Leikkaus toisessa sairaalassa
Hieman tyhmä kysymys ehkä, mutta suunnittelen töiden kannalta. Leikkaukseni varattiin alustavasti syksylle vaikka sen piti olla alunperin keväällä, koska sairaalassa ei ole vapaita aikoja. Onko kellään kokemusta tai tietoa, että voinko tehdä leikkauksen toisessa sairaalassa? Välimatka ei haittaa. Kyseessä ei ole kiireellinen leikkaus, mutta kipuja on.
Kommentit (4)
Piti olla kuopiossa niin tuli aika Varkauteen.
Ainakin ennen soteuudistusta potilas sai valita itse hoitopaikkansa. Eiköhän se päde edelleenkin?
Esimerkiksi äitini lonkkaleikkauksen kohdalla meni niin, että hänen lähimmässä sairaalassaan oli pitkät jonot, ja lonkka oli jo tosi kipeä.
Sitten sairaalasta soitettiin ja kysyttiin, sopisiko hänelle leikkaus kauempana olevassa sairaalassa, jossa oli vapaita aikoja. Sopi, ja hän pääsi pikavauhtia operaatioon.
Eli ainakin sinun kannattaa kysyä sieltä alkuperäisestä sairaalastasi, mistä muualta voisit kysyä leikkausmahdollisuutta, kun kerran matka ei ole este.
Olen kuullut, että esim.kaihileikkauksia on tehty toisissa kauempana olevissa sairaaloissa juurikin ruuhkien vuoksi.
Ehkä sotet itse päättää leikkausajat ei kiireellisissä tapauksissa, eikä niin et potilas itse varaa itselleen sopivan ajan. Aika menee vaivan ja sairaalan aikojen mukaan. Toki yksityiseltä voi kysyä itselleen sopivaa aikaa.