Onko tietoa miten kauan karstasyyhy voi olla välillä oireeton?
Tai hyvin vähäisillä oireilla? (Pelkkä / 7cm karstoittunut ihottuma, johon välillä kutittaa)
Niin mulla on ollut aiemmin syyhy, jota hoidin todella pitkään ja paljon, se lähti pois, paitsi polvitaipeisiin jäi kutina. Sitten joko oli samaa syyhyä tai sitten tuli uusiks. Taas hoidin ihan hullunlailla (käytin koko ajan benzyl benzoaattia, rikkivaseliina, 3 kuuria ivermektiiniä, käytännössä koko kämppä oli pussitettuna) ja syyhy kai lähti pois. Paitsi kaulalla on tuo ihottuma. Pelottaa vaan jos onkin rahoittunut karstasyyhy. Tämä tilanne on ollut noin 3 kk.
Kommentit (3)
Mua epäilyttää, kun koira on alkanut päivittäin haistella mua läheltä sitä paikkaa, missä syyhyn eka näin. Silmin en näe enää mitään, eikä se kutia. Toivottavasti ei ole siellä kuitenkin, koirathan haistavat vaikka mitä syöpäkasvaimiakin.
Mistä noi syyhytartunnat tulee, miten tarttuu?
Vaikea tietää, milloin syyhy on lähtenyt. Minullakin pitkä hoito takana ja ainakin pääosin on poistunut, mutta sitten välillä tulee ihan syyhymäinen näppy. Olen alkanut laittaa niihin näppykohtiin paikallisesti voidetta edelleen.
Bentsyylibentsoaatti on ärjyä kamaa ja ärsyttää ihoa ja saa sen punoittamaan. On myös tärkeää yrittää hoitaa iho välillä kuntoon hyvillä apteekin perusvoiteilla. Älä laita kortisonivoidetta! Se estää syyhyvoiteiden tehoa pitkään käytön jälkeenkin.
Tsemppiä! Uskon että kyllä se lähtee, vaikla pelko jää.