Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin päivittäinen "kaikki tavat millä suomalaiset ovat paskoja" -juttu: nyt haukutaan pienet lapset

Vierailija
25.01.2024 |

Pienet lapset eivät Suomessa kuulemma aina leiki vieraiden lasten kanssa tai lähesty vieraita aikuisia. Jaahas.

Jotenkin olen ajatellut, että on turvallisuuden kannalta tärkeää että lapset eivät noin vain ota kontaktia vieraisiin aikuisiin. Ja kai lapsilla on oikeus myös itse päättää kenen kanssa leikkivät.

Mielipiteitä?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010138920.html

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista, että mummon luona Italiassa käydessä olisi ravintolassa vieraat lapset tulleet pyytämään mukaan leikkiin, koska siellä ollaan ravintolassa syömässä ja viettämässä perhe/sukuaikaa. Lapset ovat täysivaltaisia sukulaisia, eivät he lähde pöydästä kesken pois.

Muutenkaan en ymmärrä sitä, miksi lapsi ei saisi päättää, kenen kanssa leikkii. Päiväkodissa hoitajat tekevät päätökset, siellä ei kaverin kanssa saa leikkiä, pitää monimuotoisuuden hyväksynnän vuoksi leikkiä juuri niiden kanssa, joista ei pidä, joten leikkipuistossa en todellakaan kannusta lastani leikkimään vieraiden kanssa.

Suomessa opetellaan tunnetaitoja, joten lapsella on oikeus päättää, uhraako hän itsensä, jotta toisella on kivaa vai sittenkin leikkii juuri sitä, mitä haluaa tai on kokonaan leikkimättä. Joku lyhyt rupattelu bussissa ei ole sama asia kuin leikistä luopuminen, jotta toinen saa haluamansa leikin.

Vierailija
2/4 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä leikkivät, välillä eivät. Minulla on kaksi lasta ja välillä kun niillä on kivat leikit, joku käskyttäjälapsi on tullut suoraan sanottuna pilaamaan ne. Joskus taas joku kiva lapsi on tullut mukaan kuin luonnostaan. Ei se ole niin mustavalkoista. Itse olen saanut tuttavia leikkipuistoissa, samoin lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamasin Sanomat. Huomasin että siellä oli tarjous ilmaisesta määräaikaisesta tilauksesta ja en kiinnostunut edes ilmaisesta lehdestä. Alamäki on ollut kovaa. Ei vaan kiinnosta lukea heidän aatteella väritettyjä juttuja ja mielipidevaikuttamista.

Vierailija
4/4 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on ihan hyvä, jos on vihervasemmistolainen ja haluaa lukea omaa mielipidettä pönkittäviä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän