Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon aiemmin lääkäriaika tulee?

Vierailija
02.02.2024 |

Eli olen menossa tutkittavaksi sairaalaan gastroskopiaan. Kuinka paljon aikaisemmin lääkäriaika tulee? En tarkoita nyt hoitojonoa vaan sitä, että kun oma vuoro vihdoinkin tulee niin kuinka paljon aikaisemmin se ajanvarauskirje tulee kotiin? Varmasti vaihteluakin on.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tulla kuukautta aiemmin vai tyyliin viikkoa ennen? Olisi kiva järjestää työt niin, että varmasti ei tule töille haittaa vapaapäivästä.

Vierailija
2/7 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku on käynyt tuossa tutkimuksessa. Stressaa kaikki mistä ei netissä löydy tietoa. Esim. tuo paljonko aikeisemmin se aika tulee ja miten siellä sairaalassa menetellään, odottelenko vain odotusaulassa ja sitten takki naulaan ja letku sisälle vai saanko olla jossain rauhassa ennen sitä. Entä kolonoskopian kohdalla, sekin ehkä edessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plz kokemuksia.

Vierailija
4/7 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolonoskopiassa ja muistaakseni kutsu tuli pari viikkoa ennen tutkimusta kirjeenä kotiin HUS/Meilahdesta.

Noudata kutsukirjeessä olevia dieettiohjeita ja mene paikalle kirjeessä olevien ohjeiden mukaisesti. Siellä on henkilökuntaa, joka opastaa eteenpäin.

Toimit vaan henkilökunnan ohjeiden mukaisesti ja odottelet rauhassa, kunnes sinut kutsutaan tutkimukseen.

Minulla tutkimukseen käytetty päivä merkittiin sairaspäiväksi, koska toimitin HUSista saamani kutsusta kopion työterveyshuoltoon, joka puolestaan teki palkanlaskentaan tarvittavan tiedon.

Mene ihan rauhallisin ja rennoin mielin tuonne tutkimukseen. Hyvin se menee.

Vierailija
5/7 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan tuli muistaakseni kolme viikkoa ennen. Hyvissä ajoin joka tapauksessa.

Vierailija
6/7 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vkoa ennen kutsu 

Vierailija
7/7 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa erikoissairaanhoidon tutkimuksiin Meilahden sairaalaan. Kutsu tuli noin kaksi ja puoli viikkoa ennen tutkimuspäivää.

Riippuen siitä missä ap asut niin voit seurata lähetteesi etenemistä, joko Maisan tai jonkun muun potilasjärjestelmän kautta, riippuen mikä sote-alueellasi on käytössä. Vaikea tässä on muutoin neuvoa.