Vuonna 74 syntyneet viisikymppisiä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
60-lukulaiset on nyt 5-kymppisiä.
Onhan ne sitäkin. Minä olen syntynyt 70-luvulla ja ikää on jo yli 50.
Vierailija kirjoitti:
Väärin pöljät. Vuonna 74 syntyneet eivät ole enää elossa lainkaan. He olisivat nyt 1950 vuotiaita.
Sen sijaan, jos aloittaja tarkoitti -74, eli vuonna 1974 syntyneitä, niin heistä kaikki (synttäripäivänään vielä elossa olevat) täyttävät tämän vuoden loppuun mennessä 50 vuotta.
1900-luvulla käytettiin yleensä vaan tuota kahta jälkimmäistä numeroa ja kaikki tiesi mistä on kyse. Siitähän muodostui sitten Y2K ongelma kun tietokoneetkin säästivät ja ilmaisivat vuosiluvut vain kahdella numerolla, mutta siitäkin selvittiin.
Vierailija kirjoitti:
60-lukulaiset on nyt 5-kymppisiä.
Niin, mutta 1969 syntynytkin on tänä vuonna jo 55-vuotias ja kaikki muut 60-luvulla syntyneet sitä vanhempia. 60-luvun alkupuolella syntyneet lähestyy jo eläkeikää.
Vauvoja synnyttävät 1990-2000 -luvulla syntyneet, 2008 syntyneet päättää keväällä peruskoulunsa ja yo-lakin painaa päähänsä hyvin moni 2005 syntynyt.
Eikös tullutkin itselle aika vanha olo?
Puoli vuosisataa täyttymässä. Minä jo 25-vuotiaanakin kuljaillessani sanoin että olen neljännesvuosisadan ikäinen.
Väärin pöljät. Vuonna 74 syntyneet eivät ole enää elossa lainkaan. He olisivat nyt 1950 vuotiaita.
Sen sijaan, jos aloittaja tarkoitti -74, eli vuonna 1974 syntyneitä, niin heistä kaikki (synttäripäivänään vielä elossa olevat) täyttävät tämän vuoden loppuun mennessä 50 vuotta.