Äänestitkö presidentin vaaleissa 2024 -kysely?
Kommentit (70)
Vaalipäivänä kävin. Ennakkoon ei kannata äänestää ellei sitten vaalipäivänä jostain syystä pysty. Niin paljon on vielä vaalitenttejä ja ehdokkaista paljastuu asioita ennen varsinaista päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki henkkarit hukassa, joten jää äänestäminen väliin.
Oletpa hajamielinen!
Vierailija kirjoitti:
Jätän usein äänestämättä, mutta Stubb oli niin ylivoimainen, että sai ääneni.
Ylivoimaisen tyhmä ja epäpätevä?
Ennakkoäänestäjät ovat kyselyssä kiilanneet johtoon. Oliko ennakkoäänestyprosentti jopa 47, jos oikein muistan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahoa kävimme äänestämässä ennakkoon vaimoni kanssa.
Kiva! Minä äänestin Haavistoa ja mieheni Urpilaista.
Ja siis vaalipäivänä, tottakai!
En äänestä, en ole äänestänyt vuosikymmeniin. Olen niin syrjäytynyt suomalaisesta yhteiskunnasta. Ei vaikuta minun elämään mitenkään, onko pressana pahvi-Sauli vai nassu-Hallis vai humu-Petski.
Mutta arvelisin, että Suomi jakautuu nyt hyvin selvästi tosiinsa erittäin vihamielisiin joukkoihin myös pressan valinnan jälkeen. Jos en ole piitannut yhtään Pahvi-Saulista, niin Kiusaaja-Stubbi pressana olisi lopullinen märkä paskainen rätti minunkaltaisten ihmisten kasvoille. Samaten minunkaltaisen rzkailusta hekumoinut 'ihminen' olisi hävettävä, se veisi täydellisesti uskon ihmisiin. Ja luulen, että humu-Pekan valinta voi olla joillekin ihmisryhmille samanlainen hui kauhistus -tilanne kuin nuo kaksi minulle. Koko kansan pressoja ei kyllä enää synny minä-minä-minä- maailmassa.
Ehkä se silloin vaatii jonkin Stubbimulkkua, joka haluaa tuhota kansallisvaltiot ja alistaa ihmiset kv-yritysten kuiviin imettäviksi vailla mitään rajoitteita tai että kukaan puolustaisi, pitäisi tällaisen ihmisen puolia. Ei, kun kaikki pois ja vissiin kohta ilmastakin joudut jollekin kv-suuryritykselle maksamaan. Paljonko on pörssihinta tänään? Perjantaiksi luvattu kovia hinnankorotuksia, joten hengitä varulta torstaina enemmän sitä halvempaa happea.
Vierailija kirjoitti:
Vaalipäivänä kävin. Ennakkoon ei kannata äänestää ellei sitten vaalipäivänä jostain syystä pysty. Niin paljon on vielä vaalitenttejä ja ehdokkaista paljastuu asioita ennen varsinaista päivää.
Rehniä äänestin ennakkoon ja tentit vain vahvistivat että tein oikean valinnan. Koko kansan pressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehniä äänestin ennakkoon ja tentit vain vahvistivat että tein oikean valinnan. Koko kansan pressa.
Kiva kuulla, että sait kuitenkin vahvistusta päätöksellesi. Itsekin äänestin samaa ehdokasta vaalipäivänä, jota olisin äänestänyt jo ennakkoon. Haavisto oli mielestäni paras vaihtoehto, mutta ei Rehn ole huonompi.
Olin varma ehdokkaasta hyvissä ajoin, niin en odottanut vaalipäivään. Lisäksi vaalipäivän ruuhka ei houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Olin varma ehdokkaasta hyvissä ajoin, niin en odottanut vaalipäivään. Lisäksi vaalipäivän ruuhka ei houkuttele.
Meillä ei ainakaan ollut ruuhkaa. Äänestyspaikka Tampereen keskustassa ja päästiin suoraan äänestyskoppiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi äänestää ennakkoon jos oma kanta on selvä. Minä äänestin ennakkoon Olli Rehniä. Kukaan muista ehdokkaista ei ole sopiva presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ylivoimainen? Siis missä muussa kuin gallupeissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ylivoimainen? Siis missä muussa kuin gallupeissa?
Numeroiden luettelussa, vaikkei niistä mitään ymmärräkään?
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahoa kävimme äänestämässä ennakkoon vaimoni kanssa.
Mistäs sinä varmaksi tiedät että vaimo äänesti häntä? Koppiin mennään yksin.
Presindenttiä ei kannata äänestää hänen mielipiteidensä, vaan ominaisuuksiensa ja kokemuksen perusteella. Puoluepolitiikalla ei ole presidentinvaaleissa väliä. Kannattaa myös muistaa, että presidentin ei kuulu tuoda voimakkaita radikaaleja henkilökohtaisia mielipiteitään esiin. Jos ei kykene tietynlaiseen neutraaliuteen ja diplomaattisuuteen, ei ole sopiva presidentiksi. Presidentin kuuluu yhdistää kansaa, ei jakaa sitä omilla vahvoilla näkemyksillään. En usko että kaikki ehdokkaat pystyvät olemaan riittävän neutraaleja omien henkilökohtaisten mielipiteidensä suhteen. Omat vahvat mielipiteet ja niiden runnominen politiikkaan ei ole sopivaa. Herättää paheksuntaa sekä suuressa osassa omaa kansaa, että ulkomailla. Tällaisina aikoina kun jopa sodan uhka leijuu ilmassa, olisi erityisen tärkeää että kansa pysyisi mahdollimman yhtenäisenä. Mikään ääriajattelu ei tähän kuvioon sovi. Siksi äänestin Olli Rehniä. Hän herättää vähiten voimakkaita tunteita, ja hänellä on riittävästi kokemusta ja osaamista monella sektorilla. Lisäksi hän on rauhallinen ja tasapainoinen. Tylsäksi haukuttu, mutta tylsyys ei välttämättä ole ollenkaan huono asia presidentissä.
Vastaa kyselyyn ja keskustellaan vaaleista.