Asunnottomuus ja tavaroiden säilyttäminen
Asumistukeni ilmeisesti loppuu huhtikuun alussa eikä minulla ole oikeutta toimeentulotukeen, joten jään asunnottomaksi. Mietin että mihin tavarani nyt sitten viedään. Minulla ei ole ylimääräistä rahaa ainakaan niin kauan kuin asun tässä asunnossa, joten en voi vielä vuokrata mitään varastoa tavaroilleni. Ei ole kyllä autoakaan eikä ajokorttia, joten tavaroiden kuljettaminen on hankalaa. Tämän tarkemmin en viitsi kertoa tilanteestani ettei minua tunnisteta. Tarkoilla yksityiskohdilla ei ole ehkä väliäkään, joku osaa varmaan kuitenkin kertoa, mikä on yleinen käytäntö näissä tilanteissa.
Kommentit (5)
Jos ei ole vanhempia, sisaruksia tai ystäviä, joilla on tilaa, ei auta kuin vuokrata varasto.
Jonkin Pelikan-varaston voi vuokrata kamoille, mutta maksaa hitosti. Joku tuttu jolla kortti, niin voi vuokrata "kympin pakun", ja KK:sta saa panttia vastaan peräkärryn ilmaiseksi. Mutta ei ihmistä lain mukaan niin vain häädetä kadulle. Vaikkei esim. olisi millä maksaa vuokraa. Käräjäoikeudelta haetun häätöluvan jälkeenkin pitää antaa 6kk aikaa etsiä uusi asuinpaikka. Vuokrat voit jättää ulosottoon, jos kunnallinen vuokranantaja niin vanhenevatkin lopullisesti 5 vuodessa. Tsemppiä!
Ihan hirveä tilanne sinulla.
Itse oon pian samassa jamassa kun homekämpästä pakko lähteä.
Edellinen kirjoittaja antoi hyviä neuvoja.
Paljon voimia sinulle AP!
Siis oletko saamassa häädön? Silloin häädön toteuttaja tilaa lavan ja kantajat pihaan ja tavarasi kuskataan kaatopaikalle. Lasku tulee sinulle.