Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOKS- suunniteltu sektio?

11.01.2007 |

Huomenna aika syn. tapa arvioon. Onko kokemuksia KOKSISTA?

Ja KOKSIN lääkäreistä?

Haluaisin siis sektion, kyseessä kaksoset, viikkoja nyt 36.

Esikoinen synt. normaalisti 3.v sitten.

Hiukan jännittää..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te niitä sektioita olette saaneet ?? Tänään oli lekuri KOKSissa, mutta lääkäri ei oikeasti antanut minulle edes suunvuoroa ko. asiasta, vaikka itse kysyi miksi sektion haluan, en vastata saanut. Kun kerroin jutelleeni asiasta oman lääkärini kanssa, (lauseeni oli kesken) totesi lääkäri kylmästi että tulkoon oma lääkärini leikkaamaan, vaikka en ollut sanonut sanallakaan, että oma lääkärini olisi leikkausta puoltanu, lauseeni oli siis edelleen kesken... ja oma lääkärini ei ole sektiota puoltanut. Voi apua. Seuraava käynti ensi viikolla vauvojen (kaksoset, siis) painoeron vuoksi, ei kyllä mieltä ylennä moiseen paikkaan mennä..

Vierailija
2/4 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut aivan asiallista kohtelua KOKS:ssa. Esikoiseni syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan takia kesällä -03. Silloin minulta vaan kysyttiin, että mitä mieltä olen, haluanko kokeilla alakautta jos otetaan kuvat yms. Kun sanoin, että en todellakaan halua kun en esikoisen kohdalla tiedä miten kroppani synnytyksessä käyttäytyy ja en halua ottaa perätilasynnytyksen riskejä, niin sektio sovittiin suosiolla.

Toisen kohdalla synnytystapa-arviossa taas kysyttiin, että haluanko synnyttää alateitse kun vauva oli oikein päin ja mitään lääketieteellistä syytä sektiolle ei ole ja ilmoitin haluavani. Silloinkaan ei lääkärin puheista päätellen ollut poissuljettua, että olisin sektion saanut jos olisin halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistatko kenen lääkärin kanssa juttelit? Minulla oli eilen asiallinen lääkäri, joka ei kuitenkaan suostunut sektioon, vaikka muuten käyttäytyi hyvin mallikkaasti (nuori tumma ulkom. mies, nimeä en muista) mutta mitä olen ihmisten kanssa keskustellut, tuntuu ettei kukaan saa sektiota, oli syy mikä tahansa (jopa edellisen vauvan menehtyminen synnytyksessä)

Olen onneksi alkanut tsempata itseäni alatiesynnytykseen (kun on pakko) ja enköhän siitä selviä. Ihmetyttää vaan KOKSin asenne kaikenkaikkiaan.

Vierailija
4/4 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on vakava sairaus jonka vuoksi olisi ollut hänen ja vauvan henki vaarassa alatiesynnytyksessä, mutta KOKS:issa sitä hänelle kovasti ehdoteltiin kaikesta huolimatta. Onneksi viimein suostuivat sektioon! Muuten olisi mennyt muualle leikattavaksi.