Kaikki ranskankielen lukijat on ihan mahtavia! Upea kieli!
Kommentit (24)
Miksi opiskella jotain ranskaa kun voi opiskella ruotsia
Osaan, mutta espanjan kieli on mielestäni kauniimpi kuin ranska. Haluaisin osata espanjaa, osaan vain joitakin sanoja ja lauseita.
Meinasin opiskella ranskaa mutta sitten minun käskettiin opiskella ruotsia, koska se on tärkeä kansainvälinen kieli.
Olen käynyt ranskankielisen koulun.
Je voudrais un peu d'amour. Ce n'est pas facile avec les hômmes narcistes.
Minusta se kuulostaa tosi ärsyttävältä. Niin kuin joltain puhevialta.
Italia on 100 kertaa kauniimpi kieli.
Ranskasta tulee aina vahvat Asterix-vibat.
Alex puhuu ranskaa kohdasta 1.40->. Kuulostaa hyvältä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/talta-naytti-alexander-stubb-huomen…
Ranska on hieno kieli, tykkään kovasti. Olen itse opiskellut sitä lukiossa sekä jonkin verran yliopistossa ja työväenopistossa, joten osaan jonkun verran. Ongelmaksi muodostuu ranskalaisten puheen nopeus, siinä saa todella keskittyä että pysyy mukana. Presidentti Macron puhuu mielestäni selkeästi eikä niin turbonopeudella kuin monet muut, joten häntä on mukava kuunnella. Tulen Ranskassa toimeen ranskan kielelläni, mutta hieman se on kyllä ruostunut, kun ei aktiivisesti käytä.
Kun pierasee, se lemuaa. Kun kusasee, se kastelee.
Enempää en sitten ranskaa osaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Je voudrais un peu d'amour. Ce n'est pas facile avec les hômmes narcistes.
Luin aikanaan lukiossa vähän ranskaa ja muuten ymmärsin, mutta voudrais piti katsoa sanakirjasta :)
Olen opiskellut 2 viikkoa Duolingon avulla. Kuinka kauan kestää oppia edes alkeet?
Hesarissa oli kerran pitkä juttu ranskalaisten äidinkielen osaamisesta. Siellä on valtavasti ihmisiä joilla on huomattavia vaikeuksia kirjoittaa omaa äidinkieltään oikein, kielioppisäännöt sen verran vaikeita tms.
Pourquoi pas?
Juup, vaatii vähän koulunkäyntiä se oikeinkirjoitus äidinkieleltään r.
Ollaan hurahtaneita frankofiileja siis, vaikka eräs Viikari koitti parhaansa pilataksensa maineemme.
(Sorit siitä)
Vierailija kirjoitti:
Puhun ja luen joka päivä. Asun ranskankielisessä maassa ja teen töitä ranskaksi.
Joo kaikki uskoo😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskella jotain ranskaa kun voi opiskella ruotsia
T. Caj-Göran
Itse asiassa Ranska sopii laulamiseen aika huonosti. Ne kireät vokaalit yyööää eivät ole kovin kauniita. Samasta syystä italia on perinteisesti kaunein laulukieli. Suomi osin myös.
Puhun ja luen joka päivä. Asun ranskankielisessä maassa ja teen töitä ranskaksi.