Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko työkaverille vauvalahjan?

Vierailija
14.02.2024 |

Meillä töissä kollega sai vauvalahjan firmalta (arvo noin 50eur) sekä yksi toinen kollega järjesti rahankeräyksen mihin toivottiin 10eur osallistumista kaikilta joten kokonaissummaksi tuli lähes 100eur jolla tämä kollega keräsi ison lahjakassin täynnä vauvatavaraa ja joukossa oli sellaisia tuotteita mitkä luulen että hänellä oli itsellä jäänyt aikoinaan käyttämättä omalle lapselleen mitkä varmaan olivat saaneet joltain lahjaksi kuten angry birds vauvan asu ym. ja mielestäni tuotteet lahjakassissa ei muutenkaan olleet lähellekään lähes 100eur arvoiset, kosteuspyyhkeitä ym. Mielestäni tuo 10eur osallistumismaksu per henkilö vauvalahjaan oli liikaa? Ostatteko te muut töissä työkaverille yleensä vauvalahjan ja minkä hintaisen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut. Vain eläköitymislahjoja varten meillä on keräyksiä. Niistä ilmoitetaan aina sanoin "Tässä x x:n eläköitymislahjaa varten keräys. Saa osallistua oman kiinnostuksen mukaan, ei pakkoa". Ei myöskään ikinä ole mitään euromäärää, jolla pitäisi osallistua vaan vaikka yhdellä eurolla voi olla mukana. Itse osallistun, jos on läheinen työkaveri ja en, jos on joku kaukaisempi. Ja lahjan hankkija tietysti säilyttää kuitit sekä ilmoittaa pyytämättä, että mitä rahoilla on hankittu.

Vierailija
2/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi. Noita kaikenmaailman vauvalahjahullutuksia on elämässä ihan riittävästi vapaa-ajallakin, töihin ne eivät kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äitiyslomalle jäädessä lahjakortin minkä sain itse käyttää itseeni, ja oli mieluinen. :) kaikkea vauvakamaa itse hankkii kuitenkin.

Vierailija
4/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi jos selkeästi jotain tuollaista moskaa ku mainitset, joku uus ja laadukas lahja pitäisi olla. Osta itse jotain kivaa hänelle esim https://www.jollyroom.fi/lastentarvikkeet/ristiaislahjat/muumi-lasten-a…

Vierailija
5/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain äitiyslomalle jäädessä lahjakortin minkä sain itse käyttää itseeni, ja oli mieluinen. :) kaikkea vauvakamaa itse hankkii kuitenkin.

Meillä on myös kerätty lahjakorttiin vanhemmalle. Kahdelle äitiyslomalle jääneelle ja yhdelle isyyslomalaiselle. Osallistuminen vapaaehtoista ja summa vapaaehtoinen. Mielestäni juuri oikea tapa muistaa sitä työkaveria, koska tuota vauvakamaa tulee varmasti paitsi itsehankittuna myös vauvan saavan lähipiiriltä.

Lähimmän työkaverin vauvalle ostin helistiminen omana extra-lahjana ja annoin sen hänelle kahden kesken.

Vierailija
6/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa, 5€ on sopiva jos on pakko jotain ostaa. Kukkapuska, suklaa ja kortti olisi minusta riittävä koko työpaikan porukan puolesta. 

Vierailija
7/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miesvoittoinen työporukka, naisia kaksi.

Joka kerta kun neidit porsivat, me jätkät porukalla pidetään koko työporukalle kestit ja joka ukko laittaa parikymppiä lahjakorttiin joka on jotain sellaista hyvinvointia minkä äiti voi käyttää. Yleensä kassaan kertyy plus miinus viisisataa euroa.

Melkein meillä kaikilla on omia lapsia niin tiedetään että niitä hiton helistimiä ja potkupukuja on nurkat täynnä, tuleva äiti tarttee hemmottelua eikä krääsää.

M41

Vierailija
8/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun neidit porsivat, me jätkät porukalla pidetään koko työporukalle kestit ja joka ukko laittaa parikymppiä lahjakorttiin joka on jotain sellaista hyvinvointia minkä äiti voi käyttää. Yleensä kassaan kertyy plus miinus viisisataa euroa.

Melkein meillä kaikilla on omia lapsia niin tiedetään että niitä hiton helistimiä ja potkupukuja on nurkat täynnä, tuleva äiti tarttee hemmottelua eikä krääsää.

M41

Miksi te annatte jotain "porsimislahjoja" neideille? 

Vierailija
9/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vauvalahjan yksikön kollegoilta. Sellainen "valmis" lahjapaketti, jossa vaatteita ja lelu eräästä tyylikkäästä lastentuotekaupasta. Arvo ehkä 100-200 euroa.

Vierailija
10/10 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

Miksi te annatte jotain "porsimislahjoja" neideille? 

Koska työyhteisössämme on hyvä henki, hyvä porukka ja pidämme toisistamme huolta. Ei sen kummempaa.

M41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi