Kuuluuko kuivakakusta ennen myyntiä ottaa se alakerrod (kohonnut pohja) pois?
Eli pohjasta on vähän halkeillut ja kakku on vähän epätasainen pohjasta. pitäisikö tämä leikata pois vai onko ihan ok?
Kommentit (14)
Joo, leikkaa kuiva ja epätasainen pohja pois, että istuu kauniisti vadilla. Niin me kaikki teemme.
Ei pidä leipoa myyntiin, jos ei osaa leipoa. Kuivakakkuun ei kuulu tulla kohonnutta pohjaa!
Tässä on jokin ristiriita, tarkoittaako ap kenties täytekakkupohjaa, kuivakakkua ei ainakaan pidä mennä leikkelemään sillä se herättäisi epäilyksiä valmistuksesta, korkeintaan kotijoukoille voi leikata palaneen pinnan pois.
Vierailija kirjoitti:
Se pohja on kaikista paras kuivakakussa.
Nimenomaan! Ei pohjaa pois! Ihan järkyttää
Olisin todella, todella pettynyt, jos ostaisin kalun ja pohja olisi nyysitty.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan paistetaan kakku niin, että siihen tule halkeillutta pohjaa. Laitoit liikaa jauhoja.
Mulla on sitten vissiin ollut kaikissa ohjeissa (netti, leivontakirjat ym.) liikaa jauhoja kun pohja halkeaa aina ja olen tehnyt satoja kakkuja elämäni aikana.
Ei tulis mieleenkään ostaa muiden kuivakakkuja. Leivon itse maukkaita kakkuja. Käytän voita, en margariinia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään ostaa muiden kuivakakkuja. Leivon itse maukkaita kakkuja. Käytän voita, en margariinia.
Aloituksessa ei lue mitä rasvaa ap käyttää.
Kannattaa ennen paistoa tasoitella kakkua päältä niin, että se jää keskeltä ennemminkin kuopalle kuin on pullea. Ja tarkka mittaus ja paisto. Ei mitään extraleivinjauheuta tms. Älä leikkaa!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ennen paistoa tasoitella kakkua päältä niin, että se jää keskeltä ennemminkin kuopalle kuin on pullea. Ja tarkka mittaus ja paisto. Ei mitään extraleivinjauheuta tms. Älä leikkaa!
Minä vetäisen taikinan lusikan pesällä pitkittäin, jotta se jää vähän kuopalle. Yllättävän hyvin pelittää.
Ei vaan paistetaan kakku niin, että siihen tule halkeillutta pohjaa. Laitoit liikaa jauhoja.