Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen anoreksia

Vierailija
21.02.2024 |

Voiko kukaan vaatia tai pakottaa häntä hoitoon? Kyseessä lähiomainen. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeastaan. Aikuista ihmistä tuskin saat pakkohoidon piiriin mitenkään anoreksian vuoksi, oli lähiomainen tai ei. 

Muutenkin syömishäiriöiden hoidossa periaatteessa potilaan pitää itse olla hoito myönteinen ja haluta hoitoa. Lapsen saaminen hoidon piiriin on aavistuksen todennäköisempää, mutta ei helppoa sekään. 

Vierailija
2/7 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun henkilö täyttää 18, hän saa itse päättää hoidostaan.

"Täysi-ikäinen henkilö voidaan toimittaa ja määrätä tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon vain, jos seuraavat kolme edellytystä vallitsevat samanaikaisesti:

Henkilön on oltava mielisairas eli psykoottinen.

Henkilö on mielisairautensa hoidon tarpeessa siten, että hänen hoitoon toimittamatta jättämisensä pahentaisi hänen mielisairauttaan, vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan tai vakavasti vaarantaisi muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta.

Mitkään muut käytettävissä olevat mielenterveyspalveluiden vaihtoehdot eivät sovellu käytettäviksi tai ovat hoidollisesti riittämättömiä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa tälläisten terveydenhuoltokustannukset.

Vierailija
4/7 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oikeastaan. Aikuista ihmistä tuskin saat pakkohoidon piiriin mitenkään anoreksian vuoksi, oli lähiomainen tai ei. 

Muutenkin syömishäiriöiden hoidossa periaatteessa potilaan pitää itse olla hoito myönteinen ja haluta hoitoa. Lapsen saaminen hoidon piiriin on aavistuksen todennäköisempää, mutta ei helppoa sekään. 

Syömishäiriöinen aikuinen ei helposti pääse hoitoon, vaikka haluaisi. Itse en ainakaan pääse. Pitäisi kuulemma olla psykiatrin hoidossa myös. Todella outo kuvio. Sain yhden kerran konsultaation ravitsemusterapeutin luona ja hän käski syömään 4 kertaa päivässä. Siinä se.

Vierailija
5/7 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuviulut on nykyään hottia, joten älä hötky

Vierailija
7/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta siinä vaiheessa kun pakkohoidon perusteet täyttyy syömishäiriön takia pitää olla jo tosi huonossa kunnossa. BMI alle 13 niin pakkohoidon perusteet täyttyy. Jos siis tuossa kunnossa sattuu lääkäriin eksymään mutta toki nää koittaa viimeiseen asti sitä vältellä jos eivät hoitoa halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan