Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille ylpeydenaihe se, että kun perheenjäsenenne tai muu läheinen kuolee, se ei näy työssänne millään tavalla

Vierailija
09.02.2024 |

Ts. työkaverit eivät edes arvaisi, ette ole pois yhtään tms.?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään ylpeyden aihe ole, tietenkään? 

Itse en halua kertoa tuollaisista asioista työyhteisössä ja olen huomannut, että menetyksen käsittely ja siitä yli pääseminen on helpompaa, kun koettaa vaan pakottaa itsensä elämään suht normaalia arkea. Ainoastaan joidenkin perikunnan asioiden järjestelyyn tai mahdollisesti arkipäivälle osuneisiin hautajaisiin olen pyytänyt sille päivälle palkatonta vapaata ilman sen enempiä perusteluita.

Vierailija
2/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin töihin normaalisti seuraavana päivänä, koska tuntui, etten kestä olla yksin. Päivä menikin hyvin. Sanoin tapahtuneesta työnjohtajalle, koska minun oli anottava vapaata perunkirjoitukseen ja hautajaisiin, jotka olivat eri maassa. Sain vapaata muutaman päivän ja se oli ihan hyvä, eipä tarvinnut töistä huolehtia kun oli muutenkin kamala olo.

Työkaverit olivat luokkaa Beavis & Butthead joten en halunnut heille sen kummemmin läheiseni kuolemaa selostaa.

En ymmärrä, miten tällaiseen voi edes "ylpeyttä" liittää mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No häh? Oikeasti on helpottavaa olla töissä ja saada ajatella muutakin, kuin vain sitä surua. Läheisimmille työkavereille olen kertonut, mutta en muuten huudellut. Ja jos kerran itsestä tuntuu, että jaksaa olla töissä niin miksi ei.

Vierailija
4/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole mikään ylpeydenaihe. Itselleni työ tarjosi selviytymiskeinon. Ymmärrän hyvin, että jonkun muun selviytymiskeinot ovat toisenlaisia.

Vierailija
5/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja yksityiselämä ovat eri asiat.

Vierailija
6/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pullamössösukupolvea, koirankuolemantakia ollaan työkyvyttömiä.

Vierailija
7/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei siitäkin voisi olla vähän ylpeä, että on kestokykyä tiukkojenkin paikkojen edessä.

Vierailija
8/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään ylpeyden aihe ole, tietenkään? 

Itse en halua kertoa tuollaisista asioista työyhteisössä ja olen huomannut, että menetyksen käsittely ja siitä yli pääseminen on helpompaa, kun koettaa vaan pakottaa itsensä elämään suht normaalia arkea. Ainoastaan joidenkin perikunnan asioiden järjestelyyn tai mahdollisesti arkipäivälle osuneisiin hautajaisiin olen pyytänyt sille päivälle palkatonta vapaata ilman sen enempiä perusteluita.

Valehteletko? Lähiomaisen hautajaisissa käyminen on palkallinen vapaa.

Vierailija
9/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on sanonut, että tuossa tilanteessa arjen pakolliset asiat ovat helpotus. Töihinmeno on siis tavallaan terapiaa, tapa pitää elämä kasassa.

Vierailija
10/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei pystynyt pitkään aikaan menemään töihin isänsä äkkikuoleman jälkeen. 

Ihmiset on erilaisia. 

Vierailija
11/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vapaat otetaan irti mitä saadaan mutta eipä se niille kuulu miks oon vapaalla.

Vierailija
12/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Itselleni työ on ollut kasassa pitävä asia, silloin ei voi ajatella muuta ja pysyy kiinni arjessa ja elämässä. Osa taas saattaa jäädä sairaslomalle. Ihmiset käsittelee surua ja tunteitaan eri tavoin, ei ole oikeaa eikä väärää tapaa surra.

Vierailija
13/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kukin taaplaa tavallaan. Työ, kuten kaikki muutkin rutiinit, helpottavat asian käsittelyä omassa mielessä. 

Vierailija
14/14 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mikään ylpeyden aihe. Sattuu vaan olemaan niin, että on töitä, joissa on pakko olla, vaikka läheinen olisi kuollut. Ja on työyhteisöjä, joissa ei tunneta mitään empatiaa läheisensä menettänyttä kohtaan. Pitää vaan padota ja kapseloida suru sisäänsä ja toivoa, että surematon suru ei käänny masennukseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme