Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma harkinta perhepäivähoitajan valinnassa -voiko luottaa? ov

Vierailija
10.01.2007 |

Aiemmin ajattelin että en missää nimessä laita lastani pphoitajalle. Nykyään olen kuitenkin alkanut ajattelemaan, että ehkä ne päiväkodin suuret lapsiryhmät ovatkin huonoja lapselle (siis alle 2-vuotiaalle) ja muutenkin laitosmaisuus ahdistaa. Olen alkanut harkita pphoitoon laittamista.

Jotenkin vaan pelottaa, että hoitajaksi sattuu joku joka ei aidosti pidä työstään, huutaa lapsille, on välinpitämätön tms. sillä niitähän pphoitajien joukkoon myös mahtuu. Voikohan omaan harkintakykyyn ja ihmistuntemukseen luottaa kuinka hyvin, eli jos käy tutustumassa pphoitajaan ja vaikuttaa hyvältä niin uskaltaako lapsensa sinne laittaa. Alle 2-vuotias ei itse vielä paljon osaa kertoa siitä, mitä hoidossa tapahtuu ja se ahdistaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomaa sen muutenkin yleensä tosi nopeesti minkälainen tyyppi hoitajana on. Ja kyllä laps rupee oirehtimaan jotenkin jos ei halua hoitoon lähteä ja ei siellä viihdy. Mulla lapset menivat 1v 7kk vanhana pph:lle ja kerran ovat vaihtaneetkin jo hoitajaa ja tyytyväisiä olemme kaikki olleet:) Tóinen oli yksityinen ja toinen kunnan.

Vierailija
2/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi alkaa jotenkin ' oirehtimaan' . En haluaisi että lapseni tuntee olonsa turvattomaksi ja häntä mahdollisesti kohdellaan huonosti jopa viikkojen tai kuukausien ajan. En kyllä ehkä uskalla sittekään laittaa pph:lle jos asiaa tarkemmin ajattelen t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka päällisin puolin kaikki olisikin hyvin ja tuntuisi olevan kiva hoitaja,

kukaan ei tasan tarkkaan tiedä mitä tapahtuu kun ei olla näkemässä!

Vierailija
4/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy mahdollisimman monta kertaa tutustumassa ja jututtamassa hoitajaa. Seuraa muita lapsia jotka ovat hoidossa. Ja kyllä alle 2 vuotiaskin jotain osaa kertoa.

Vierailija
5/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin olen ajatellut. Kyllähän tädit voi esittää mitä vaan, mutta mistä sitä oikeasti tietää mitä suljettujen ovien takana tapahtuu. Lapset ovat myös hyvin sopeutuvaisia, eli ei heistä välttämättä nyt niin päälle näy jos hoitaja vaikka kohtelee heitä epäkunnioittavasti (eli esim huutaa heille, ei ota kaikkia tasapuolisesti huonioon jne. ) Kyllä päiväkodissa sentään on ammattitaitoinen henkilökunta ja hoitajat ' tarkkailevat' toinen toisiaan!

Vierailija
6/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös itsekin vaikuttaa pph suhtautumiseen lapsiinsa. Jos alat " hankalaksi " ( ohjailemalla liikaa toimintaa ja kaikki pitäisi tehdä MINUN lapseni mukaan ym. ) niin ei se hoitajan työ mitään herkkua ole. Luota vaan omaan vaistoosi, kyllä sen huomaa kun käytte vaikka pari kertaa tutustumassa millainen hoitaja, hoitajan koti, muut lapset on. Kysele vaikka muilta vanhemmilta hoitajasta.

t.pph

Vierailija
7/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis hoidin yhtä lasta kokopäiväisesti vuoden ajan) ja näin puistossa pphoitajia. Juttelivat keskenään lähinnä, ja lapset leikkivät itsekseen. Yhdeltä hoitajalta usein karkasi yksi pienimmistä lapsista ja häntä etsittiin sitten puistosta ja lähiympäristöstä. Silloin jo ajattelin että jos saan lapsia, en uskalla pphoitajiin luottaa. Toki joukkoon mahtuu myös hyvin, en minä sitä sano, mutta kun kontrolli on olematon ja sitä työtä voi tehdä melkein kuka vaan, niin pistää epäilyttämään... t. ap

Vierailija
8/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' kyllä joukkoon mahtuu myös hyviä' , siis hoitajia. t. ap

Vierailija
9/9 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.pph

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan