Unien tulkitsijoille
Viime yönä olin jyrkän kallion päällä, en päässyt alas ja vaivoin sain itseni hilattua takaisin kallion päälle. Tämä jyrkkä kallio - siitä pitäisi päästä alas, toistuu usein unissani.
Toinen on jotkut rappuset, muut menevät kevyesti ylös tai alas, minä en pääse, liian pitkä askelväli, ei kaiteita.
Mitä nämä unet kertovat?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Joskus alkoholi voi näyttää tuollaisia (varsinkin portaat), on kuin ohjelmoitu ja toisto. Mutta kaikilla on ehkä joku oma toistoaihe, vaikkei olisi portaat ja alkoholi. Olisiko kallio joku työtehtävä, josta haluaisi vapaaksi alas, mutta turvallisuuden vuoksi ylös. Miten sitä lähtisi tulkitsemaan. Olet itse paras uniesi tulkki lopulta. Onko joskus ollut luonnossa, kallioiden suhteen pitää olla varovainen, ettei yleensä kannata kiipeillä jyrkästi. Unet voivat varoittaakin, vähän kaikesta.
Nuorempana liikuin paljon luonnossa, marjassa, miehen kanssa metsästysreissuilla tuollakin, missä on jo korkeampiakin maisemia. Usein nämä kalliot ovat muuten tutussa maisemasda, vain jyrkänteet uusia, oliko täällä tämmöisiäkin.Alkoholihuuruisia unia eivät ole. Raput kyllä selkeästi liittyvät häpeään kömpelyydestäni ja liikuntavammasta, se on ihan selkeä.
Myös hisseillä seikkailen ja yksi toistuva, heikoilla jäillä.
Yksi tuttu näkee toistuvasti lentounia, hän siis lentää kädet siipinä unissaan.
No, ei nyt varmsan ollut tärkeää kertoa niitä täällä. Joskus olen ostanut Maunosen unikirjan mutta lienen hukannut sen.
Olet jymähtänyt paikoillesi. Koet olevasi yksin ja riittämätön. Kuljet aina jäljessä ja muista erillään. Henkisen kasvun paikka.
Vahvista ja uudista taitojasi, kerää rohkeutta, lisää itsevarmuutta. Vasta sitten sinulla on mahdollisuuksia päästä eteenpäin. Kun oma osaamisesi ja itsevarmuutesi kasvaa, sinulla on mahdollisuus ja kykyä mennä mihin suuntaan haluat. Nyt nousee raja vastaan (portaat, jyrkkä kallio, jne.). Fakta tieto!
- palstameedio ja suuri tietäjä
Olen työtön, mutta olen ollut viimeksi 14 vuotta vakituisena töissä, sanoin itse työsuhteen irti enkä ole eläissäni saanut potkuja.
Näin viime yönä aika selkeää unta, että pääsin kyselemään suoraan työnantajalta, jonka ilmoittamaan paikkaan olin vuokrafirman haastattelussa, että miksi en tullut valituksi ja olisiko töitä sittenkin tarjolla.
Työnantaja rehvakkaasti näytti mulle vuokrafirman tekemän paperin minusta, joka oli täynnä negatiivisia valheita ja mielikuvitustarinoita minusta. Olin niin tyrmistynyt paperista että menetin ääneni, kuiskailemalla yritin sanoa että mikään paperissa ei pidä paikkaansa, ja jos olisin näin huono kuin paperissa väitettiin, miten olisin voinut olla edellisessäkään työssä vakituisena 14 vuotta.
Sitten herätyskello soi. Kyllä, herään sunnuntaisinkin herätyskelloon vaikka olen työttömänä. En ole "opetellut" puolillepäiville nukkumista tms. työttömistä leviteltyjen yleistysten ja ennakkoluulojen mukaisia "elämäntapoja".
Uneni mukaisesti ääneni ei vain kuulu työelämän, vuokrafirmojen, poliitikkojen, ek:n, jne. harjoittaman massiivisen ja perättömän mustamaalauskampanjoinnin vastapainona...
Kaikkia unia ei voi aina analysoida. Joskus ne ovat vain kokemuksia kuten elokuvatkin. Unetkin voivat vain herättää tunteita ja ajatuksia elämästä. Ole kuulolla.
Mitähän seuraava uni tarkoittaa: Ensin ollaan eräänlaisessa vastaanottohuoneessa, missä keinutuolissa istuva parrakas vanhempi mies polttaa (tai pikemminkin imeskelee) piippua. Yllättäin ulkoa kuuluu pyssyn pamaus ja miehen rientäessä katsomaan melun aiheuttajaa, korkeassa ruohikossa luikertaa pitkä, paksu ja suonikas käärme. Uni loppuu, kun juna sujahtaa tunneliin.
Raivokas ukonilma ja lähes jatkuvaa salamointia viime yön unessa.
Joskus alkoholi voi näyttää tuollaisia (varsinkin portaat), on kuin ohjelmoitu ja toisto. Mutta kaikilla on ehkä joku oma toistoaihe, vaikkei olisi portaat ja alkoholi. Olisiko kallio joku työtehtävä, josta haluaisi vapaaksi alas, mutta turvallisuuden vuoksi ylös. Miten sitä lähtisi tulkitsemaan. Olet itse paras uniesi tulkki lopulta. Onko joskus ollut luonnossa, kallioiden suhteen pitää olla varovainen, ettei yleensä kannata kiipeillä jyrkästi. Unet voivat varoittaakin, vähän kaikesta.