Robin Packalen on menetetty tapaus Suomen artistikaartissa: takinkääntäjä ei löydä enää menestyshitin kaavaa
Juuri julkaistiin uusi biisi ylläripylläri: suomen kielellä. Eli etsikkoaika Jenkkilässä oli sitten hukkan heitetty mahdollisuus. Eriparikengistäkin on näköjään luovuttu.
Kommentit (140)
Tosi samanlainen kuin enkkubiisinsä, eli ei ole samanlaista suomenkielistä robinia kuin ennen vanhaan.
Vähän kuin Sanni: ennen hyviä ja tarttuvia biisejä, klassikkoainesta. Nykyään musiikki tasapaksua ja mitäänsanomatonta, eikä pääse radiosoittoon.
Onko Robin säveltänyt yhtäkään biisiä? Tuskinpa.
Minusta Robynin ongelma on se, että puuttuu särmä/karisma. Lapsena oli söpö lapsi jolle sattui osumaan hyvä hittibiisi, syntyi lapsitähti, mutta ei se enää kanna.
Jos se hänen (ainoa) oma juttunsa on ollut eriparikengät, ei pitkälle riitä.
Robyn on ihan hyvännäköinen, kohteliaan ja fiksun oloinen, osaa laulaa... Mutta niin pirun tylsä! Hänenlaisiaan on 13 tusinassa.
Jos mennään toiseen ääripäähän, vaikka joku Archie Cruz joka vaikuttaa törpöltä, en tiedä osaako edes laulaa jne. mutta niin vaan menestyy, varjastimosittain siksi että kaikkine sekoiluineen jää mieleen.
En tiedä onko Robynia ikinä edes pyydetty Selviytyjiin tm. tv-sarjoihin mukaan, mutta veikkaan ettei ole. Juuri siksi, ettei hänestä saa 'kontenttia' ohjelmiin kun on niin 'tapettia'. Ihan kivaa/söpöä jaksa hetken, mutta mitä olen haastetteluja lukenu/ohjelmissa nähnyt, Robyn EI IKINÄ puhu mistään. Siis tarkoitan voi puhua uudesta biisistä, kuinka kävi studiolla, vaatteistaan, tai kuinka hyppi trampalla jne. mutta ei ikinä(!) sano mitään.
Yleensä ne artistit jotka ovat pinnalla puhuvat jostain muustakin, -tai sitten karismallaan saisivat vaikka merisään lukemisen kuulostamaan mahtavalta esitykseltä. Robynista ei saa otetta tuon takia, kuka hän on?
Eiköhän Packalenilla oo pakka kunnossa, niin että ihan sama mitä musaa sille tehdään. Kunhan harrastelee nykyään musiikkia. Vissiin.
Mikä ihme, ei osaa vieläkään tehdä biisejään. Menisi vaan kuoroon laulelemaan.
Lapsihan se on. Tuolta se näytti kun olin fuksi. Soitetaan sitä opiskelijabileissä edelleen.
Pappaikäinen yhden hitin ihme. Ei jatkoon. Vielä tuo uran tavoittelu ulkomailla... noloa.
kandee sen varautuu siwan kassalle, sillä pian on pakka palanut
Kuten täällä jo sanottu, särmä puuttuu. Kaunis poika, mallinhommiin kannattas mielummin alkaa.
Vierailija kirjoitti:
On vähän levyyhtiöiden rakentama tyyppi.. Pitäisi enemmän olla omaperäinen karismaattinen persoonallinen ja ennen kaikkea omata hyvä maku musiikin suhteen ..
On kyllä mukava, hyvännäköinen, osaa laulaa ja esiintyä ... Mutta niin moni muukin.... Ei ole mikään speciaali tapaus... Jos ei osaa itse tehdä hyviä biisejä tai edes vaikuttaa niihin vahvasti ja persoonallisesti. Niin katoaa muiden joukkoon.. Nii kai suurimmalle osalle käy... Mutta mahdollisuuksia toki on yhä.. Pitää vain kasvaa eteenpäin persoonana ja musiikissa , enää ei lapsi/teini kortilla pärjää
Mutta Robinin kilpailijat Suomessa on edelleen hänen omassa genressään aika rajalliset joten kyllä siinä jotain on mikä osuu juuri täällä. Ja siksi ehkä kannattaisi tänne panostaakin, mutta onhan hän varmasti nähnyt pitkälti sen mitä Suomen rajojen sisällä on popparille tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun Robin oli teini niin sanoin, että nyt framille ulkomaille. Noin söpönä saa paljon tyttöjä faneiksi ja ostamaan levyjä/biisejä. Odottivat liian myöhään ja teini tuli mieheksi, jolloin vaikeampi saada sitä fanikuntaa. Tykkään että on tosi kivan oloinen, rehti ja reipas. Olisin toivonut parempaa tulevaisuutta hänelle.
Parempaa tulevaisuutta? Ei tuolla nyt kovin heikosti näytä edelleenkään menevän. Keikkoja alkanut taas tulla enemmän kalenteriin kuin pitkään aikaa, uusi biisi kai upposi siihen kuuntelijakuntaan jota tavoiteltiin. Vasta oli joulukuussa Alan Walkerkn kietueella esiintymässä joka ilta tuhansille ihmisille ja nyt muuttamassa Koreaan kevääksi hiomaan uusia suunnitelmia, mutta myös ihan vaan elämään, olemaan ja kokemaan. Ei näytä myöskään olevan rahat loppu edelleenkään, on omistusasuntoa, venettä, useita harrastusmahdollisuuksia ja varaa matkailla. On hyvä perhe, läheisiä ystäviä ja pian 10 vuotta kantanut parisuhde. Mitä oikeasti parempaa hän lopulta tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käy näköjään tunteisiin, että joku julkaisi uuden kappaleen ja pitää normaaleja mustia kenkiä.:D Kai jotkut muotikengät mutta samanväriset keskenään.
Pointti aloituksessa taisi kyllä olla se artistin romuttunut hitintekotaito eikä kengät.
Paitsi että Robin ei ole tehnyt itse yhtäkään hittikappaletta. Joku muu on ne tehnyt hänelle (muun muassa Maki Kolehmainen).
Vierailija kirjoitti:
Pappaikäinen yhden hitin ihme. Ei jatkoon. Vielä tuo uran tavoittelu ulkomailla... noloa.
Kyllä hän on esittänyt useammankin hittikappaleen.
Packalen osallistui Uuden Musiikin Kilpailuun 2023 kappaleella "Girls Like You" ja jäi vasta neljännelle sijalle.
Olin jo unohtanu miten surkea sijoitus olikaan. Ja hänestä kun veikattiin takuuvarmaa UMK voittajaa ja melko varmaa euroviisujen voittajaa. Taisi uskolliset Robin-fanit yli 10 vuoden takaa käydä vähän ylikierroksilla tuossa..
Siis Robin julkaisi ensimmäisen suomenkielisen soolobiisin pitkään aikaan, joka saanut hyvän vastaanoton (vrt. enkkubiisit) ja täällä surkutellaan hänen puolestaan?
Vierailija kirjoitti:
Packalen osallistui Uuden Musiikin Kilpailuun 2023 kappaleella "Girls Like You" ja jäi vasta neljännelle sijalle.
Olin jo unohtanu miten surkea sijoitus olikaan. Ja hänestä kun veikattiin takuuvarmaa UMK voittajaa ja melko varmaa euroviisujen voittajaa. Taisi uskolliset Robin-fanit yli 10 vuoden takaa käydä vähän ylikierroksilla tuossa..
Robin nousi hienosti neloseksi upealla esiintymisellään, kun itse biisiä veikkailtiin noin muuten jumboksi. Jopa Kuumaa jonka biisi oli vuoden soitetuimpia jäi Robinia matalammalle sijalle finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin jo unohtanu miten surkea sijoitus olikaan. Ja hänestä kun veikattiin takuuvarmaa UMK voittajaa ja melko varmaa euroviisujen voittajaa. Taisi uskolliset Robin-fanit yli 10 vuoden takaa käydä vähän ylikierroksilla tuossa..Robin nousi hienosti neloseksi upealla esiintymisellään, kun itse biisiä veikkailtiin noin muuten jumboksi. Jopa Kuumaa jonka biisi oli vuoden soitetuimpia jäi Robinia matalammalle sijalle finaalissa.
Eiköhän Kuumaa ole paljon tyytyväisempi todella kovasta radiosoitosta kuin matalammasta sijasta finaalissa. Mitä oikein yrität loppujen lopuksi todistaa kirjoituksellasi? "nousi hienosti neloseksi"???
Kai tiedätte, että Robinkin on ehdokkaana Emma-gaalassa vuoden biisi-kategoriassa https://emmagaala.fi/ehdokkaat/vuoden-biisi-2023/
Se on hassua, että laulajat ei itse aina selvästikään ymmärrä mikä on se, mikä heissä vetoaa yleisöön ja osaa käyttää sitä hyödyksi. Olen huomannut tuon muidenkin laulajien kohdalla.