Provikkamyyntiä tehneet. Miten huomasitte, että työ ei sovi teille tai miten voititte sen tunteen?
Miten / miksi / missä vaiheessa tajusit, että eihän tästä työstä mitään tule ja laitoit hanskat tiskiin? Vai autettiinko sua löytämään ovi antamalla fudut?
Tai miten sait kenties voitettua sellaiset tunteet ja jatkettua uraasi?
Kertokaa kokemuksia, kun mä en tiedä, onko mun tunteet normaalia tän työn arkea vai merkki siitä, että antaa olla. Alkuun paljon jännitystä, mutta nyt tuntuu niin tahmealta 1,5 kk jälkeen. Kauppa ei suju, ja kivoilla kohtaamisilla ei elä eikä tuo rahaa taloon. Pitäiskö tajuta jo itse lähtee vai ei. Kiitos.
Kommentit (17)
1,5kk on liian lyhyt aika. Katso 6kk päästä uudestaan.
Työ valtion virastossa toimistosihteerinä ei sovi minulle.
Viikko meni ja heippa. Never again.
Yleensä provikkatöistä ei anneta kenkää, vaan itse pitää lähteä ja karenssihan siitä tulee. Työkkärikään ei velvoita provisiomyyjän töitä hakemaan, kun ne yleensä ovat kusetusta.
No ei missään vaiheessa tullut tuollaista tunnetta. Päinvastoin yksi parhaista uravaiheista mitä itselläni on ollut kun pääsi itse hyötymään oman työnsä hedelmistä ja pääsi hyville ansioille kun osasi työnsä.
Tienasin vaihdellen 5000-6500€/kk, pohjapalkka oli riittävä ja provisio malli selkeä.
Juoksi pois eikä tullut enää koskaan takaisin. (sopii myös minuun)
Vierailija kirjoitti:
No ei missään vaiheessa tullut tuollaista tunnetta. Päinvastoin yksi parhaista uravaiheista mitä itselläni on ollut kun pääsi itse hyötymään oman työnsä hedelmistä ja pääsi hyville ansioille kun osasi työnsä.
Tienasin vaihdellen 5000-6500€/kk, pohjapalkka oli riittävä ja provisio malli selkeä.
Missä!?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä provikkatöistä ei anneta kenkää, vaan itse pitää lähteä ja karenssihan siitä tulee. Työkkärikään ei velvoita provisiomyyjän töitä hakemaan, kun ne yleensä ovat kusetusta.
Yleensä noi valtion työpaikat ovat kusetusta ja paritusta.
Vierailija kirjoitti:
Pätee jos tuote on myyntikelpoinen, kaikki vaan ei yksinkertaisesti ole, ei ole kysyntää eikä asukkaille tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa sulle. Huomaattehan (kaikki), että mä en tullut väheksymään alaa, vaan olisin halunnut / haluisin itsekin, että työ sujuisi. Pelkkä rohkee ryhtyminen ei takaa mitään, tai muuten kaikkihan tätä tekis innoissaan.
AP
En halua työtä jossa joudun myimään väkisten, ja sitä vastaan saan rahaa. Eikö ole jokin moraalinen kysymys, pystyykö sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
En halua työtä jossa joudun myimään väkisten, ja sitä vastaan saan rahaa. Eikö ole jokin moraalinen kysymys, pystyykö sellaiseen.
Noniinno, on muutakin provikkamyyntiä kuin ne Mummoille Kylkiäisiä...
AP
Tulisko jollain vielä mieleen jotain, mielellään omia kokemuksia?
Voin sanoo, et tiiän jo jankkaamattakin varsin hyvin, mitä mieltä ulkopuoliset näistä duuneista on. Sillä ei oikeestaan oo väliä, tarjoonko kultaa ilmaiseksi, kun oon kuitenki monelle se yöks ProvikkaMyyjä ja herran jestas saan Rahaa (palkkaa, leipää, elantoa) jos sinä sanot Kyllä...
Tuntuu et mun on pakko tehdä iso päätös pian.
AP
Kun nainen tienaa provikkamyyjänä niin työ ei sovi naiselle. Kun mies tienaa provikkamyyjänä niin työ sopii miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen tienaa provikkamyyjänä niin työ ei sovi naiselle. Kun mies tienaa provikkamyyjänä niin työ sopii miehelle.
Vähän kryptistä nytten. Entäs ku oon nainen, joka ei tienaa provikkamyynnillä, vaikka tekee sitä. Eli provikkamyynti siis sopii minulle? Tä?
AP
?