Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko joku, että Tokmannissa on halvat hinnat?

Vierailija
02.02.2024 |

Vertaisin huvikseni SUN lemon astianpesukonetabletteja 40 kpl S-marketin ja Tokmannin välillä. Ostin ne S:stä hintaan 6,99 e ja Tokmannissa sama pussi 8,99 e. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäiset tavarat ei kerro kokonaishinnottelusta mitään. On varsin normaalia, että joskus tietyt tuotteet on halvempia toisessa kaupassa ja sitten taas toisinpäin. 

Vierailija
22/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ostettiin täsmälleen sama löylykauha ja kiulu saunaa varten joka maksoi 50€ Prismassa ja 20€ Tokmannilla. Kallein kauppa on Halpa Halli.

Vertailu siis kannattaa. Se ei tarkoita siis, että Tokmanni olisi läheskään aina halvempi kuin S tai K ryhmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Ap:n konetiskitabletit ovat 5,99€ Cittarissa 😁

Vierailija
24/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just ostettiin täsmälleen sama löylykauha ja kiulu saunaa varten joka maksoi 50€ Prismassa ja 20€ Tokmannilla. Kallein kauppa on Halpa Halli.

Vertailu siis kannattaa. Se ei tarkoita siis, että Tokmanni olisi läheskään aina halvempi kuin S tai K ryhmä. 

Ei myöskään sitä että se olisi kalliimpi. Tarkoittaa vaan sitä että kannattaa katsoa hintoja netistä puhelimella ennen kun ostaa. 

Vierailija
25/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo Ap:n konetiskitabletit ovat 5,99€ Cittarissa 😁

Luultavasti Prismassa myös. S-market oli matkan varrella ja Cittariin toisella puolella kaupunkia 8 km. ap

Vierailija
26/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normal on kuulemma halpa kauppa.

Myös joku toinen uusi ketju mikä olikaan nimeltään.

Vierailija
27/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisängyn lakanat olivat jyskissä halvempia kuin tokmannilla.  Ero oli muutamia kymmensenttisiä mutta kuitenkin.

Vierailija
28/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa tavaraa saa hyvin usein halvemmalla muista ketjuista kuin Tokmannista. Riippuu tietenkin tavararyhmästä. Prismassa saman pesutablettipussin olisi voinut saada vielä halvemmalla: 5,99 e. 

Edullisimmat pesuaineet löytyy täällä päin ainakin Rustasta! Prismasta raaski ostaa kuin pakon edessä.

Raaski - siis oot köyhä eikä oo rahaa.

Mä katon aina halvimman hinnan, en raaski ostaa kalliilla samaa asiaa. Siksi mun toimeentulotukeni riittääkin monenmoisiin asioihin!

Tuhlaa sä vaan omasi!

Minä en käy koskaan Tokmannilla enkä osta kiinalaista paskaa.

Vierailija
29/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa tavaraa saa hyvin usein halvemmalla muista ketjuista kuin Tokmannista. Riippuu tietenkin tavararyhmästä. Prismassa saman pesutablettipussin olisi voinut saada vielä halvemmalla: 5,99 e. 

Edullisimmat pesuaineet löytyy täällä päin ainakin Rustasta! Prismasta raaski ostaa kuin pakon edessä.

Raaski - siis oot köyhä eikä oo rahaa.

Mä katon aina halvimman hinnan, en raaski ostaa kalliilla samaa asiaa. Siksi mun toimeentulotukeni riittääkin monenmoisiin asioihin!

Tuhlaa sä vaan omasi!

Minä en käy koskaan Tokmannilla enkä osta kiinalaista paskaa.

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä sä sitten ostat? Suurin osa suomalaisista tuotteistakin tehdään Kiinassa (Iittala yms). Eivät ole olleet suomalaisia pitkään aikaan. Laadussa ei juurikaan ole eroja, kun teknologia on sama näiden tekemisessä. Eri asia jos ostaa Kiinasta kiinalaista tavaraa. 

Vierailija
30/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaikkialla, hintoja kannattaa verrata. Jos kaupat ovat lähekkäin, niin lienee helppoa kiertää tarjoukset/halvemmat hinnat. Hintataso pitää tietää jotta voi hyödyntää halpoja hintoja. Ei Tokmanni ole kaikilta osiltaan halpa, ei myöskään Prisma, Rusta tai mikään muukaan. Ja yllättävää on, että joskus joku pieni erikoiskauppa saattaakin olla edullisin vaikka olettaisi, jonkin ketjun olevan.

Vierailija
31/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kauppa ei ole halpa. "Halpa" kiinanpaska se vasta kalliiksi tuleekin.

Markkinointiväittämien miettiminen avartaa käsitystä markkinatalouden toiminnasta. Ei pidä purematta niellä kaikkea mitä väitetään.

Eikä yleistää yhden havainnon perusteella, koska silloin menee metsään.

Voisi yleisemminkin käytellä aivojaan vähän tehokkaammin ja soveltaa vaikka perusopetuksessa opetettuja matemaattisia ja tiedonkäsittelytaitoja.

Vierailija
32/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinanpaskalla tarkoitan Wishin, Alibaban ja Temun ym. roskaa, joka näyttää myyntikuvissa hyvältä ja halvalta, mutta on oikeasti hemmetin kallista paskaa, joka rahdataan polttoöljyllä planeetan toiselta puolelta ja joka on valmistettu orjatyövoimalla hikipajoissa. Kun avaat paketin, petyt joka kerta.

Kotimaisista kaupoista ostaessa vältyt pahimmilta kusetuksilta, koska niillä on tuotevastuu myymistään tuotteista. Esikarsinta on jo tehty.

Vierailija
33/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinanpaskalla tarkoitan Wishin, Alibaban ja Temun ym. roskaa, joka näyttää myyntikuvissa hyvältä ja halvalta, mutta on oikeasti hemmetin kallista paskaa, joka rahdataan polttoöljyllä planeetan toiselta puolelta ja joka on valmistettu orjatyövoimalla hikipajoissa. Kun avaat paketin, petyt joka kerta.

Kotimaisista kaupoista ostaessa vältyt pahimmilta kusetuksilta, koska niillä on tuotevastuu myymistään tuotteista. Esikarsinta on jo tehty.

Ok, kiitos selvennyksestä! Temusta olen itse hankkinut pieniä juttuja kuten vaikkapa kännykän kuoret tai yksittäinen paita. Temuhan ei ole kauppa sillä tavalla, vaan siellä on eri myyjiä jotka myyvät koko täyttä roskaa tai jos osaa googletella niin saat myös yleensä halvalla ihan samat kuoret puhelimeen kun vaikka kaupasta. Ihan järjetön määrä spämmiä sieltä tulee kyllä.

Vierailija
34/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temussa on paljon brittiläisiä ja muita eurooppalaisia myyjiä/kauppoja. Ei niitä kuljeteta kiinasta Suomeen, vaan tulee jostain lähempää. Riippuu täysin mitä ostaa ja keneltä. Temu itse on vaan nettisivu joka yhdistää nämä tarjoukset.

Vierailija
35/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hyödyntää kamppikset! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan