Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua on alkanut ällöttää lihansyönti

Vierailija
09.02.2024 |

Oon aina tykännyt lihan mausta ja sen syöminen on ollut mulle itsestäänselvyys. Olen kasvanut maalla ja meillä on ollut tuotantoeläimiä, perheessämme on metsästetty yms. Nyt aivan yhtäkkiä lihan syöminen on alkanut tökkiä ja pahasti. Voin valmistaa liharuoan, ja sitten en saakaan sitä alas kun ajatukset pyörii miten se ei tunnu oikealta. En edelleenkään vastusta lihantuotantoa tai metsästystä, mutta itsellä selvästi ajatukset on kääntymässä selkeästi enemmän kasvisruoan pariin. Näinkin voi käydä 🤔

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit siirryt reippaasti kasvisruokailuun. Mulla on vaiheita, kun ei lihansyönti nappaa. Toisinaan taas pitää saada esim. kunnon lihapataa. Kuuntelen kroppaani ja syön sen mukaan.

Vierailija
2/6 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin ja en ole syönyt lihaa yli 10 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko pakottaa itseään syömään jotain, joka tuntuu pahalle.

Vierailija
4/6 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa on ruvennut liha ällöttämään. Kasvisruuat ovat parempia.

Vierailija
5/6 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin sen itsessäni jo vuosia sitten, ettei liha oikein enää maistu. Toki syön sitä, mutta varmaan pari-kolme kertaa enää kuukaudessa.

Vierailija
6/6 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samantyyppisiä fiiliksiä ollut, tosin olen vähentänyt lihansyöntiä jo vuosikausia sitten siihen, että syön lihaa kerran, pari viikossa korkeintaan. En usko, että meidän ihmisten kuuluu edes syödä niin paljon lihaa kuin mitä nykyisin syödään. Pitää vaan huolehtia, että saa riittävästi rautaa ja proteiinia. Muuta haittaa siitä tuskin on.