Kävelettekö miehenne kanssa käsikönkkää vai käsi kädessä kadulla?
Kommentit (20)
Oikein liukkaalla mentiin kontaten peräkanaa, yleensä käsikynkkää, niin saa paremmin kiinni, jos kaatuu. Nuorena kuljettiin käsikädessä. Mummo 75v.
Vierailija kirjoitti:
KäsikYnkkää kävellään, jos käsi kädessä.
Käsikynkkä on eri kuin käsi kädessä kulkeminen. Käsikynkässä on ns. tanhuote eli käden koukun kautta ollaan yhdessä, sormet ei koske toista.
Käsikynkkää könkätään. Välillä pyörähdellään ympäri kuten kansantanssissa. Ja 50 vuotta on oltu naimisissa. Hip hei!
Juuri tultiin leffasta käsikynkkää liukkauden takia. Ja muutenkin lämmitti olla kylki kyljessä.
Könkässä kävely on so last season 🥱
No ei. En mä pysy vauhdissa mukana.
Me osataan kävellä ihan erilläänkin.
Talvella yleensä käsikynkkää, kesällä kun ollaan paljain käsin, yleensä käsi kädessä. Etenkin pakkasella on jotenkin mukava kävellä kiinni toisessa, kai siitä toisesta joku lämpö huokuu. Noin 50 vuotiaita ollaan, yhdessä vajaa 30v oltu ja samalla tavalla kuljettu koko ajan.
Mulla on käsi yleensä poikakaverin housuissa persepuolella.
M35
Korva suussa mennään, näin kuljettu yli 40v.
Käsikynkkää jos käsivarret on yhdessä. Käsikkäin jos kämmenet ovat yhdessä. Jalalla voi konkata ja kynkätä, klokata, klenkata. Jenkkaa. Kädet puuhkassa ja kädet puuskassa. Tuulenpuuska. Tuulenpesäkampaus.
Emme - jos liikumme yhdessä, minä naisena kuljen pari askelta edempänä. Lyhyempänä voin näin säätää kävelytahti, en joudu kipittämään perässä. Tapa syntyi luontaisesti.
Exäni harppoi muutamaa metriä edellä - joskus tuli tunne, että ei halunnut ihmisten edes pitävän meitä parina.
Käsikynkkää klenkataan miehen kanssa!
T. Mummu 53 v.
KäsikYnkkää kävellään, jos käsi kädessä.