Kannattaako osa-aikatyö jos palkka 1400?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.miksi edes kysyt itsestään selvyyksiä.
Eikö ton saman saa kelan tuilla=?
Riippuu tietenkin siitä montako tuntia ja mitä työtä tuon palkan eteen teet.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietenkin siitä montako tuntia ja mitä työtä tuon palkan eteen teet.
30.
Enemmän mietin, pystyykö tuosta säästäämään koska silloin en saiis toimeentulotukea ja kaikki laskutkin pitää itse maksaa. En tiedä saanko asumistukea y
No jos alle 20 h/vko ja mukavan leppoisa työ niin minä ainakin ottaisin tuon 1400 osaeläkkeen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
No jos alle 20 h/vko ja mukavan leppoisa työ niin minä ainakin ottaisin tuon 1400 osaeläkkeen lisäksi.
Millaisia ovat leppoisat työt?
Saako työntekijä palkkaa vain siitä, että istuskelee jouten
muutaman tunnin jossain työpaikalla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat leppoisat työt?Saako työntekijä palkkaa vain siitä, että istuskelee jouten
Joo. Mä olin kokoaikatyössä ja noin 6 tuntia päivässä sai/joutui istuskella jouten ja nostella huikeeta 13 euron tuntipalkkaa. Meinas pää levitä kun ei ollu tekemistä
Ja meidänkö pitäisi tietää sinun taloudellinen tilanne?! Tee budjetti, käytä laskinta, päätä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat leppoisat työt?Saako työntekijä palkkaa vain siitä, että istuskelee jouten
Sellaisia, joissa ei ole koko ajan jumalaton kiire ja joku hengittämässä koko ajan niskaan eikä deadlinet pauku koko ajan. Edellinen työpaikkani oli leppoisa, sain työparini kanssa päättää oikeastaan kaikesta työhön liittyvästä, kunhan tehtävät tuli hoidetuksi. Toki oli välillä kiirettä, mutta yleensä työmäärä oli hyvässä suhteessa käytettyyn aikaan ja sai tehdä hommat hyvin, vaikka siihen olisi mennyt hieman pidempään. Pomo toki antoi työtehtäviä kun sen kautta ne asiakkaat ottivat yleensä yhteyttä. Mutta ei sitä pomoa juuri meidän päässä rakennusta näkynyt kun sen toimisto oli toisessa päässä.
Kyllä kannattaa. Mä teen kokopäivätyötä 1500e/kk.
Noilla tunneilla et saa soviteltua.
Vasta kun palkka ylittää rajat joilla Kelasta ei saa etuuksia, vasta sen jälkeen kannattaa. Eli noin 2200 € / kk on lähtöpalkka työssä kuin työssä, tuon alle ei kannata tehdä töitä missään.
Jos työ on mukava niin miksi ei? Työ voi piristää ja ryhdistää elämää, tuoda sisältöä ja iloa. Toisaalta huono työ voi tuoda stressiä ja huonompaa terveyttä. Missään nimessä ei kannata katsoa pelkkää rahaa.
Jokaiselle omat ratkaisut. Mikä sopii sulle?
Itse pyrkisin nimenomaan tekemään osa-aikaisesti töitä ja leikkaisin omia menoja. 1400 bruttona on kyllä aika vähän, riippuen ainakin missä asut ja montako ihmistä sillä pitäisi elättää.
Kuitenkin kuulostaa aika lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun palkka ylittää rajat joilla Kelasta ei saa etuuksia, vasta sen jälkeen kannattaa. Eli noin 2200 € / kk on lähtöpalkka työssä kuin työssä, tuon alle ei kannata tehdä töitä missään.
Asiallista tai opettavaa työtä tekee vähemmälläkin. Jos kyseessä on vastuullinen tai vaarallinen työ niin tilanne on toisin.
Kannattaa.miksi edes kysyt itsestään selvyyksiä.