Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elänyt niukasti vuosikymmeniä

Vierailija
27.01.2024 |

Näinkin pärjää ihan hyvin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse elännyt tosi pienellä budjettilla. Palkasta olen säästänyt puolet. Nytt viisikymppisenä kuin summan elettyä elämää niin huomaan miten tapahtumarikasta se on ollut. Olen oppinut valtavasti uusia asioita kuin en ole ostannut palveluita. Olen hyvässä kunnossa ja nytt voin nauttia säästetystä pääomasta poistumalla työelämästä. 

Vierailija
2/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellusloma vs etelän löhöloma.

Itsetehtyruoka vs einesruoka

Kodin kunnostaminen vs punttisali

Käsityöt vs shoppailu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin määkin, en tosin aivan vapaaehtoisesti vaan pakotettuna. Mutta nyt nyt on hienoo huomata että pärjää 800 euron nettotuloilla eikä tee edes tiukkaa.;)

Vierailija
4/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaellusloma vs etelän löhöloma.

Itsetehtyruoka vs einesruoka

Kodin kunnostaminen vs punttisali

Käsityöt vs shoppailu"

Höpö höpö, eivät kaikki ulkomaille matkustavat ole löhölomalla.

Luuletko olevasi jotenkin pyhä ja erinomainen kun elät säästäväisesti? Anna jokaisen elää omalla tavallaan

Vierailija
5/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin muutaman vuoden niukasti minäkin eli niin kauan, että pystyin ostamaan ok-talon ilman asuntolainaa. Kahta duunia tein muutaman vuoden. 58 vuotiaana rupesin sitten eläkkeelle kun rahaa oli taas kertynyt vaikken enää niukasti viittinyt elääkään kuten ennen. Muta kun ei tarvinnut vuokraa maksaa jäi nätisti rahaa joka kk. 

Vierailija
6/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin reippaasti yli 5-kymppisenä pitääkin jo säästää mahdollisimman paljon, ettei tarvi kitkutella eläkeiässä. Tai sitten pitää hankkia eläkepäiviä ajatellen jotain muuta, mitä arvelee haluavansa eläkkeellä, kun vielä on varaa hankkia jotain lisää.

Vierailija
7/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aikuiselämäni olen elänyt minibudjetilla ja säästänyt/sijoittanut suuren osan tuloistani. Säästäväisyys on opettanut käyttämään hoksottimia, kun kaikkea ei voi ratkaista maksukorttia vilauttamalla. Elän yksin, joten jokainen säästetty raha on sijoitus turvattuun tulevaisuuteen. Minä itse olen itseni ainoa turvaverkko ja kun en enää itse pysty itsestäni huolehtimaan, rahalla saa huolehtijan.

Vierailija
8/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin reippaasti yli 5-kymppisenä pitääkin jo säästää mahdollisimman paljon, ettei tarvi kitkutella eläkeiässä. Tai sitten pitää hankkia eläkepäiviä ajatellen jotain muuta, mitä arvelee haluavansa eläkkeellä, kun vielä on varaa hankkia jotain lisää.

Kyllä se näin on. Mikään ei ole kurjempaa eläkkeellä ollessa jos rahat ei riitä kaikkeen tarpeelliseen. Joillakin jopa asuntolainoja maksettavana vielä eläkeiässä. 

Vierailija
9/9 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänsä mittaa ei kukaan tiedä etukäteen. Siksi kova kieltäytyminen kivoista asioista tulevaisuuden kurjuuden pelosta on hiukan surullisen tuntuista elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän