Kela ei ole tehnyt päätöstä minun toimeentulotuesta vaikka mennyt jo 8 arkipäivää, kaikki liitteet on lähetetty....
Kela ei ole tehnyt päätöstä minun toimeentulotuesta vaikka mennyt jo 8 arkipäivää, kaikki liitteet on lähetetty....
Huomenna tarvitsen rahaa eikä tämä ole oikein Kelan toimesta. Missä voi tehdä valituksen ja korvausvaatimuksen Kelan toiminnasta?
Kommentit (56)
Haluatko ap kertoa miksi et ole töissä? Mikä elämäntarina? Jos vaikka lippuisi nämä luulot, että olet itse valinnut elää muiden suomalaisten maksamaa elämää.
Kelalla meni 33 päivää kun tekivät minulle päätöksen. Siellä voi kestää todella kauan.
Vierailija kirjoitti:
Kelalla meni 33 päivää kun tekivät minulle päätöksen. Siellä voi kestää todella kauan.
Minä sain tammikuun tt-tuen pari päivää sitten. Hakemus liitteineen tehty kuun alussa 4vk sitten. Ihmeen kauan kesti käsittely tällä kertaa? Olen leikkausjonossa, pitkällä sairauslomalla, joten mitään uutta ei tiedoissani ole.
Vierailija kirjoitti:
Ryyppäämään ja huumeita ostamaan lakkopäivänä veronmaksajien rahoilla! Kyllä nämä pummit tiedetään. Et ole sitten harkinnut työelämää?
En käytä huumeita
ap
Työttömyysetuudessa näköjään tämänpäivän tiedoilla ensihakemuksen käsittelyaika 19 päivää, jatkohakemusten 7 päivää.
Luultavasti samat ajat muillekin etuuksille.
Oletko jo miettinyt että kumpaan polveen jos ei rahaa löydy? Tai mikä sormi?
7 arkipäivän sisään lain mukaan kuuluisi ratketa. Jostain syystä alkavat täällä ainakin käsitellä asiaa vasta silloin seitsemäntenä arkipäivänä, vaikka olisi heti laittanut kaikki liitteet.
Vierailija kirjoitti:
Millä sä sitten muka elit kuukauden ilman rahaa?
Olisit hakenut aiemmin. Itse teen uuden hakemuksen 3kk välein ja 3kk ajalle esim. siten, että jos hakisin ajalle 1.3 - 31.5. niin laittaisin hakemuksen esim. 1. tai 2.2 jotta saan vielä tammikuun tiliotteen mukaan, esimerkkitapauksessa helmikuun tiliote menee seuraavaan hakemukseen.
No siellä Kelassakin on poissaoloja, työntekijät voi sairastaa, lapset olla kipeenä ja niitä ollaan kotona hoitamassa.Aivan samalla tavalla kuin muissakin työpaikoissa.Hakemuksia voi tulla jossa kuussa enemmän kuin yleensä.
Palkkapäivä olis helpompi systeemi. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Palkkapäivä olis helpompi systeemi. Suosittelen.
Vaikeaa kun ei saa töitä.
ap
Mitäs, kun jos ei ole lähettää pyydettäviä liitteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sä sitten muka elit kuukauden ilman rahaa?
Helposti, kun sitä elää toisten siivillä🤣
Ei oo muillakaan ollut yhtään rahaa viimeiseen 3 vuoteen
Ryyppäämään ja huumeita ostamaan lakkopäivänä veronmaksajien rahoilla! Kyllä nämä pummit tiedetään. Et ole sitten harkinnut työelämää?