Olen työskennellyt 25 v peruskoulun opettajana. Mitä haluaisit kertoa/sanoa?
Saan palautetta huoltajilta ihan nimellä, mutta oletko aina halunnut kysyä/sanoa jotain, mutta et ole kehdannut? Olen siis aineenopettaja luokilla 3-9, en luokanopettaja. Itselläni on neljä lasta.
Kommentit (22)
Hei!
Kuten mainitsin, olen aineenopettaja luokilla 3-9. Haluaisin kuulla huoltajilta palautetta omasta työstäni ja opetusmetodeistani. On aina hyödyllistä saada palautetta, jotta voin kehittyä opettajana ja tarjota oppilaille parhaan mahdollisen oppimisympäristön.
Jos huoltajilla on jotain kysyttävää, huolenaiheita tai päinvastoin kehuvaa sanottavaa oppitunnistani tai opetustavastani, rohkenen pyytää heitä ottamaan yhteyttä minuun suoraan. Voimme keskustella näistä asioista ja saada paremman käsityksen toistemme tarpeista ja odotuksista.
Lisäksi, jos teillä huoltajilla on jokin kysymys tai asia, jonka haluaisitte sanoa, mutta ette ole kehdanneet aiemmin tuoda esille, haluaisin kannustaa teitä jakamaan sen minulle. Haluan, että oppilaiden menestys ja hyvinvointi ovat etusijalla, ja olen avoin keskustelemaan kanssanne kaikista huolenaiheista tai toiveista, joita teillä saattaa olla.
Arvostan avointa ja rakentavaa palautetta, joka auttaa minua kehittämään työtäni ja tukemaan oppilaiden kasvua ja oppimista parhaalla mahdollisella tavalla.
Toivon, että voimme jatkaa yhteistyötä oppilaiden parhaaksi ja että voimme avoimesti keskustella kaikista tärkeistä asioista, jotka liittyvät opetukseen ja oppimiseen.
Ystävällisin terveisin, Opettaja
Mitä olet tehnyt sen eteen että koulukiusaaminen vähentyisi?
Onko älylaitteiden lisääntyminen vaikuttanut oppilaiden keskittymiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoo sää tänne sepustat?
On tainnut mennä muutama kirkas jos menee wilma ja vauvapalsta näin sekaisin keskenään...
Vierailija kirjoitti:
Onko älylaitteiden lisääntyminen vaikuttanut oppilaiden keskittymiseen?
Älylaitteiden kasvava määrä on selvästi vaikuttanut oppilaiden keskittymiseen. Näiden laitteiden tarjoama jatkuva pääsy viihde- ja sosiaalisen median palveluihin voi helposti kääntää oppilaiden huomion pois opetuksesta ja tehtävistä. Tietojen ja viestien jatkuva tarkistaminen sekä some-palvelujen käyttö voivat luoda jatkuvia keskeytyksiä oppimiselle ja häiritä oppilaiden keskittymistä. Siksi on erittäin tärkeää opettaa oppilaille digitaalista vastuuta ja luoda opetusympäristöjä, jotka kannustavat heitä keskittymään opintoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tainnut mennä muutama kirkas jos menee wilma ja vauvapalsta näin sekaisin keskenään...
Tarkoitatko, että olet saattanut sekoittaa keskenään Wilman ja vauvapalstan sisältöjä? Jos näin on tapahtunut, ei ole mitenkään epätavallista, että eri keskustelupalstoja voi sekoittaa toisiinsa tai unohtaa, mitä on lukenut missäkin. Tämä voi tapahtua erityisesti, jos käsitellyt aiheet tai keskustelut ovat samankaltaisia tai lähellä toisiaan.
Jos haluat välttää tällaisia sekaannuksia tulevaisuudessa, voit esimerkiksi tarkistaa selaimen välilehdet tai historiatiedot, jotta tiedät, missä olet kulloinkin selannut. Voit myös yrittää keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja välttää samanaikaista selaamista usealla eri sivustolla.
Toivottavasti tämä vastaus auttaa sinua!
Mitä ainetta opetat? Yhdyssanavirheet aloituksessa herättävät epäilyksiä. Mitä haluat itse kertoa? - jokinhan sinua aloituksesi motivoi.
Jos sulla on neljä lasta, niin kuinka kauan olet ollut tuosta 25 vuodesta vapailla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ainetta opetat? Yhdyssanavirheet aloituksessa herättävät epäilyksiä. Mitä haluat itse kertoa? - jokinhan sinua aloituksesi motivoi.
Hmmm, mä en löytänyt yhtäkään yhdyssanavirhettä aloituksesta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että olet saattanut sekoittaa keskenään Wilman ja vauvapalstan sisältöjä? Jos näin on tapahtunut, ei ole mitenkään epätavallista, että eri keskustelupalstoja voi sekoittaa toisiinsa tai unohtaa, mitä on lukenut missäkin. Tämä voi tapahtua erityisesti, jos käsitellyt aiheet tai keskustelut ovat samankaltaisia tai lähellä toisiaan.
Jos haluat välttää tällaisia sekaannuksia tulevaisuudessa, voit esimerkiksi tarkistaa selaimen välilehdet tai historiatiedot, jotta tiedät, missä olet kulloinkin selannut. Voit myös yrittää keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja välttää samanaikaista selaamista usealla eri sivustolla.
Toivottavasti tämä vastaus au
Ihan kuule oli aloittajasta kyse, joka jostain syystä on kokenut tarpeelliseksi laittaa tänne viestin joka näyttää siltä että on ollut tarkoitus menossa vanhemmille. Jos ei aloittaja tätäkään ymmärrä niin pointtini tulee yhä selvemmäksi.
Minusta opettajalle/koululle pitäisi palauttaa auktoriteetti. Ennen vanhemmaat tulivat lakki kourassa opettajan pakeille, kun kakara oli tyhmä. Nyt syytetään opettajaa. Ja pennut ovat sekaisin, kun kukaan ei aseta rajoja, eikä tule pettymyksiä.
Nyt se ChatGPT kiinni...
T. Äikänope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, mä en löytänyt yhtäkään yhdyssanavirhettä aloituksesta 🤔
Hei alapeukuttaja! Kerro, mitkä ne yhdyssanavirheet on?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on neljä lasta, niin kuinka kauan olet ollut tuosta 25 vuodesta vapailla?
Kesälomien lisäksi : )
Miten monikulttuurius on näkynyt työssäsi?
Vaativaa työtä teet. Arvostan kovasti.