Miten päästä siitä häpeästä, kun on avautunut asioistaan petturille?
Varmaan muillekin käynyt joskus näin? Ihminen josta et uskoisi pahaa, kun hän niin empaattisesti tulee osoittamaan tukeaan kun sinulla on heikko hetki. Vähän ajan päästä tajuat, että hän käyttää onkimiaan tietoja sinua vastaan ja juoruilee juttuja reippaasti värittäen. Kamala olo, hävettää kun tyhmänä uskouduin :(
Kommentit (6)
Minunkin ex-ystävätär on lavertanut lähes kaikki sanomiseni, sähköpostini sisällön, elämäntilanteeni, aikomukseni ym. asiani muille.
Eroon myötähäpeästä pääsee sillä, että siirretään sellainen henkilö kategoriaan ex. Häpeän siis sellaista lavertelijaa, joka lavertaa toisen asioita muille. Itse tarvitsen toipumista siitä, että joku on sellainen ollut minua kohtaan.
Tuttu tilanne. Otti kyllä pitkään päähän ja tyypin kanssa en ole tekemisissä. Onki tietoja ja levitti niitä eteenpäin. Osan kyllä kerroin ihan itse mutta lähinnä selventääkseni vaikeaa tilannetta.
Siis ensin sun pitää lakata häpeämästä tekemisiäsi ja ajatuksiasi. Tai tekemästä ja sanomasta asioita, joita itsekin häpeät. Esim älä koskaan puhu pahaa muista. Sen jälkeen on elämä helpompaa.
Sitten kun sulla on omatunto puhdas, ja puhut tunteistasi ja ajatuksistasi jollekulle, ja hän puhuu niitä eteenpäin, ei aulla ole mitään hävettävää. Voit reilusti mennä sanomaan, että hän teki törkeästi puhuessaan sun asioitasi eteenpäin. Ja päättää ystävyytenne.
Petturi on syyllinen ja saa hävetä sinunkin puolestasi.