaan on vain luovan älykkyyden sivutuote.

Vierailija
9/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään empiiristä evidenssiä sen väittämän puolesta, että hyvin fiksut ihmiset olisivat taloudellisessa mielessä materialisteja. Huippufiksut ovat toki filosofisesti materialisteja, itsestään selvä asia, jota ei edes tarvitse perustella. Jos huippufiksu on varakas, se omaisuus ei ole ollut itse tarkoitus, vaan on vain luovan älykkyyden sivutuote.

Joo erityisesti jos on ollut niin älykäs, että on syntynyt miljonäärin lapseksi. Itse en ollut niin älykäs...

Vierailija
10/10 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo erityisesti jos on ollut niin älykäs, että on syntynyt miljonäärin lapseksi. Itse en ollut niin älykäs...

Ei niillä huippurikkaiden kersoilla aina elämä mene hienon kaavan mukaan. Yksinkertainen ihminen kuvittelee varmaankin, että rahalla voi ostaa rakkautta, tai että raha tuo elämälle tarkoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan