Mitä tää oikein on?? Kasvot ja käsivarret alkaa kutista aina kun syön
Ja tuntuu, että on ihan sama mitä syön. Äsken söin aamukahvin kanssa ykkösrinkeleitä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Joko allergiaa tai histamiinireaktio.
En vaan tiedä mille voisin yhtäkkiä olla allerginen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten vaan poissulkumenetelmällä haarukoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten vaan poissulkumenetelmällä haarukoimaan.
Vehnä tai maito? Hiiva?
Ainesosat
VEHNÄjauho, vesi, merisuola, rasvaton MAITOjauhe, kuivahiiva, jauhonparanne (askorbiinihappo).
Vanilja/vanilliinillekin voi olla allerginen ja sitä lisätään kaikkeen yäk.
Sellainenkin asia on, kuin ihokeliakia, eli keliakia joka oireilee vain iholla, ei vatsassa.
Onko joka aterialla jotain gluteeniviljaa? (Joita ovat vehnä, ohra, ruis, speltti.) Kaurassakin on aveniinia, joille toiset ovat herkkiä kuten gluteenille yleensä ollaan.
Voi olla myös joku muu asia kuin ruoka itsessään?
Minulla tuli kutinaa ja turvotusta käsiin + kasvoihin asetyylisalisyylihapon vuoksi (tulehduskipulääkekuuri) koska olin herkitstynyt sille -> epäiltiin ja testattiin kaikki kananmuna-allergiasta lähtien mutta lopulta tuo oli syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös joku muu asia kuin ruoka itsessään?
Minulla tuli kutinaa ja turvotusta käsiin + kasvoihin asetyylisalisyylihapon vuoksi (tulehduskipulääkekuuri) koska olin herkitstynyt sille -> epäiltiin ja testattiin kaikki kananmuna-allergiasta lähtien mutta lopulta tuo oli syyllinen.
En tiedä. Ruokailuun se tuntuu jotenkin liittyvän. Mitään lääkkeitä tai luontaistuotteita en käytä.
Ap