Maksaisitko 250e/kk enemmän siitä että
asut kivemmalla, rauhallisemmalla, vehreällä pientaloalueella kuin ympäristöltään vähän karummalla kerrostaloalueella?
Pientaloalueella pieni kauppa, kattavat palvelut 3km päässä. Kerrostalo 1km päässä kattavista palveluista, vieressä LIDL.
Eli ratkaiseeko sijainti ja asuinalueen rauhallisuus, viihtyisyys sen verran että olisit siitä muutaman satasen kuussa enemmän maksamaan?
Kommentit (23)
En jos se pientaloalueen asunto ei olisi parempi tai lähempänä töitä. 250e/kk on kuitenkin sellainen summaa millä tekee vaikka useamman reissun vuodessa, ei mikään pikkuraha.
En maksaisi. Stadissa hyvät julkiset yhteydet heti kotioven lähellä on isoin juttu.
Ostin asunnon ja maksoin sijainnin vuoksi paljon, 600 000 . 15 km päässä olisi vst asunto, siis neliöt, maksanut n 160 000.
sijainti maksaa
Kuulostaa hyvältä. Ottaisin vastaan. Kävelen kotiin 3-4km joka päivä eli tuo etäisyyskään ei ole mitään
En tykkää mistään syrjäisistä lähiöistä, joten en tietenkään maksaisi. Mulle tärkeintä on, että koti on lähellä työpaikkaa ja kaikki palvelut kävelyetäisyydellä, eli max 1km.
Maksoin 300€ enemmän ja muutin kerrostalossa isompaan kämppään koska tykkään asua tässä talossa. Kauppoja ja palveluita on automatkan päässä mutta haluan silti asua juuri tässä talossa, en muuttaa palveluiden perässä.
Maksan. Kerrostalo mullakin, mutta mieluummin kalliimpi kivalta alueelta. Koti on mulle tärkeä.
250€/kk on oikein hyvä summa tökätä sijoituksiin . Tuolla rahalla saa mittavat rahat eläkkeelle. Voi jäädä jo etukäteen töistä kokonaan pois. Eli en maksa turhuuksista kuten "kivasta" asumisesta.
Kyllä olen valmis maksamaan enemmän puhtaan valkoisesta alueesta, mutta ei kiinnosta tuo aloituksen pientalo-alue ja palveluiden välitön läheisyys ei myöskään ole ehdoton, alueen siisteys, turvallisuus ja rauhallisuus on tärkeämpää.
Jos olisi tarkoitus säästää pari vuotta rahaa esimerkiksi asunnon ostoa varten, niin muuttaisin halvempaan. Jos taas etsin kotia, niin muuttaisin pientaloalueelle.
Maksaisin enemmän siitä, että asuisin keskellä palveluita ja vähemmän siitä että joutuisin johonkin nukkumalähiöön, josta joutuu bussilla lähtemään joka paikkaan.
Kumpikaan vaihtoehto ei varsinaisesti houkuta. Pientaloalue enemmän, jos esim. keskustaan on nopeat yhteydet. Laittaisin sen 250 e keskeiseen sijaintiin.
En. Minusta pientaloalueet ovat kamalia.
Ehdottomasti maksaisin ja maksankin aika paljon tästä asunnosta jossa nyt asun ja olen asunut vajaat kuusi vuotta.
En asu Suomessa vaan erään Euroopan maan pääkaupungissa, arvostetulla alueella.
Tähän taloyhtiöön kuuluu kolme taloa, viisikerroksia kukin.
Ehkä hieman hintavaa mutta sen väärti. Piha-alue aidattu ja portista pääsee puhelimen koodilla autolla, sivuportti avaimella jalankulkijoille, Kameravalvonta. Ovisummeri videokuvalla. Oma talonmies joka siivoaa pihan ja luo lumet jalankulkukäytäviltä, auraus tarpeen mukaan.
Kertaakaan ei näiden vuosien aikana minkäänlaista häiriötä. Naapurit ei metelöi. Tervehditään kun törmätään. Lapsia asuu melko vähän mutta pihassa on leikkipaikka heille. Ilmainen autopaikka talossa asuville. Muut eivät pihaan pääse jos joku talosssa asuva ei avaa porttia.
Keskustaan reilu 2 km. Asun ison puiston kupeessa ja luontopoluille on helppo pääsy.
Tämän asunnon minulle löysi aikuisen tyttäreni avomies, ja hänelle olen ikuisesti kiitollinen. Asun tässä yksin, ylin kerros iso parveke puistonäköalalla. Toiselta puolen taloa olisi näköala merelle mutta rantaan on onneksi lyhyt matka.
Täällä ei kunnallisia tai vastaavia vuokrataloja ole. Kaikki yksityisten omistamia vuokra-asuntoja paitsi jotain sosiaalista majoitusta huonossa asemassa oleville. Se on sitten oma lukunsa.
Asun tässä ja olen tyytyväinen vaikka välillä selailen asuntotarjontaa muualta. Huonompaan en lähde ja tässä viihdyn.
Olen keski-iän ylittänyt itsellinen nainen. Työssä käyvä ja itseni elättävä, elän hyvää elämää. Asunto on hyvä, mitä muuta kaipaisin?
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon ja maksoin sijainnin vuoksi paljon, 600 000 . 15 km päässä olisi vst asunto, siis neliöt, maksanut n 160 000.
sijainti maksaa
I d i o o t t i 🤣
En. Koti on vain nukkumista varten ja se elämä muualla. Käyn töissä, harrastan, tapaan ystäviä, jne...
Vierailija kirjoitti:
sijainti maksaa
Ostin auton ja maksoin lasipalatsin marmori lattioiden vuoksi paljon, 600 000.
15km päässä olisi vst auto, siis neljä pyörää ja ratti, maksanut n 16 000.
Ostospaikka maksaa.
Jouduin ottamaan lainaa 25000€, kun ostin rivitalo kaksioni ns syrjäseudulta 30 min Turusta.
Mä maksoin 365 tonnia 25v maksuajalla ihan vaan siitä ilosta, ettei naapurustossa ja lasten kouluissa ole ainuttakaan s- kakkosta tai hiekkasandaalia.
M40
En maksaisi. Kerrostalossa on enemmän yksityisyyttä.