Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitteko irtisanoutua tässä tilanteessa?

Vierailija
08.02.2024 |

Olen henkilökohtaisena avustajana ja juuri aloittanut opinnot. Olen todennut, ettei minulla todennäköisesti ole enää aikaa tehdä työtä sitten kun harjoittelut syksyllä alkavat. Asiakkaani on kiintynyt minuun todella paljon ja tiedän että hänelle olisi valtava pettymys jos irtisanoutuisin. En kuitenkaan tiedä miten minulla olisi aikaa tehdä töitä harjoittelujen ohessa ja olen myös löytänyt parempipalkkaisia keikkatöitä eikä minulla varsinaisesti ole nyt sellaista taloudellista hätää että tuo avustajan työ olisi edes taloudellisesti kannattavaa, tuntipalkka tuossa työssä on 10 euroa ja muissa paikoissa joissa keikkailen se on kuitenkin 12-13 euroa. 

Ymmärtäisittekö te tässä tilanteessa jos työntekijä irtisanoutuisi? Onko kenenkään lapsella ollut avustajaa joka olisi siirtynyt muihin tehtäviin, oliko suuri pettymys? Asiakkaani on siis lapsi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hankala tilanne. Sinulle se on kuitenkin työ ja sille lapselle elämää. Ymmärtääkö, jos kerrot tulevasi vaikka joskus katsomaan tai laitat korttia.

Siis pakkohan se on ammatissa mennä eteenpäin.

Vierailija
2/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti aika nuori? Kyllä opiskelut menevät etusijalle ja sinunkin täytyy saada kohtuullista palkkaa työstä. 

Mikään tuskin estää pitämästä tuohon asiakkaaseen muuten yhteyttä, jos koet hänet tärkeäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia avustettavia lapsia ei ole tarkoitus adoptoida. Olla vain mahdollisimman hyvä ja taitava avustaja sen aikaa kun on.

Vierailija
4/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärtäisin. Pakkohan ihmisen on opiskella että pääsee elämässä eteenpäin ja saa vähän parempaa palkkaa. Itse kannustaisin kyllä opintoihin.

Vierailija
5/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on hankalia, mutta tietenkin sun pitää mennä elämässä eteenpäin.

Vierailija
6/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka irtisanoutuisit, voisit olla silti lapselle sellainen 'kummiystävä' ja voisitte tavata toisianne silloin tällöin. Sovit etukäteen, että tulet sitten tapaamaan häntä vaikka kahden viikon päästä viikonloppuna.

Vierailija
7/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeletko hoitoalaa? Silloin ei todellakaan kannata tehdä henkilökohtaisen avustajan työtä, sillä työnkuvasi muuttuu hyvin äkkiä avustajaksi lähihoitajasta mutta palkassa se ei näy.

Vierailija
8/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit hyväksyttävän, riittävän syyn jo toisessa lauseessa. 

Vierailija
9/9 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen hoitoalaa. En usko, että joutuisin lähihoitajan tehtäviin tässä työssä. Kyse on niin kevyestä ja ei-hoidollisesta työstä.

Ongelmana on se että aikataulut eivät yksinkertaisesti käy yksiin opintojen ja harjoittelujen kanssa. 

Minä voisin kyllä tavata häntä vapaa-ajalla aivan hyvin, olen itsekin kiintynyt ja pidän hänestä todella paljon ja on minulle rakas ja tärkeä. Sydäntä särkee edes ajatella, mutta minun on pakko jos meinaan koulusta valmistua ilman burnoutia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi