Onko sulla viime kesän vadelmia pakkasessa?
Kommentit (17)
On. Ihan sellaisenaan puuroo, jugurttiin, rahkaan, tuorepuuroon. Tai muiden marjojen kanssa hunajalla makeutettuna. Ei ne vaadi sen kummempaa tekemistä.
On. Jälkiruokia, sellaisenaan, muffinseihin, puuroon, kiisseliä. Osa jää varmaan ensi kesään saakka siltä varalta, että tulee huono marjasato. Tai käytän ne mehuihin ja hilloihin.
Vierailija kirjoitti:
On. Jälkiruokia, sellaisenaan, muffinseihin, puuroon, kiisseliä. Osa jää varmaan ensi kesään saakka siltä varalta, että tulee huono marjasato. Tai käytän ne mehuihin ja hilloihin.
Kuin hiton paljon sulla niitä vattupuskia oikein on?
On viime ja edelliskesäisiä. Mun lempimarja, melkein päivittäin syön aamulla joko smoothien (leseitä, banaani, piimää tai hedelmämehua sekä marjoja tai harvoin hedelmistä) tai 10% luonnonjugurttia, granolaa ja marjoja. Vadelmakiisseliä, marjakiisseliä,vadelmavispipuuroa, hyydykekakkua, jossa on vadelma-suklaarouheesta se hyydyke, ja sitten tietysti sellaisenaan ns. Tuoresoseena (siis eihän se tuoretta ole kun pakastetuista on tehty, mutta en keitä hilloksi, vaan surautan vaan soseeksi) puuron,pannarin yms päällä.
Ja ennen kuin ihmettelijä kysyy miten hiton paljon puskia mulla oikein on, niin ei yhtään. Asun kaupungissa, mutta tuossa ihan vieressä alkaa metsäinen alue, jossa on villivattuja niin paljon kuin kerätä jaksaa.
Ei. Koirat ja humalaiset kuseskelee vattupuskiin.
Vierailija kirjoitti:
On viime ja edelliskesäisiä. Mun lempimarja, melkein päivittäin syön aamulla joko smoothien (leseitä, banaani, piimää tai hedelmämehua sekä marjoja tai harvoin hedelmistä) tai 10% luonnonjugurttia, granolaa ja marjoja. Vadelmakiisseliä, marjakiisseliä,vadelmavispipuuroa, hyydykekakkua, jossa on vadelma-suklaarouheesta se hyydyke, ja sitten tietysti sellaisenaan ns. Tuoresoseena (siis eihän se tuoretta ole kun pakastetuista on tehty, mutta en keitä hilloksi, vaan surautan vaan soseeksi) puuron,pannarin yms päällä.
Ja ennen kuin ihmettelijä kysyy miten hiton paljon puskia mulla oikein on, niin ei yhtään. Asun kaupungissa, mutta tuossa ihan vieressä alkaa metsäinen alue, jossa on villivattuja niin paljon kuin kerätä jaksaa.
Villivatut on pieniä, matoisia, kittanoita ja puskat täynnä hyttysiä, ampiaisia ja paarmoja 😱
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiton monta pakastinta sulla on pelkkiä vattuja varten?
Ei ole vadelmia eikä Ruskaa pakkasessa.
Villivadelmia oli. Ne syötiin aamupalalla rahkan kanssa.
Viime kesänä meilläpäin ei vadelmia juuri tullut, tarkoitan siis metsästä poimittuja villivadelmia enkä mitään puutarhavadelmia. Mutta edellisen kesän vadelmia on vielä muutama purkki pakkasessa, syön ne ihan sellaisenaan ja vähän säästellen koska hyviä vadelmavuosia on niin harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin hiton paljon sulla niitä vattupuskia oikein on?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta useimmat keräävä ihan metsävadelmia hakkuualueilta yms. Itse en edes pidä puutarhavadelmista, ovat mauttomia villimarjoihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villivatut on pieniä, matoisia, kittanoita ja puskat täynnä hyttysiä, ampiaisia ja paarmoja 😱
Höpöhöpö, ei ole pakko kerätä niitä huonoja eikä mistään super kuivista paikoista.
Puuroon mustikoita, vadelmia ja raejuustoa. Maistuu hyvälle ja pitää nälän.
Ei ole, ne syötiin suoraan puskista. Mansikkaa ja mustikkaa on. Ja puolukkaa vuodelta 2015.