Miten käy luottokortin jos muuttaa ulkomaille?
Kommentit (12)
Olen asunut pois suomesta yli vuosikymmenen ja edelleen on suomalainen pankkitili ja siihen kortti. Suomalaisen luottokortin suljin kun sellainen mulla on asuinmaasta mutta pankkitili on kätevä olla tunnistautumista varten esim. kun uusii passia.
Otsikossa puhut LUOTTOkortista ja veistissä pankkikortista. siis KUMMASTA halusit kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa puhut LUOTTOkortista ja veistissä pankkikortista. siis KUMMASTA halusit kysyä?
Luottokortti.
ap
25 v pois Suomesta ja suomalainen Mastercard edelleen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut pois suomesta yli vuosikymmenen ja edelleen on suomalainen pankkitili ja siihen kortti. Suomalaisen luottokortin suljin kun sellainen mulla on asuinmaasta mutta pankkitili on kätevä olla tunnistautumista varten esim. kun uusii passia.
Så är det i u-länder inom EU.
Olen asunut ulkomaassa jo 30 vuotta ja minulla on yhä Suomessa pankkitilejä ja pankki- ja luottokortit. Asuinmaassani minulla on myös pankkitilejä ja kortteja.
Luotto-ominaisuus poistuu koska sinulla ei ole Suomessa tuloja enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei poistu. T. 10 v. Saksassa
Edellä olevat vastaukset vahvistavat käsitystäni. Jos muistat ottaa lauottokorttisi mukaan, niin se muuttaa kanssasi ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poistu. T. 10 v. Saksassa
Ei poistunut täälläkään. 25 vuotta Suomesta poissa.
Ei kuinkaan, Visa vinkuu ihan hyvin siellä ulkomaillakin. Itsekin pari vuotta asuin Saksassa mut pidin suomalaisen pankkitilin myös.
En palauttanut, kun aikanaan asuin 3 vuotta ulkomailla eikä pankkikaan vaatinut suomalaisia kortteja pois.