Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niinsanotun ystävyyden lopettaminen

Vierailija
27.01.2024 |

Olen joutunut tilanteeseen, jossa minun on ollut pakko lopettaa ystävyys. Yksi vuoti luottamuksellisia asioitani, selvä juttu: ulos. Toinen ei pidä yhteyttä, on vuodenkin tauko, joten päädyin ilmoittamaan, että hän ei kuulu enää ystäväpiiriini.

Yksityiskohtia on paljon  muitakin, mutta hänen käytöksensä ahdistaa kaikin puolin, eli riippuvsiduussairaus. Hän ottaa yhteyttä harvoin, ja silloin on kyse siitä, että hän yrittää tavallista elämää ja tervehtyä. Silloin kuulen kauniita sanoja siitä, miten tärkeä olen ja kuinka vaikeaa hänellä on. Ei kuitenkaan mitään huomioimista omaan elämääni ja vaikeuksiini. Hän esimerkiksi tietää, miten rankka ero lapsieni isästä oli pari vuotta sitten, mutta suoltaa aina vain omia juttujaan. En myöskään halua tuoda häntä enää kotiini, lapset ovat esiteinejä ja ymmärtävät jo paljon 

Ilmoitin, että ystävyytemme on ohi. Nyt tekstailee hulluna ja selittää, kuinka vastuutonta ja itsekästä toimintani on. Eli syyllistää minua. 

Onko jotain sanoja, jotka minun kannattaa sano, vai ollako vain hiljaa? Miten muut ovat selvinneet tällaisestä? Etenkin jos toinen on selkeästi riippuuvuudesta kärsivä? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vain esto päälle ja anna toisen tekstailla.

Vierailija
2/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävyys ole parisuhde eikä työsuhde, ei sitä tarvitse ilmoituksella lopettaa. Hiipuu vaan pois jos ei pelitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tuollainen kaveri jota ei voinut tuoda kotiin niin että lapseni olisivat kuulleet hänen juttujaan. En tajua mikä ihmisiä vaivaa että lapset ovat sopiva yleisö milloin minkäkin hurjastelun taivastelemiselle. Oli pakko lopettaa ystävyys kokonaan. En kutsunut enää kylään vuosiin eikä tajunnut siitä edes mitään. En soitellut. Kaikki yhteydenpito oli hänen varassaan varmaan 2 vuoden ajan kunnes lakkasin lopulta vastaamasta niihinkin. Mikä tauno!

Ja siis hänen syntejään mm. rattijuoppous, ihmisten salaisuuksien kertominen, toisten nolaaminen, huomionhaku, muiden alistaminen.

Vierailija
4/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi kyllä reilua pelin henkeä perustella päätös miksi et enää halua olla ystävä hänen kanssaan, kerro hänelle ettet koe että olette ystäviä vaan että olet hänelle lähinnä sanko johon kaataa paha olo ja kuuntelua tarvittavat asiat, mutta muutoin ei ole yhteydessä tai kiinnostunut sinun asioistasi. Oletan, että olet asiasta hänelle jo aiemminkin vihjaillut selkeästi että olisi kiva jos sinuakin kuunneltaisiin ja ennen kaikkea vastavuoroisuutta kaikessa kanssakäymisessä. Sanot että tunnet tässä ihmissuhteessa olevasi lähinnä hyväksikäytetty, otetaan yhteyttä kun tarvitaan jotain ja sit kun se on saatu niin kadotaan kuin pieru Saharaan ja koet sen olevan raskasta. 

Ei sulla ole velvollisuutta jatkaa ystävyyttä jos et todella halua, kaikki tekee virheitä ja joskus vaikeina hetkinä voi olla että toinen on etäisempi mutta kyllä nää asiat pitäisi kunkin osata korjata ja tehdä parannus. Kaikkihan ei tajua edes vaikka sanoisi ja sit itketään perään. Kuulostaa aika 🚩🚩 että nytkin syyllistää sinua tilanteesta jonka aiheutti kuitenkin ihan itse. 

Vierailija
5/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen ei pidä yhteyttä, on vuodenkin tauko, joten päädyin ilmoittamaan, että hän ei kuulu enää ystäväpiiriini."

Onko tämä jonkun mielestä normaalia käytöstä?

Vierailija
6/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toinen ei pidä yhteyttä, on vuodenkin tauko, joten päädyin ilmoittamaan, että hän ei kuulu enää ystäväpiiriini."

Onko tämä jonkun mielestä normaalia käytöstä?

Jännä kun mulla on monta ihmistä, joita pidän ystävinä, vaikka ei ole puhuttu vuosiin.

Vierailija
7/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että unohda minut. Kehitä jotain muuta. Hyvästi.

Vierailija
8/8 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä joillain on niin uuvuttavia "sääntöjä" joka asialle ja ihmissuhteelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän