Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikouluille sataa kritiikkiä: Moni oppi lähinnä tupakoimaan ja polttamaan pilveä. Hallitus harkitsee 3.6 miljardin apupakettia

Vierailija
07.02.2024 |

onhan se kova saavutus

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin saa kiittää oikeistoa ja Sipilän katastrofihallitusta.

Tehtiin sillai kivasti, että leikattiin koulutuksesta.

Vierailija
2/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain amiksesta pelkkiä kiitettäviä numeroita. Töitä en ole silti saanut. Eli ihan sama polttaako opiskelijat siellä kun eivät töitä saa vaikka opiskelisivat. Amiksessa puupuolella me tehtiin keittiö kaapistoja ja kaikkea ja asennettiin niitä ihmisten koteihin. Minä tein yhteen rakennukseen 50 kpl ikkunaa alusta saakka karmeineen päivineen. Siitä on jo 20 vuotta ja vielä ne ikkunat on siinä rakennuksessa. Ja sitten kun olin opiskellut niin en ole kovin paljoo töitä saanut 20 vuoden aikana olen ollut  6 vuotta töissä. Amis on ihan turha vaikka olisi hyvä oppilas niin ei kelpaa mihinkään töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain amiksesta pelkkiä kiitettäviä numeroita. Töitä en ole silti saanut. Eli ihan sama polttaako opiskelijat siellä kun eivät töitä saa vaikka opiskelisivat. Amiksessa puupuolella me tehtiin keittiö kaapistoja ja kaikkea ja asennettiin niitä ihmisten koteihin. Minä tein yhteen rakennukseen 50 kpl ikkunaa alusta saakka karmeineen päivineen. Siitä on jo 20 vuotta ja vielä ne ikkunat on siinä rakennuksessa. Ja sitten kun olin opiskellut niin en ole kovin paljoo töitä saanut 20 vuoden aikana olen ollut  6 vuotta töissä. Amis on ihan turha vaikka olisi hyvä oppilas niin ei kelpaa mihinkään töihin.

Työllistyy sieltä ainakin sähkömiehet ja hitsaajat aika helposti. Alavalintasi ei ehkä ollut paras mahdollinen. Tuo on ongelma, että yhä pääsee opiskelemaan alaa joka ei työllistä. Amiksessa koulutetaan edelleen ompelijoita vaikka työllistyminen on täysin touvotonta. Nämä olisivat hyviä leikkauskohteita ja resurssit pitäisi siirtää työllistävien alojen koulutukseen.

Vierailija
4/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hyvä, jos edes vähän perskokkareet siivoaisivat omia jälkiään.

Vierailija
5/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin saa kiittää oikeistoa ja Sipilän katastrofihallitusta.

Tehtiin sillai kivasti, että leikattiin koulutuksesta.

Kuten kaikesta koulutuksesta leikattiin, vaikka monet tiesi mitä siitä seuraa. Se Sanni Grahamjauhonen vai vttu se nyt oli, oli ja on vieläkin ihan täysi idiootti. 

Saa nähdä mitä käy muutaman vuoden päästä kun köyhiltä on leikattu, ei hyvältä näytä.

Vierailija
6/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää tästä sitä kokoomuksen tyhjäpääministeriä Sannikkaa.

Hän oli ammatillisen koulutuksen rappeuttamisen pääarkkitehti.

Vielä 30 vuotta sitten ammattikouluista valmistui varsin hyvää ainesta.

Vierailija
7/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyy sieltä ainakin sähkömiehet ja hitsaajat aika helposti. Alavalintasi ei ehkä ollut paras mahdollinen. Tuo on ongelma, että yhä pääsee opiskelemaan alaa joka ei työllistä. Amiksessa koulutetaan edelleen ompelijoita vaikka työllistyminen on täysin

Datanomit työllistyy hyvin myös 

Vierailija
8/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyy sieltä ainakin sähkömiehet ja hitsaajat aika helposti. Alavalintasi ei ehkä ollut paras mahdollinen. Tuo on ongelma, että yhä pääsee opiskelemaan alaa joka ei työllistä. Amiksessa koulutetaan edelleen ompelijoita vaikka työllistyminen on täysin

Menin puupuolelle koska tykkäsin puutöistä ja rakentamisesta ja olin siinä hyvä ja olen yhä. Sitä tehdään missä on hyvä mutta eipä vaan sitten töihin pääse.

Vierailija
9/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin putkiasentajaksi. Opinnot oli melkoisen perseestä, mutta pääsin onneksi hyvään harjoitteluun, valmistuin ja kesäksi töihin. Senpä jälkeen sitten ei olekaan ollut töitä, kun rakentaminen tyssäsi. Nyt on sitten opinnot jo vanhentuneet. Mitähä sitä sitten keksis.

Vierailija
10/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: Tuollaisella asenteella ei ole ihme, jos ei työllisty. Sun osaamiselle ei ole tarvetta.

Vierailija
11/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyy sieltä ainakin sähkömiehet ja hitsaajat aika helposti. Alavalintasi ei ehkä ollut paras mahdollinen. Tuo on ongelma, että yhä pääsee opiskelemaan alaa joka ei työllistä. Amiksessa koulutetaan edelleen ompelijoita vaikka työllistyminen on täysin touvotonta. Nämä olisivat hyviä leikkauskohteita ja resurssit pitäisi siirtää työllistävien alojen koulutukseen.

Ei kaikista voi tulla hoitajiakaan. Minusta on kamalaa, jos tämä maa ajetaan sellaiseen tilaan, ettei täällä kouluteta yhtään puutyön osaajaa, tai ompelijaa. 

Vierailija
12/12 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Milloin viimeksi olet ostanut kotimaisena käsityönä tehdyn vaatteen tai huonekalun, vai tuleeko ostettua Prismasta tai Ikeasta? 

Kuinka paljon olet itse valmis maksamaan tuotteesta, jotta toisella suomalaisella olisi kiva työ josta pitää? Katse peiliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi