Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat ei enää vaan riitä

Vierailija
31.01.2024 |

Olen yksinyrittäjä ja parin vuoden ajan burnoutin takia yrityksen asiat jäi hoitamatta. Nyt ulosotossa on melkeen 30000 velkaa ja haluavat niin ison siivun tuloistani että rahat ei riitä kertakaikkiaan kaikkeen muuhun elämiseen ja yrityksen menoihin. 

Oma syy mutta nyt en tiedä miten tästä tilanteesta pääsee ulos. Tällä hetkellä tuntuu että ei tässä enää mitään ole tehtävissä, parempi olisi varmaan päättää vaan päivänsä niin kaikilla olis helpompaa. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat saat aina jotenkin neuvoteltua. Elämä on välillä rankkaa, erilaisista syistä, mutta se on silti jokaiselle se ainoa elämä.

Ei kannata odottaakaan helppoa elämää tai jos sellaismnen nyt on, ei kannataolettaa, että niin jatkuu aina. Elämä ei ole meille velkaa mitään. Se vain on. Kaikki kärsivät.

Tulee parempi mieli kun ryhdyt toimeen asioiden järjestämiseksi, pyydä vaikka joku kaveriksesi. Ymmärrän kyllä, että se on hankalaa ja uuvuttava ajatuskin. Mutta ei ole muuta tietä.

Itsemurha-ajatukset ovat ihan ok hetkittäin, nehän ovat itsesääliä ja/tai huomionhakua. Mutta tosiasiassa kuolema on jotakin niin lopullista ja karua niin monelle muullekin kuin lähtijälle, että ei sitä kannata tosissaan kiirehtiä. Hautaan kyllä ehtii.

Tsemppiä! Täällä voit tuulettaa ja jakaa tilanteen edistymistä - varmasti me kannustamme.

Vierailija
2/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla edeleen on se yritys tuossa tilanteessa?

Jos yrityksen voi ajaa konkrurssiin teee se heti. Jos yritys ei saa konkurssia, lopeta se muuten. Joo, yrityksen velat lankeavat sitten sulle (koska todennäköisesti olet yrityksesi takaaja) Mutta ulosoton suojaosuudella jää kuitenkin riittävästi omaan normaalielämään. Parin vuoden sisään saat yrityksen velkoihin velkajärjestelyn ja viiden vuoden kuluessa olet vapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha ja velat ole koko elämä. Itse löin aikoinani raha-asiat erään pankin liiallisen laskutuksen vuoksi tahallaan aivan retuperälle ja se avasi silmäni sille asialle kun en enää yhtään välittänyt minkalainen lasku tai karhu postiluukusta tuli.

Sain kymmenien vuosien päästä kyllä maksettua velkani voutille ja luottotiedot kuntoon sekä rahaa jopa säästöön, mutten vieläkään stressaa jos kaikki menee v...x tai tiukille.

Vierailija
4/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, ota yhteys konkurssilakimieheen. Sellainen osaa auttaa sinut kuivin jaloin firmasta eroon ja sen jälkeen kun firma ei enää syö sun tuloja, jää ulosoton suojaosasta tarpeeksi elämiseen.

Vierailija
5/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykseni on siis toiminimi ja sen velat jäävät maksettaviksi että se konkurssi ei auta yhtään mitään. Ongelma tässä nyt on se että ulosoton jälkeen ei jää rahaa maksaa näitä olemassa olevia lainoja pois. Olisi kuitenkin kivaa saada hoitaa ne kunnialla pois, mutta ilmeisesti pitää vaan jättää kaikki maksamatta, sitten lähtee talo ja auto. Haluan kyllä päästä tuosta ulosottohelvetistä mahdollisimman nopeasti, ja enemmän saan sinne maksettua kun minulla on yritys vs palkkatöissä, mutta tuolla summalla en voi yritystä pitää koska rahat eivät yksinkertaisesti riitä maksamaan kaikkea. Olen miettinyt pääni puhki parasta järjestelyä tähän. Paras olisi tietenki kun saisi lainat järjesteltyä isommalla lainalla, mutta sellaisesta on turha haaveilla kun ei ole luottotietoja

Vierailija
6/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkajärjestely

Vierailija
7/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykseni on siis toiminimi ja sen velat jäävät maksettaviksi että se konkurssi ei auta yhtään mitään. Ongelma tässä nyt on se että ulosoton jälkeen ei jää rahaa maksaa näitä olemassa olevia lainoja pois. Olisi kuitenkin kivaa saada hoitaa ne kunnialla pois, mutta ilmeisesti pitää vaan jättää kaikki maksamatta, sitten lähtee talo ja auto. Haluan kyllä päästä tuosta ulosottohelvetistä mahdollisimman nopeasti, ja enemmän saan sinne maksettua kun minulla on yritys vs palkkatöissä, mutta tuolla summalla en voi yritystä pitää koska rahat eivät yksinkertaisesti riitä maksamaan kaikkea. Olen miettinyt pääni puhki parasta järjestelyä tähän. Paras olisi tietenki kun saisi lainat järjesteltyä isommalla lainalla, mutta sellaisesta on turha haaveilla kun ei ole luottotietoja

Olen laman ajan yrittäjä perheen lapsi.

Minua hymyilyttää kun opettajat kertoo silmät kiiluen ammattikouluissa kuinka hienoa yrittäminen on ja sitten kuulen ja näen näitä käytännön tapauksia. Niitä lakastaa maton alle toteamalla että "yritys ei ollut vaan kannattava miettikääs vaikka nokiaa".

Vierailija
8/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkajärjestely

Tämä! Asiantuntijaa tarvitaan jotta saisit pidettyä leivän itselläsi ja samaan aikaan ajettua tilanteen siihen että lopputulos olisi +-0

Vierailija
9/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä hakemus nesteen hallitukseen niin vuoden palkkioilla tulevaisuus on turvattu.

Vierailija
10/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssi. Sitten velkajärjestelyyn. Noudatat maksuohjelmaa muutaman vuoden ja sitten olet vapaa. Minä tein konkurssin viime vuonna ja oli erittäin hyvä päätös. Tilanne on nyt hallinnassa, minulla on tuloihini suhteutettu maksuohjelma. Tiukkaa on, mutta tilanne on nyt hallinnassa ja jonkin ajan päästä pääsen veloista. 

Vierailija
11/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laman ajan yrittäjä perheen lapsi.

Minua hymyilyttää kun opettajat

Minua hymyilyttää se, että sotketaan keskenään mielenterveysongelmaisten unelmayritykset ja sitten ne ihan oikeat, joissa on tarkoitus omalla työllä elättää itsensä. Nokiakin romahti, mutta sitä ennen sillä tehtiin monia rikkaita, piti vain oivaltaa hypätä pois oikeaan aikaan.

Vierailija
12/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan pilipali firma nurin ja oikeisiin töihin.

Vierailija
13/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enn minä mikään mielenterveysongelmainen koe olevani, kyllä mieleltään terveetkin voi väsyä ja pahasti. 

Vierailija
14/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha-asiat saat aina jotenkin neuvoteltua. Elämä on välillä rankkaa, erilaisista syistä, mutta se on silti jokaiselle se ainoa elämä.

Ei kannata odottaakaan helppoa elämää tai jos sellaismnen nyt on, ei kannataolettaa, että niin jatkuu aina. Elämä ei ole meille velkaa mitään. Se vain on. Kaikki kärsivät.

Tulee parempi mieli kun ryhdyt toimeen asioiden järjestämiseksi, pyydä vaikka joku kaveriksesi. Ymmärrän kyllä, että se on hankalaa ja uuvuttava ajatuskin. Mutta ei ole muuta tietä.

Itsemurha-ajatukset ovat ihan ok hetkittäin, nehän ovat itsesääliä ja/tai huomionhakua. Mutta tosiasiassa kuolema on jotakin niin lopullista ja karua niin monelle muullekin kuin lähtijälle, että ei sitä kannata tosissaan kiirehtiä. Hautaan kyllä ehtii.

Tsemppiä! Täällä voit tuulettaa ja jakaa tilanteen edistymistä - varmasti me kannustamme.

Itsemurha-ajatukset eivät todellakaan ole mitään itsesääliä tai huomionhakua. Ne syntyvät syvästä tuskasta ja ahdistuneisuudesta kun ei löydä ulospääsyä jostakin tilanteesta. Ne voivat syntyä myös syvistä arvottomuudentunteista kun on joutunut henkisen tai fyysisen väkivallan kohteeksi. Tai molempien. Väitteesi on osoitus empatiakyvyttömyydestä, kovuudesta ja ymmärtämättömyydestä.

Vierailija
15/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt talon pois ja auton vaihdat halvempaan, jos ylipäätään tarvitset autoa voi siitä luopuakkin, kuittaat velat näillä ja jatkat yrityksen toimintaa kun se on kuitenkin tuottoisaa vs palkollisena tekeminen kuten mainitsit.

Vierailija
16/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kirjoittanut aiemminkin asiasta ja saanut neuvoja ja ymmärrystä.

Voit neuvotella ulosoton kautta asiaasi, pyytää sparraajaa esim. naisyrittäjistä, pyytää sijoittajaa, ottaa yhteyttä juristiin ja hoitaa pulju konkkaan.

Mutta pään pensaassa pitäminen ei ole vaihtoehdoissa.

Niin kauan kuin on elämää on toivoa ja niin kauan kun on toivoa, on kaikkea.

Jos et itse jaksa, pyydä apua. Itsesääli ei vie eteenpäin.

Tsemppiä!

Vierailija
17/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä kirjat Viroon, hommaa Viron e-kansalaisuus ja pankkitili ja aloita sama firma uudella toiminimellä siellä. Joskus onnistuu käymättä paikan päällä.

Suomessa ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi ja alat nostaa asumistukea ja peruspäivärahaa. Työttömänä ei tarvitse maksaa ulosottoa.

Noin voit nostaa tukia suomessa ja tehdä töitä toisessa maassa, älä tee tilisiirtoja noitten tilien välillä

:D

Vierailija
18/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laman ajan yrittäjä perhee

Nostin nokian esimerkiksi koska se oli suuryritys. monet kuvittelee että pärjää tekemällä vaikka kampaamon paikkakunnalle missä niitä on jo 20. yrittämisen riskeistä vaietaan sen sijaan kehutaan kuinka yrittäjä vuolee kultaa niin prkleesti.

Vierailija
19/19 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla rahat riittää hyvin. Kannattaa olla työtön. Työttömänä  on pienet menot ja sitä aina välttelee velkaantumista ja minulla ei ole velkaa. Pärjään hyvin koska elän yksinkertaista elämää Syön aina samaa ruokaa myös joka on halpaa.